لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

ایجاد شعبه ویژه معادن در رفع مشکلات قضایی معدنکاران اثربخش است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ایجاد شعبه ویژه معادن و استفاده از ماده هشت شورای حل اختلاف می‌تواند در کاهش اتلاف وقت و ایجاد سازش میان معدنکاران اثربخش باشد.

حجت الاسلام موسوی روز یکشنبه در نشست با قضات دادگستری شهرستان محلات گفت: کاهش پرونده‌های دادگستری و کیفی سازی قضاوت به کار جهادی  و استفاده بیشتر از ظرفیت قضات نیاز دارد.

وی افزود: میزان پرونده‌های موجود در دادگستری استان مرکزی از بسیاری استان‌های بزرگ بیشتر است و برای پیشرو بودن و افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان باید سیاست‌های تحولی دستگاه قضایی کشور به طور کامل اجرا شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به میانگین سنوات کاری قضات استان مرکزی افزود: جوان بودن قضات ظرفیت بسیار خوبی برای کار جهادی در حوزه قضاوت است.
حجت الاسلام موسوی گفت: بر آمارگرایی در دستگاه قضایی تاکید نداریم اما موجودی زیاد پرونده در دادگستری سبب اطاله دادرسی و نارضایتی مردم می‌شود.
وی بیان کرد: رتبه‌های دادگستری استان مرکزی در بخش‌های مختلف در اردیبهشت سال‌جاری به رتبه پنج تا ششم تغییر پیدا کرده است که این نشان از توانمندی قضات در این استان دارد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به سال جهش تولید اضافه کرد: محلات قطب تولید گل‌های زینتی، معدن و ماهیان زینتی در کشور و استان مرکزی است که تحقق جهش تولید در آن می‌تواند چرخ های اقتصاد کشور را روان‌تر کند.
وی تاکید کرد: از ۷۰ واحد تریکوبافی در محلات ۳۰ واحد فعال است و شناسایی مشکلات این واحدها و عوامل مانع تولید توسط مسئولان قضایی این شهرستان ضروری است.
 حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در نظارت بر اراضی و انفال حساسیت ویژه‌ای وجود دارد، گفت: منابع طبیعی با حراست و تثبیت اراضی، می‌تواند بسیاری از دعاوی را کاهش دهد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی همچنین در نشست با اعضای شورای حل اختلاف محلات گفت: این شورا باید برای جلوگیری از فروپاشی بنیان خانواده بین زوجین تلاش کنند چراکه هیچ اقدامی لذت بخش‌تر از سازش نیست.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: حضور اعضای شورای حل اختلاف در اوقات بیشتری در شورا زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش می‌دهد.
وی بیان کرد: این شورا بخشی از دادرسی دستگاه قضایی را بدون چشمداشت اقتصادی و بر اساس احساس تعهد و تکلیف انجام می‌دهد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: واگذاری امور به مردم همواره نتایج خوبی برای نظام اسلامی داشته است.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف تابع تشریفات نیست،ادامه داد: این شورا میزان کار دادگستری را کاهش داد و توانست سازش در پرونده ها را افزایش دهد.



سایر اخبار

توسعه صادرات بخش معدن، قابل دستیابی است

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران گفت: عرضه رقابتی قیمت نهاده‌ها و برداشتن عوارض و محدودیت‌های صادراتی، دو راه حل ساده و قابل دستیابی برای توسعه صادرات در بخش معدن محسوب می شوند.

معدن و صنایع معدنی فلزی در ایران و جهان

امروزه و با وجود بحران‌های فراوان اقتصادی در جهان و تحریم‌های بی اساس بین‌المللی شاهد آن هستیم که معادن و مواد معدنی نه تنها نسبت به دیگر صنایع کم‌ترین آسیب را دیده بلکه همواره حامی اقتصاد و فعالیت‌های صنعتی بوده‌اند.

انجام 300 هزار کیلومتر مربع اکتشافات معدنی در نیمه اول 99/ اجرای پروژه اکتشافات ژئوفیزیک هوایی با مشارکت بخش خصوصی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه‌های شناسایی و پیجویی اکتشافی سازمان زمین‌‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در شش ماهه اول سال جهش تولید منجر به جهش اکتشافی در محدوده‌ای بالغ بر 300 هزار کیلومتر مربع خواهد شد که این عدد به میزان 2 برابر هدفگذاری پیش‌بینی شده سال 99، یعنی 150 هزارکیلومتر مربع است.

پرداخت تسهیلات ۶ هزار میلیارد ریالی به واحدها تولیدی

فعال سازی ۲۰ درصد از تعداد معادن غیر فعال در سطح کشور یکی از برنامه اجرایی مورد نظر بخش معدن در سال ۹۹ محسوب می شود که در همین راستا همه مشکلات و مسائل مرتبط با این موضوع احصا و در دستور کار قرار گرفته است.

رشد فروش معدنی ها در بورس؛ 95درصد در شهریور و 50درصد در نیمه نخست 99

ارزش فروش محصولات 74 شرکت زنجیره معدن و صنایع معدنی در بورس ایران،‌ طی ماه شهریور 1399 با جهش 95درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل (98) همراه شد. همچنین فروش این تعداد شرکت در نیمه نخست امسال، رشد بیش از 50درصدی را تجربه کرد.

احیای ۲۰ درصد از معادن غیر فعال کشور در دستور کار وزارت صمت/ ایجاد زمینه پرداخت تسهیلات 6 هزار میلیارد ریالی به واحدها و صنایع معدنی کشور

معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در برنامه اجرایی مورد نظر بخش معدن در سال ۹۹ یکی از مهمترین موارد فعال سازی ۲۰ درصد از تعداد معادن غیر فعال در سطح کشور بوده و در همین راستا همه مشکلات و مسائل مرتبط با این موضوع احصا و در دستور کار قرار گرفته است

اعلام اولویت همکاری های معدنی ایران و استرالیا/ گزینه سنگ آهن استرالیا برای طرح های فولاد ساحل

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: خواهان همکاری با طرف های استرالیایی در زمینه های آموزش، اکتشاف، استخراج و تکنولوژی هستیم.

رکود ۳۰ درصدی فعالیت‌های معدنی به دلیل نبود منابع مالی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۳۰ درصد غیر فعال‌شدن معادن کشور ناشی از نبود منابع مالی است.

اختصاص سود بنگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن

سیاست خارج نشدن سود از بنگاه‌های بخش معدن و صنایع معدنی و تمرکز بر سرمایه‌گذاری و ایجاد ظرفیت جدید، رویکردی است که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) بر این موضوع تاکید دارد.

اجرای سیستم مدیریت طرح های معدنی با همکاری دانشگاه

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: ایمیدرو به زودی با همکاری دانشگاه امیرکبیر، سیستم مدیریت پروژه را پیاده سازی می کند.

روحانی: با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت کارنامه خوبی در جنگ اقتصادی رقم بزنیم

رییس جمهوری با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت در خط مقدم جبهه مبارزه اقتصادی است، گفت: امیدوارم با رای اعتماد قوی به وزیر پیشنهادی صمت کارنامه خوبی برای مجلس و دولت در پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی رقم بزنیم.