لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

استاندار : بزرگترین نگرانی اصفهان کمبود آب است

عباس رضایی روز چهارشنبه در آیین آغاز طرح توسعه فولاد امیرکبیر کاشان تاکید کرد: ضمن احترام کامل به استان‌های مجاور و مردم متدین آنها، نمی‌خواهیم مدیون آنها بشویم و هیچ حق اضافه‌ای هم نمی‌خواهیم؛ بلکه وظیفه داریم یک قطره آب کمتر مصرف کنیم و یک قطره  آب بیشتر به استان اصفهان بیاوریم.

وی افزود: شمال استان اصفهان به ویژه اردستان البته در ۲ سال گذشته شاهد بارندگی‌های خوبی بود اما برای توسعه کاشان و آینده این شهر بزرگترین نگرانی موجود کمبود آب است.

استاندار اصفهان بیان کرد: مسئولان برای کمبود آب در این استان باید یک فکر اساسی و چاره‌اندیشی کنند، چون در واقع این استان و یک تمدن در معرض خطر است.

وی بزرگترین مشکل اصفهان را فرو نشست زمین برشمرد و تصریح کرد: برای ساخت فرودگاه اصفهان میلیون‌ها تومان از بودجه بیت‌المال هزینه شد اما این فرودگاه و همچنین دشت مهیار در حال فرونشست است.

رضایی اضافه کرد: اگر خدایی ناخواسته حادثه‌ای مانند ۲۰ سانتی‌متر فرونشست در میدان امام اصفهان رخ دهد، معاندان نظام و ضدانقلاب که نشسته‌اند تا از هیچ کوه بسازند، برای نظام دسیسه می‌سازند.

وی کاشان را پاره تن استان دانست و اظهارداشت: از روزی که مسئولیت استانداری اصفهان را پذیرفته‌ام، ذره‌ای تفاوت بین کاشان، اصفهان یا نجف‌آباد نگذاشتم و این وظیفه قانونی و شرعی است و برای توسعه طرح فولاد امیرکبیر هم با تمام وجود دفاع کردم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اصفهان، نجف‌آباد یا کاشان برای ما مطرح نیست و اگر چنین چیزی باشد، مدیون هستیم و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

وی بیان کرد: همه ما سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدیون این نظام هستیم؛ به عنوان سربازان نظام در هر کجا که مسئولیت داریم، به ویژه برای اجرایی کردن دیدگاه رهبر معظم انقلاب، وظیفه شرعی است که نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

رضایی با اشاره به شعار جهش تولید ادامه داد: چهارشنبه هر هفته برای همین هدف از واحدهای تولیدی بازدید و نشست ستاد تسهیل موانع به طور منظم برگزار می‌شود که اصفهان در این زمینه بیشترین کارکرد را  در کشور داشته است.

وی به فعالیت ۸۱۰ واحد تولیدی در کاشان با اشتغال بیش از ۴۵ هزار نفر و ۱۵ هزار واحدصنفی با بیش از ۵۰ هزار نفر اشتغال اشاره کرد و گفت: این منطقه به عنوان بزرگترین قطب تولید کشور و دومین قطب فرش ماشینی در جهان است که برای برطرف کردن مشکلات این واحدها افزون بر نگارش ۲۳ نامه، چهار بار با رئیس بانک مرکزی و سه بار با وزیر صمت نشست برگزار شده است.

استاندار اصفهان اصفهان همچنین از کاشان به عنوان بزرگترین قطب تولید گلاب، عرقیات گیاهی و اسانس در کشور نام برد و تاکید کرد: نمی‌توانیم نسبت به این شهرستان بی‌تفاوت باشیم.

وی به کشت زعفران در استان اشاره کرد و افزود: چون تجربه استان خراسان را در این زمینه نداریم باید آن را در منطقه کاشان فرآوری کنیم و از تجربه باریج اسانس کاشان بهره ببریم.

رضایی با اشاره به شرایط اقتصادی دشوار کنونی ادامه داد: با وجود اینکه با شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌های دشمن و بیماری کرونا روبه‌رو هستم، روند تولیدات در کشور خوب است و حق نداریم نیروی خود را بیهوده هدر دهیم.

وی گفت: همه دولت و نظام یکی هستیم و باید همه باهم وفاق، همدلی، پشتیبانی، هم‌زبانی و هماهنگی داشته باشیم تا دشمن نتواند ضربه‌ای وارد کند.

