لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

افزایش 3 ماهه اعتبار پروانه‌های معادن زیان‌دیده از کرونا در سمنان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش سه ماهه اعتبار پروانه‌های اکتشاف معدنی در استان خبر داد و گفت: این افزایش اعتبار به صورت رایگان و در راستای حمایت از معادن آسیب دیده از شیوع ویروس عالمگیر کرونا انجام شده است.

محمد فروهر 23 تیرماه در نشست شورای اداری این سازمان با اعلام این خبر اظهار کرد: مدت سه ماه به اعتبار کلیه پروانه های اکتشاف دارای اعتبار که فعالیت آنها به نحوی به علت گسترش و شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و یا راکد مانده است اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: به‌منظور کاهش آثار ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا و با توجه به ابلاغ شورای عالی معادن ، مقرر شد مدت سه ماه بدون اخذ هزینه‌های مربوطه موضوع تبصره ۳ ماده ۶ قانون معادن به اعتبار کلیه پروانه‌های اکتشاف معادن اضافه گردد.

معاون امور معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این مصوبه در راستای مساعدت با مکتشفین و سرمایه گذاران معدنی در جهت کاهش اثر ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا در جلسه شورای عالی معادن مطرح گردید که با توجه به تبصره ۴ ماده ۱۲ قانون معادن ، رای قطعی و لازم الاجرای شورا صادر گردیده است.

فروهر اظهار کرد: مصوبات شورای عالی معادن برای اشخاص داخل کشور سه ماه و افراد مقیم خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض خواهد بود و خارج از مهلت های ذکر شده ، تصمیمات شورای عالی معادن قابل اعتراض نمی باشد.

وی از فعالیت 629 معدن در سطح این استان پهناور خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش معدن استان سمنان در حال حاضر تعداد ۱۸۳ فقره پروانه اکتشاف و تعداد ۶۷ فقره گواهی کشف دارای اعتبار بوده و در مجموع افزون بر 620 معدن نیز دارای پروانه بهره برداری هستند .



سایر اخبار

پیش‌نیاز استخراج از معادن چیست؟

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران دارای زنجیره کاملی از مطالعات فرآوری مواد معدنی از آزمایشگاه شناسایی و آنالیز معدنی تا مطالعات کانی‌شناسی، فرآوری، محیط‌زیست، پایلوت فرآوری و همچنین کارگاه ساخت که به بحث توسعه فناوری و ساخت تجهیزات می‌پردازد را در اختیار دارد.

پرداخت ۱۷.۶ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه در مجموع مبلغ ۱۷.۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۴۶۵ واحد در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.

معادن کوچک و متوسط سهم ۶۵ درصدی از استخراج را دارند

براساس آمار وزارت صنعت، معدن وتجارت، معادن کوچک و متوسط سهم میانگین ۶۵ درصدی از میزان استخراج سالیانه با حدود ۲۶۰ میلیون تن را به خود اختصاص داده‌اند.

چالش‌های معدنکاری، محیط‌زیست و توسعه پایدار

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پایه‌های اقتصاد هر کشور را منابع معدنی آن کشور تشکیل می‌دهند. نقش معادن دررشد اقتصادی بسیار جدی و راهبردی است و بهره‌برداری از معادن کشور یک ضرورت انکارناپذیر در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

نیاز به هزار هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تحقق رشد اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تحقق رشد اقتصادی مطلوب به هزار هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

سهم بخش تعاون از شاغلان معادن چقدر است؟

تعداد شاغلان معادن درسال۹۷، ۹۹۷۳۴ نفر بوده که سهم بخش تعاون از این تعداد۴.۱ درصد می باشد. تعداد شاغلان این معادن در سال ۹۷، حدود۱.۴ درصد نسبت به سال ۹۶، افزایش داشته است.

حال و روز «اصفهان» به عنوان قطب سنگ های تزئینی/ « خداداد غریب پور » مدیر عملیاتی است

استان اصفهان، در کنار آذربایجان شرقی و مرکزی، جزو استان هایی است که در حوزه استخراج سنگ تزئینی و ساختمانی، پیشگام تلقی می شود و این چند استان، قطب های تولید سنگ کشورمان هستند.

درخواست فعالان صنعت معدن از وزارت صنعت برای تسهیل صادرات

رییس خانه معدن ایران گفت: امروز کشور در حلقه تحریم های ظالمانه دشمن قرار دارد و بحران کرونا نیز از اسفندماه نیز آثار منفی خود را بروز داده، بنابراین در این شرایط انتظار اهل حرفه از مدیریت جدید وزارت صنعت تسهیل امر صادرات است.

معاون وزیر صنعت: از سرمایه‌گذاری بر روی فرآوری سنگ‌های تزیینی حمایت می‌کنیم

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه سنگ‌های تزیینی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: از هرگونه سرمایه‌گذاری بر روی فرآوری اینگونه سنگ‌ها حمایت می‌کنیم.

پوشش ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدنی استارت‌آپ‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: سازمان ایمیدرو آمادگی دارد تا بوسیله صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی علاوه بر ارایه تسهیلات به دانش بنیان‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی در همکاری با استارت آپ‌ها را پوشش دهد.

تهدید کرونا، فرصت اقتصادی برای ایران است

معاون بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: شیوع بیماری کرونا بعد از حوزه سلامت، بیشترین تاثیر را در حوزه اقتصاد گذاشته و تمام کشورها از جمله ایران به یقین رسیده‌اند که دوران پُرتلاطمی در حوزه اقتصادی خواهند داشت اما تجربه تاریخی بشر و به‌ویژه دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه چندین ساله علیه کشور به ما آموخت که بهترین درس‌ها را از بدترین شرایط می‌گیریم.