لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

اصلاح ضوابط استقرار واحدهای صنعتی و معدنی به نفع سرمایه گذاران

سعید زرندی با تاکید بر اهمیت بهبود فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی اداری و تاثیر آن در افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تولید، توجه به آن را یکی از عوامل مهم در راستای تحقق شعار سال دانست و گفت: بر اساس مقررات و ضوابط استقرار واحد‌های تولیدی،صنعتی و معدنی، دستگاه‌های صادرکننده جواز تاسیس مکلف هستند در زمان صدور مجوز احداث، توسعه، تغییر خط و یا محل واحد، اصلاح و صدور پروانه بهره‌برداری این واحدها، از اداره کل محیط زیست استان مربوطه استعلام کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در ادامه با یادآوری اینکه قبلاً ارزیابی زیست محیطی و زون‌ بندی شهرک‌های صنعتی به تایید سازمان محیط زیست کشور رسیده است، تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی با توجه به زون‌ بندی مورد تایید سازمان است، زمین را به متقاضیان واگذار می‌کند‌.

زرندی در ادامه افزود: وزارت صمت در راستای مقررات زدایی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار، به دنبال این بود تا برای صدور جواز تأسیس جهت اجرای طرح‌های جدید و توسعه واحد‌های موجود در داخل شهرک‌های صنعتی، دیگر نیازی به استعلام از سازمان حفاظت محیط زیست نباشد و این موضوع در سال گذشته به صورت جدی به صورت جدی از سوی وزارتخانه مورد پیگیری قرار گرفت.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به مصوبات چهل و هفتمین نشست هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار استناد کرد و توضیح داد: با توجه به پیگیری‌های وزارت صمت و تلاشی که در این راستا انجام شد، درچهل و هفتمین جلسه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار که در اواخر اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، موضوع مربوط به اصلاح ماده ۳ مقررات و ضوابط استقرار واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی که در ابتدای بحث به آن اشاره کردم مورد تصویب قرار گرفت؛ بر اساس این مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست مکلف شد تا نسبت به اصلاح این قانون اقداماتی را انجام دهد.

زرندی بخشی از این اصلاحات را مربوط به حذف استعلام سازمان حفاظت محیط زیست در زمان صدور مجوز احداث، توسعه و تغییر در واحد تولیدی عنوان کرد و گفت: این مصوبه مسئولیت هرگونه تناقض با ضوابط استقرار در مرحله بهره‌برداری برای این قبیل واحدها را بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌داند و برای محصولاتی که تعیین رده نشده‌اند، وزارت صنعت، معدن و تجارت را را مکلف به اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست کرده است تا این سازمان بعد از رده‌بندی محصول، پاسخ را به وزارتخانه اعلام کند.

معاون طرح و برنامه در پایان با تاکید بر تاثیر اجرای این مصوبه در تسهیل تولید و بهبود فضای کسب و کار، حذف بروکراسی اداری در روند صدور مجوزها را گام موثری در ایجاد جذابیت در بخش تولید و افزایش انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این حوزه عنوان و تاکید کرد: با توجه به اقداماتی که در سال گذشته در وزارت صمت و نیز حمایت دولت در حوزه تولید انجام شده است، و نیز برنامه‌هایی که برای آینده درنظر گرفته شده است، امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در بخش تولید کشور باشیم.



سایر اخبار

تاکید اعضای فراکسیون معدن مجلس به ارتقای جایگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

اعضای فراکسیون معدن مجلس شورای اسلامی، با حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، به ارتقای جایگاه این سازمان تاکید کردند.

بی توجهی به ساختارهای قانونی، بزرگترین چالش اکتشاف ذخایرمعدنی است

اکتشاف ذخایرمعدنی در کشور با چالش جدی در حوزه ساختارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های دولتی-حاکمیتی، بنگاه‌های توسعه‌ای و بخش خصوصی روبرو است؛ بطوریکه مرز شفاف و مشخصی در انجام وظایف هریک وجود ندارد که این پدیده موجب واگرایی فعالیت‌ها و بروز ناکامی در حوزه کشف ذخایر معدنی جدید و در مقیاس جهانی در کشور می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن خبر داد: رتبه نخست ایران در تنوع سنگ‌های تزئینی

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن گفت: ایران از لحاظ تنوع سنگ‌های تزئینی رتبه نخست و از لحاظ ذخایر در دنیا رتبه چهارم را دارد.

وزیر پیشنهادی صمت: برنامه پیشنهادی وزارت صمت مبتنی بر توسعه صادرات‌محور است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه پیشنهادی تهیه شده برای این وزارتخانه، با تمرکز و تاکید بر توسعه صادرات‌محور تدوین شده است که شامل هشت استراتژی مهم است.

«علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «عباس علی‌آبادی» برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.

افزایش 12 درصدی ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی

صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در نخستین ماه 1402، از نظر ارزشی 12 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر صمت مطرح کرد: تحقق رشد ۱۲ درصدی در بخش معدن، نیازمند آگاهی از داشته‌های معدنی/ ایران بهشت عناصر معدنی جهان است

معاون وزیر صمت اعلام کرد که دستیابی به رشد ۱۲ درصدی پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه برای بخش معدن، نیازمند آگاهی کامل از داشته‌های معدنی کشور است.

نخستین نشست شورای راهبردی تحول بخش معدن برگزار شد

نخستین نشست شورای راهبردی تحول بخش معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور سرپرست این وزارتخانه برگزار شد.

معاون وزیر صمت: بهره‌برداران معادن غیرفعال سلب صلاحیت می‌شوند

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معادن در اختیار بهره‌برداران، در صورتی که غیرفعال مانده باشند باید سلب صلاحیت و آزاد شوند.

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه توازن سرمایه گذاری در کشور برقرار نیست، اظهار کرد: توسعه صنایع در مناطق محروم کشور از برنامه های این سازمان است.

لزوم برداشتن گام‌های بلندتر در بازارهای بین‌المللی برای توسعه صادرات

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت ایران برای واحدهای تولیدی‌ داخلی کوچک شده و باید گام‌های بلندتری را در منطقه و بازارهای بین‌المللی برای صادرات محصولات داخلی‌مان برداریم.