استاندار اصفهان بیان کرد: ممکن است خطایی از ما سر بزند، اما باید به یکدیگر تذکر بدهیم و با همفکری هدف مد نظر مقام معظم رهبری را اجرا و دین خود را به مردم ادا کنیم.

استاندار اصفهان همچنین در دیدار با امام جمعه کاشان گفت: نگاه و نگرش امام جمعه جدید کاشان به مسائل اجرایی زبانزد همه است و وفاق، همدلی و همزبانی و سرعت توسعه به برکت وجود ایشان در این منطقه بیش از پیش شده است.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه و پیشرفت در کاشان وجود دارد و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا روند پیشرفت و توسعه در این منطقه شتاب بیشتری پیدا کند.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر در آیینی با حضور رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

این طرح که با برآورد اعتبار ۱۲ میلیون یورو (سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال) به اجرا در می‌آید، شامل ساخت خط نورد سرد به ظرفیت ۲۵۰ هزار تن (افزایش نورد تا سالانه ۵۰۰ هزار تن)، توسعه خط اسیدشویی تا ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال، ساخت کارگاه سنگ‌زنی و آماده‌سازی غلتک‌های نورد است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

شهرستان ۳۶۸ هزار نفری کاشان با نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.



سایر اخبار

رشد میانگین ۱۶.۶ درصدی تولیدات منتخب بخش معدن

بررسی ۶ قلم تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی در نیمه نخست امسال گویای رشد میانگین ۱۶.۶ درصدی است.

بهره‌وری در بخش معدن با تکیه بر دانش روز و استارتاپ‌ها

بخش معدن و صنایع معدنی کشور دارای ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است و از قابلیت ارزش افزوده بالا نیز بهره می‌گیرد، بنابراین انتظار می‌رود تا پایان ششمین برنامه توسعه (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) سهم آن در اقتصاد ملی افزایش یابد، هرچند که رشد بهره‌وری این بخش با اتکای به دانش روز و شرکت‌های دانش بنیان است.

فارس من|فروش 149هزار میلیارد تومانی 74شرکت معدنی در بورس

ارزش فروش 74شرکت معدنی و صنایع معدنی در 7 ماه امسال از 149.4 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

صنایع معدنی کشور، رویکرد تامین آب با توسعه پایدار و حفاظت بیولوژیک را عملی کردند/ظرفیت یک میلیون متر مکعبی انتقال آب در سه فاز

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: صنایع معدنی کشور، رویکرد تامین پایدار آب و حفاظت بیولوژیک را عملی کرده اند.

بیش از 149هزار میلیارد تومان ارزش فروش 74 شرکت معدنی و صنایع معدنی بورسی/ رشد 37 درصدی ارزش فروش در 7 ماهه سال

ارزش فروش 74 شرکت معدنی و صنایع معدنی در هفت ماه ابتدای امسال با رشد 37 درصدی از 149.4هزار میلیارد تومان عبور کرد.

سهم ۳۰.۸ درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی

مطابق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف در پنج ماهه نخست امسال به ۳۰.۸ درصد رسید.

۲ هزار واحد صنعتی غیرفعال تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجدد دو هزار واحد صنعتی راکد و غیرفعال تا پایان امسال خبر داد.‌

برنامه ریزی راه اندازی ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری در صمت

راه اندازی ۷ هلدینگ سرمایه گذاری در بخش صنعت و ۳ هلدینگ در بخش معدن هدفگذاری شده و گام‌های اولیه با اعمال ملاحظات قانونی در این خصوص برداشته شده که به زودی عملیاتی می شود.

۱۴۷ معدن در هفت ماه احیا و فعال سازی شد

- بررسی گزارش هفت ماهه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نشان می‌دهد که از ابتدای امسال، ۱۴۷ معدن در سراسر کشور راه‌اندازی مجدد شد.

وزیر صمت از آزادسازی معادن حبس شده ظرف سه ماه آینده خبر داد.



وزیر صمت از آزادسازی معادن حبس شده ظرف سه ماه آینده خبر داد.

امضای ۸۵ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی معدنی در ۱۸ ماه گذشته

رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد ۲۱۹ قرارداد پژوهشی به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال در بخش معدن و صنایع معدنی با دانشگاه‌های مختلف امضا شد.