لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

اعلام اولویت های وزارت صمت در ١۴٠٠

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در برنامه «تیتر امشب» با تاکید بر اینکه پشتیبانی از بخش تولید، وظیفه همه ارکان حاکمیت است، گفت: تحقق پشتیبانی که در شعار امسال بر آن تاکید شده، نیازمند همکاری و ورود همه ارکان حاکمیت است.

حوزه تولید نیازمند مشارکت مردم

معاون طرح و برنامه وزارت صمت، رسیدن به اهداف تعیین شده در حوزه تولید را نیازمند مشارکت مردم اعلام کرد و افزود: باید بتوانیم از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در حوزه تولید استفاده کنیم؛ در سال ۹۹ تا حدی این کار توسط وزارت صمت انجام شد و در بخش صنعت، علی‌رغم همه چالش‌ها و نبود یک ساختار مدون، به تشکل‌ها و بخش خصوصی اعتماد کردیم و اقداماتی را در این زمینه انجام دادیم که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم با نهادینه کردن این نگاه و اعتماد به بخش خصوصی در همه دستگاه‌ها، به بخش تولید کمک کنیم.

ضرورت ایجاد جذابیت در حوزه تولید

زرندی ایجاد جذابیت در حوزه تولید را یکی دیگر از عوامل مهم در رونق بخش تولید اعلام کرد و افزود: تولید در کشوری رشد می‌کند که دارای جذابیت باشد و برای این کار، مجلس شورای اسلامی می‌تواند کمک زیادی انجام دهد.

طبق توضیحات معاون طرح و برنامه وزارت صمت، باید شرایط به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار بین بازارهای موازی مانند ارز، طلا، مسکن و تولید، به سمت سرمایه‌گذاری در بخش تولید روی آورد و این نیازمند ایجاد جذابیت در بخش تولید است.

استفاده از ابزار مالیات در کنترل بازارهای موازی تولید

وی ادامه داد: برای این کار نیازمند کنترل بازارهای موازی و استفاده درست از ابزار مالیات هستیم و باید اقتصاد کلان را به سمتی ببریم که سرمایه‌گذاری در بخش تولید انجام شود.

 
 

طبق گفته‌های زرندی، ایجاد جذابیت در بخش تولید منوط به همکاری و هماهنگی بین همه ارکان و دستگاه‌های حاکمیتی است.

حوزه تولید نیازمند پشتیبانی همه دستگاه‌ها

 

وی در بخش دیگر گفتگو با بیان اینکه بخش تولید تنها مربوط به وزارت صمت، جهاد کشاورزی و یا راه و شهرسازی نیست، تصریح کرد: وزارت صمت تنها یک حلقه از زنجیره تولید است و موضوع پشتیبانی که در فرمایشات مقام معظم رهبری و در شعار سال بر آن تاکید شده است باید از طرف همه دستگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد و لازم است همه بخش‌ها، به طور شفاف برنامه‌هایشان را برای این موضوع مطرح کنند.

زرندی در ادامه بر همکاری مجلس و قوانین حمایتی تاکید کرد و گفت: وزارت صمت اقدامات زیادی در راستای حمایت از تولید در سنوات گذشته انجام داده است؛ در سال گذشته به دنبال اصلاح ساختار مالی شرکت‌های تولیدی، بیش از ۲۰۰ شرکت وارد مرحله پذیرش بورس شدند و تعداد زیادی اوراق بدهی برای این شرکت‌ها منتشر شد.

معرفی طرح‌های نیمه‌تمام برای سرمایه‌گذاری جدید

 

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به مشکلات متعددی که در بخش تولید وجود داشت، رشد بخش تولید را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از هزار و ۴۶۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگشت، در کنار آن شناسایی ظرفیت‌های خالی سرمایه‌گذاری و معرفی طرح‌های نیمه‌تمام برای سرمایه‌گذاری جدید، شناسایی ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل از جمله اقدامات وزارت صمت برای رونق تولید کشور بوده است.

اجرای طرح آزادسازی معادن حبس شده در آینده نزدیک

زرندی در ادامه به طرح‌های مختلف وزارت صمت برای رشد تولید در بخش معدن اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه مربوط به آزادسازی معادن محبوس شده است که به زودی اجرا خواهد شد.

