لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

تورم 7 استان بالاتر از میانگین کشور است/ حداقل تورم 21 درصد شد

نرخ تورم کل کشور در مرداد ماه ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ٢٥,٨ درصد گزارش شد.

 شاخص‌هایی مانند تورم نقطه‌ای و ماهانه بهترین ارقام برای نشان دادن واقعیت تورمی و بررسی وضعیت قیمت کالاها و خدمات است.

در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٣٥,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می­دهد.

در این گزارش وضعیت نرخ تورم استان‌ها مشخص شده است. در مردادماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم و مازندران با ٢.٣ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٠.٤ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی  (٢٤.٨ درصد) است.

نمودار از تورم دوازده ماهه خانوار نشان می‌دهد، تورم سالانه ۷ استان بالاتر از میانگین کل کشور است. و هیچ یک از استان‌های کشور تورم زیر ۲۱ درصد ندارند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٥.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢١.٦ درصد) است.

همچنین طبق جدول تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در هرمزگان بالای ۴۰ درصد بوده و پس از ان فارس با ۳۳.۱ بیشترین افزایش قیمت را داشته اند. ایلام نیز با ۱۸ درصد رشد کمترین گرانی را در این بخش تجربه کرده است.

 



سایر اخبار

توسعه صادرات بخش معدن، قابل دستیابی است

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران گفت: عرضه رقابتی قیمت نهاده‌ها و برداشتن عوارض و محدودیت‌های صادراتی، دو راه حل ساده و قابل دستیابی برای توسعه صادرات در بخش معدن محسوب می شوند.

معدن و صنایع معدنی فلزی در ایران و جهان

امروزه و با وجود بحران‌های فراوان اقتصادی در جهان و تحریم‌های بی اساس بین‌المللی شاهد آن هستیم که معادن و مواد معدنی نه تنها نسبت به دیگر صنایع کم‌ترین آسیب را دیده بلکه همواره حامی اقتصاد و فعالیت‌های صنعتی بوده‌اند.

انجام 300 هزار کیلومتر مربع اکتشافات معدنی در نیمه اول 99/ اجرای پروژه اکتشافات ژئوفیزیک هوایی با مشارکت بخش خصوصی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه‌های شناسایی و پیجویی اکتشافی سازمان زمین‌‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در شش ماهه اول سال جهش تولید منجر به جهش اکتشافی در محدوده‌ای بالغ بر 300 هزار کیلومتر مربع خواهد شد که این عدد به میزان 2 برابر هدفگذاری پیش‌بینی شده سال 99، یعنی 150 هزارکیلومتر مربع است.

پرداخت تسهیلات ۶ هزار میلیارد ریالی به واحدها تولیدی

فعال سازی ۲۰ درصد از تعداد معادن غیر فعال در سطح کشور یکی از برنامه اجرایی مورد نظر بخش معدن در سال ۹۹ محسوب می شود که در همین راستا همه مشکلات و مسائل مرتبط با این موضوع احصا و در دستور کار قرار گرفته است.

رشد فروش معدنی ها در بورس؛ 95درصد در شهریور و 50درصد در نیمه نخست 99

ارزش فروش محصولات 74 شرکت زنجیره معدن و صنایع معدنی در بورس ایران،‌ طی ماه شهریور 1399 با جهش 95درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل (98) همراه شد. همچنین فروش این تعداد شرکت در نیمه نخست امسال، رشد بیش از 50درصدی را تجربه کرد.

احیای ۲۰ درصد از معادن غیر فعال کشور در دستور کار وزارت صمت/ ایجاد زمینه پرداخت تسهیلات 6 هزار میلیارد ریالی به واحدها و صنایع معدنی کشور

معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در برنامه اجرایی مورد نظر بخش معدن در سال ۹۹ یکی از مهمترین موارد فعال سازی ۲۰ درصد از تعداد معادن غیر فعال در سطح کشور بوده و در همین راستا همه مشکلات و مسائل مرتبط با این موضوع احصا و در دستور کار قرار گرفته است

اعلام اولویت همکاری های معدنی ایران و استرالیا/ گزینه سنگ آهن استرالیا برای طرح های فولاد ساحل

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: خواهان همکاری با طرف های استرالیایی در زمینه های آموزش، اکتشاف، استخراج و تکنولوژی هستیم.

رکود ۳۰ درصدی فعالیت‌های معدنی به دلیل نبود منابع مالی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۳۰ درصد غیر فعال‌شدن معادن کشور ناشی از نبود منابع مالی است.

اختصاص سود بنگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن

سیاست خارج نشدن سود از بنگاه‌های بخش معدن و صنایع معدنی و تمرکز بر سرمایه‌گذاری و ایجاد ظرفیت جدید، رویکردی است که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) بر این موضوع تاکید دارد.

اجرای سیستم مدیریت طرح های معدنی با همکاری دانشگاه

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: ایمیدرو به زودی با همکاری دانشگاه امیرکبیر، سیستم مدیریت پروژه را پیاده سازی می کند.

روحانی: با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت کارنامه خوبی در جنگ اقتصادی رقم بزنیم

رییس جمهوری با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت در خط مقدم جبهه مبارزه اقتصادی است، گفت: امیدوارم با رای اعتماد قوی به وزیر پیشنهادی صمت کارنامه خوبی برای مجلس و دولت در پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی رقم بزنیم.