لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

بسته پیشنهادی وزارت صمت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل تدوین می‌شود/ تصویب 200 میلیون دلار برای واردات لاستیک

به گزارش  خبرگزاری فارس،  علیرضا رزم‌حسینی پس از پایان نشست مشترک با محمد اسلامی «وزیر راه و شهرسازی»، از تدوین 10 هزار میلیارد تومان پروژه مشترک با وزارت راه و شهرسازی برای اتصال شبکه ها و خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی راه آهن کشور خبرداد و گفت: در حوزه واردات کالا و توزیع به موقع کالا در داخل کشور استفاده از شبکه ریلی و افزایش حجم و تناژ بار بر روی ریل برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرون به صرفه است.

* افزایش بار روی ریل سیاست مشترک وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی

وی با اعلام اینکه افزایش بار روی ریل سیاست مشترک وزارت صمت با وزارت راه و شهرسازی است، افزود: وزارت صمت یک وزارتخانه اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه زیربنایی است و هم افزایی این دو وزارتخانه در نقاط مشترک به توسعه متوازن و همه جانبه در کشور کمک می‌کند.

* تدوین بسته پیشنهادی وزارت صمت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور به زودی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: وزارت صمت بسته پیشنهادی خود را در مورد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور به زودی تدوین می‌کند، در این بسته وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عرضه‌کننده و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متقاضی تعریف می‌شود تا برخی از نیازهای کشور در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل از محل ساخت داخل تامین شود.

* تصویب ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک از محل تهاتر

رزم حسینی همچنین تامین قطعات و واردات کالاهای ضروری وزارت راه را از دیگر بخش‌های همکاری این دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی دانست و گفت: ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک از محل تهاتر تصویب شده است. واردات این محصولات با تعامل دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی توسط شرکت‌های فعال در این حوزه انجام خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خودرو، بیان کرد: افزایش تولید در حوزه خودرو در دستور کار است که این سیاست به خوبی پیش می‌رود.

وزیر صمت در پایان تصریح کرد: در حوزه خودرو به دنبال حذف واسطه‌ها و دلالان هستیم که مجلس شورای اسلامی و شورای رقابت بر این رویه اتفاق نظر دارند.

*

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  پس از پایان نشست مشترک با علیرضا رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت»  از هدف گذاری برای افزایش سهم بار در شبکه حمل و نقل ریلی به 100 میلیون تن در سال با اتصال خطوط ریلی کارخانجات و معادن کشور به شبکه ملی راه آهن خبرداد و گفت:  هم اکنون سهم ترانزیت بار در شبکه حمل و نقل ریلی ۵۰ میلیون تن در سال است که با اتصال خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی این سهم ارتقا خواهد یافت.

* هم افزایی میان 2 وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی

وی 2 وزارت صمت و راه و شهرسازی را مکمل و لازم و ملزوم هم دانست و گفت: جلسات منظم میان دو وزارتخانه در سطح وزرا و سازمان های تابعه در راستای هم افزایی و همگرایی برای توسعه کمی و کیفی محورهای مشترک فعالیتی انجام می‌شود.

* لجستیک و برندینگ 2 پیستون قدرتمند برای توسعه کشور

وزیر راه و شهرسازی ایجاد «قدرت لجستیکی» و «برندینگ» را 2 پیستون قدرتمند برای توسعه کشور دانست و بیان کرد: وزارت صمت برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری روی برندینگ را انجام می‌دهد و وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه برنامه‌ریزی، طراحی، ایجاد یک نظام هوشمند برای حمل و نقل بار و بهینه سازی قیمت تمام شده آن اقدام می‌کند که به همین خاطر این دو وزارتخانه لازم و ملزوم همدیگرند.

* جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی

اسلامی؛ مشارکت معادن و کارخانجات در توسعه خطوط ریلی کشور و جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی را از ضروریات دانست و گفت: این مهم به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: در این جلسه در خصوص نوسازی ناوگان ریلی، جاده‌ای و دریایی و توسعه کیفی آن تصمیمات خوبی با تعامل دو وزارتخانه اتخاذ شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حوزه شورای عالی هماهنگی ترابری و تنظیم بازار نیز دو وزارتخانه به اتفاق نظر های خوبی در مسایل مشترک رسیده اند. دهمین جلسه کارگروه ویژه حمل و نقل را برگزار کردیم و مسائل و مشکلات مهم این حوزه از جمله موضوعات قابل بررسی در بخش حمل بار را با مشارکت وزارت صمت احصاء نمودیم.