۱۸ دستگاه مرتبط به حوزه تولید وجود دارد

 

وی در ادامه با یادآوری اینکه ۱۸ دستگاه با بخش تولید در ارتباط هستند و وزارت صمت تنها متولی فرآیند راه‌اندازی کار تولید است، تصریح کرد: بر اساس بخشنامه‌ها و قوانین موجود، دستگاه‌های متعدد در مراحل مختلف ورود می‌کنند و خوشبختانه با پیگیری وزارت صمت بخشنامه‌ای از سوی رئیس جمهور در بهمن ماه سال گذشته صادر شد که بر اساس آن، تولید کننده قبل از شروع کار و تنها یکبار به همه دستگاه‌های مربوطه تعهدات لازم را می‌دهد.

 
 

توسعه سرمایه‌گذاری اولویت وزارت صمت در ۱۴۰۰

زرندی در پایان اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت را در سال ۱۴۰۰، توسعه سرمایه‌گذاری و تلاش برای حذف مقررات زاید عنوان کرد و افزود: موضوعی که در بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده، موضوع مشوق‌های سرمایه‌گذاری است که در این زمینه وزارت صمت، با دعوت از ۱۰۰ شرکت برتر و بزرگ کشور کار جدی را آغاز کرده است.



سایر اخبار

تاکید اعضای فراکسیون معدن مجلس به ارتقای جایگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

اعضای فراکسیون معدن مجلس شورای اسلامی، با حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، به ارتقای جایگاه این سازمان تاکید کردند.

بی توجهی به ساختارهای قانونی، بزرگترین چالش اکتشاف ذخایرمعدنی است

اکتشاف ذخایرمعدنی در کشور با چالش جدی در حوزه ساختارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های دولتی-حاکمیتی، بنگاه‌های توسعه‌ای و بخش خصوصی روبرو است؛ بطوریکه مرز شفاف و مشخصی در انجام وظایف هریک وجود ندارد که این پدیده موجب واگرایی فعالیت‌ها و بروز ناکامی در حوزه کشف ذخایر معدنی جدید و در مقیاس جهانی در کشور می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن خبر داد: رتبه نخست ایران در تنوع سنگ‌های تزئینی

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن گفت: ایران از لحاظ تنوع سنگ‌های تزئینی رتبه نخست و از لحاظ ذخایر در دنیا رتبه چهارم را دارد.

وزیر پیشنهادی صمت: برنامه پیشنهادی وزارت صمت مبتنی بر توسعه صادرات‌محور است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه پیشنهادی تهیه شده برای این وزارتخانه، با تمرکز و تاکید بر توسعه صادرات‌محور تدوین شده است که شامل هشت استراتژی مهم است.

«علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «عباس علی‌آبادی» برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.

افزایش 12 درصدی ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی

صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در نخستین ماه 1402، از نظر ارزشی 12 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر صمت مطرح کرد: تحقق رشد ۱۲ درصدی در بخش معدن، نیازمند آگاهی از داشته‌های معدنی/ ایران بهشت عناصر معدنی جهان است

معاون وزیر صمت اعلام کرد که دستیابی به رشد ۱۲ درصدی پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه برای بخش معدن، نیازمند آگاهی کامل از داشته‌های معدنی کشور است.

نخستین نشست شورای راهبردی تحول بخش معدن برگزار شد

نخستین نشست شورای راهبردی تحول بخش معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور سرپرست این وزارتخانه برگزار شد.

معاون وزیر صمت: بهره‌برداران معادن غیرفعال سلب صلاحیت می‌شوند

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معادن در اختیار بهره‌برداران، در صورتی که غیرفعال مانده باشند باید سلب صلاحیت و آزاد شوند.

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه توازن سرمایه گذاری در کشور برقرار نیست، اظهار کرد: توسعه صنایع در مناطق محروم کشور از برنامه های این سازمان است.

لزوم برداشتن گام‌های بلندتر در بازارهای بین‌المللی برای توسعه صادرات

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت ایران برای واحدهای تولیدی‌ داخلی کوچک شده و باید گام‌های بلندتری را در منطقه و بازارهای بین‌المللی برای صادرات محصولات داخلی‌مان برداریم.