* نظارت بر بازار قطعات و لوازم یدکی به وزارت صمت سپرده شد

اسلامی بیان کرد: با تصمیم کارگروه ویژه حمل و نقل مقرر شد که قطعات یدکی بازار شناسایی و برای آنها شناسه تعریف شد که سازمان حمایت و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار نظارت و کنترل بازار این قطعات را بر عهده گرفتند.

* ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صمت

وی تصریح کرد: همچنین با مشارکت وزارت صمت و تصمیمات کارگروه ویژه حمل و نقل روغن موتور در پایانه‌ها توزیع شد و وضعیت عرضه روغن آرام شد، ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

در این نشست مشترک که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در مورد مهمترین مسائل و محورهای همکاری دو وزارتخانه بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد. 



سایر اخبار

پیش‌نیاز استخراج از معادن چیست؟

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران دارای زنجیره کاملی از مطالعات فرآوری مواد معدنی از آزمایشگاه شناسایی و آنالیز معدنی تا مطالعات کانی‌شناسی، فرآوری، محیط‌زیست، پایلوت فرآوری و همچنین کارگاه ساخت که به بحث توسعه فناوری و ساخت تجهیزات می‌پردازد را در اختیار دارد.

پرداخت ۱۷.۶ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه در مجموع مبلغ ۱۷.۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۴۶۵ واحد در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.

معادن کوچک و متوسط سهم ۶۵ درصدی از استخراج را دارند

براساس آمار وزارت صنعت، معدن وتجارت، معادن کوچک و متوسط سهم میانگین ۶۵ درصدی از میزان استخراج سالیانه با حدود ۲۶۰ میلیون تن را به خود اختصاص داده‌اند.

چالش‌های معدنکاری، محیط‌زیست و توسعه پایدار

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پایه‌های اقتصاد هر کشور را منابع معدنی آن کشور تشکیل می‌دهند. نقش معادن دررشد اقتصادی بسیار جدی و راهبردی است و بهره‌برداری از معادن کشور یک ضرورت انکارناپذیر در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

نیاز به هزار هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تحقق رشد اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تحقق رشد اقتصادی مطلوب به هزار هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

سهم بخش تعاون از شاغلان معادن چقدر است؟

تعداد شاغلان معادن درسال۹۷، ۹۹۷۳۴ نفر بوده که سهم بخش تعاون از این تعداد۴.۱ درصد می باشد. تعداد شاغلان این معادن در سال ۹۷، حدود۱.۴ درصد نسبت به سال ۹۶، افزایش داشته است.

حال و روز «اصفهان» به عنوان قطب سنگ های تزئینی/ « خداداد غریب پور » مدیر عملیاتی است

استان اصفهان، در کنار آذربایجان شرقی و مرکزی، جزو استان هایی است که در حوزه استخراج سنگ تزئینی و ساختمانی، پیشگام تلقی می شود و این چند استان، قطب های تولید سنگ کشورمان هستند.

درخواست فعالان صنعت معدن از وزارت صنعت برای تسهیل صادرات

رییس خانه معدن ایران گفت: امروز کشور در حلقه تحریم های ظالمانه دشمن قرار دارد و بحران کرونا نیز از اسفندماه نیز آثار منفی خود را بروز داده، بنابراین در این شرایط انتظار اهل حرفه از مدیریت جدید وزارت صنعت تسهیل امر صادرات است.

معاون وزیر صنعت: از سرمایه‌گذاری بر روی فرآوری سنگ‌های تزیینی حمایت می‌کنیم

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه سنگ‌های تزیینی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: از هرگونه سرمایه‌گذاری بر روی فرآوری اینگونه سنگ‌ها حمایت می‌کنیم.

پوشش ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدنی استارت‌آپ‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: سازمان ایمیدرو آمادگی دارد تا بوسیله صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی علاوه بر ارایه تسهیلات به دانش بنیان‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی در همکاری با استارت آپ‌ها را پوشش دهد.

تهدید کرونا، فرصت اقتصادی برای ایران است

معاون بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: شیوع بیماری کرونا بعد از حوزه سلامت، بیشترین تاثیر را در حوزه اقتصاد گذاشته و تمام کشورها از جمله ایران به یقین رسیده‌اند که دوران پُرتلاطمی در حوزه اقتصادی خواهند داشت اما تجربه تاریخی بشر و به‌ویژه دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه چندین ساله علیه کشور به ما آموخت که بهترین درس‌ها را از بدترین شرایط می‌گیریم.