لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

جلسه شورای هماهنگی اقتصادی دولت؛ دستور مهم روحانی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دویست و یازدهمین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار و در این جلسه وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت قیمت کالاها در بازار و اقدامات انجام شده برای کاهش قیمت اجناس ارائه کردند.

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی و معیشت مردم اولویت نخست دولت بوده است، بر تسریع اقدامات هماهنگ و فوری برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها و همچنین کاهش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم به سطح مطلوب و مناسب تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه دستورات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها با کنترل صادرات و همچنین افزایش نظارت‌ها صادر شده است، گفت: معیشت مردم، نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی رویه آن در شرایط ویژه شب عید از فوریت بیشتری برخوردار است و دستگاه‌های مربوطه باید نظارت‌های خود را بیشتر کرده و دستورات صادره را عملی کنند تا مردم نتیجه را احساس کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها در برخی زمان‌های مشخص از جمله روزهای پایانی سال برخی سوء استفاده‌ها و جوسازی‌ها موجب القای کمبود کالا و در نهایت شوک افزایش قیمت می‌شود، تصریح کرد: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط باید با جدیت و دقت بیشتر دستور العمل‌های کنترل بازار را به اجرا گذاشته و اجازه ندهند مردم در چنین مواقعی با سختی مواجه شوند ضمن آنکه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نیز با اطلاع‌رسانی دقیق می‌بایست اسباب آرامش و رفع نگرانی مردم را فراهم کنند.

مدیریت واردات مواد ضروری و کالاهای مورد نیاز مردم در این ایام از جمله تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی بود.

 
 

رئیس جمهور در این زمینه اظهار داشت: با توجه به تامین ارز مورد نیاز در سخت‌ترین شرایط و افزایش تولید، نوسانات قیمت‌ها پیش از آنکه نشات گرفته از کمبود کالا باشد برآمده از التهاب آفرینی‌ها، القاء تصور جهش قیمت‌های آتی و ایجاد تقاضای کاذب است، همچنین کاستی در هماهنگی‌های لازم در امر نظارت و کنترل دقیق بر زنجیره تولید تا توزیع هم وجود دارد که وضعیتی غیر قابل قبول را درمورد برخی کالاها ایجاد کرده است.

براساس گزارش قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در این جلسه، توزیع گسترده میوه، گوشت و مرغ در دستور کار دستگاه‌های مرتبط براساس نرخ مصوب آغاز شده و تداوم خواهد داشت.

در این جلسه همچنین دستگاه های مرتبط با تولید و توزیع کالا نیز با ارائه گزارشی تاکید کردند که با اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده، بازار میوه، گوشت، مرغ و روغن با وفور توزیع کالا و نظارت بر قیمت، متعادل خواهد شد.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از تحولات بخش حقیقی اقتصاد در 9 ماهه سال 99 ارائه کرد.

به موجب این گزارش تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه در 9 ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با نفت 2،2 درصد و بدون نفت 1،9 درصد رشد داشته است.

در مدت 9 ماهه، ارزش افزوده گروه کشاورزی 4،6 درصد، گروه نفت 3،9 درصد، گروه صنایع و معادن 6 درصد رشد مثبت داشته اند و صرفا ارزش افزوده گروه خدمات بدلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، 3 درصد رشد منفی داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: با توجه به رشد متوالی مثبت در دو فصل تابستان و پاییز، با اطمینان می توان بر خروج اقتصاد از رکود تاکید کرد.

 
 

رئیس جمهور پس از این گزارش، با اشاره به ظرفیت های امید بخش اقتصاد کشور تصریح کرد: آمارها و شاخص های کلان اقتصاد نشانگر مسیر مثبت و خنثی سازی تحریم ها و شکست قطعی سیاست فشار حداکثری و بارقه های پیروزی در جنگ اقتصادی است و این توفیق دقیقا در سال هایی رخ داده است که بسیاری از کشورها به سبب هجوم کرونا نرخ منفی را در رشد اقتصادی خود شاهد بوده اند.



سایر اخبار

رونمایی از اولویت‌های بخش معدن توسطمدرس‌خیابانی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دستورات رئیس‌جمهور در حوزه فعال‌سازی معادن غیرفعال و توجه به معادن کوچک و متوسط، سرفصل اصلی فعالیت‌های بخش معدن است، گفت: تعداد معادن غیرفعال به کل معادن کشور به‌صورت مرتب در استان‌ها پایش خواهد شد.

کدام بخش اقتصاد ایران باوجود تحریم‌ها در سال ۹۸ بیش از ۹ میلیارددلار صادرات داشته است؟

سرپرست وزارت صمت از تدوین شاخص کارآمدی برای ارزیابی معادن خبر داد و گفت: سامانه اکتشافات معدنی نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا اطلاعات سریع، متقن و متوازن توزیع شود. به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس‌خیابانی در بازدید از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، بخش معدن و صنایع معدنی را مهم‌ترین راه جدا شدن اقتصاد ایران از نفت دانست.

هدف‌گذاری تولید ۱۰ میلیارد یورو کالا در سال ۹۹

سیاست توسعه ساخت داخل کالا و تجهیزات در شرایط تحریم ظالمانه دشمن، فرصتی است که پیش روی تولید کنندگان کشور قرار گرفته و در این ارتباط وزارت صنعت دستیابی به بیش از ۱۰ میلیارد یورو داخلی سازی کالا و تجهیزات را دنبال می کند.

شرایط جدید برای تداوم اعتبار کارت‌های بازرگانی

سیاست جدید برای کارت‌های بازرگانی از سوی متولیان تجاری اعلام شد. در این راستا، عدم ایفای تعهد ارزی از سوی صادرکنندگان ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و به نحوه استفاده از کارت بازرگانی از سوی تجار پیوند خورده است.

ماموریت سرپرست وزارت صمت برای اجرای دستورات رئیس‌جمهور

سرپرست وزارت صمت به‌دنبال دستور ویژه رئیس‌جمهور برای پیشبرد اهداف بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، مسوول پروژه عملیاتی‌سازی دستورات رئیس‎جمهور را منصوب کرد.

فرمان جدید سرپرست وزارت صمت؛ امضای هرگونه قرارداد جدید ممنوع!

حسین مدرس‌خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای هرگونه امضای قرارداد جدید، تفاهم‌نامه، لغو یا صدور ابلاغ جدید و نیز جابه‌جایی نیرو را در این وزارتخانه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

خبر مهم سرپرست وزارت صنعت برای تولیدکنندگان؛ بانک مرکزی با واردات مواد اولیه بدون انتقال ارز موافقت کرد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از موافقت بانک مرکزی با واردات مواد اولیه بخش تولید از روش بدون انتقال ارز خبر داد و گفت: با هماهنگی و نظارت بانک مرکزی، واردات مواد اولیه کارخانجات تولیدی با اولویت مواد موجود در بنادر کشور، بدون انتقال ارز امکان‌پذیر خواهد بود.

اطلاعیه مهم بانک مرکزی درباره واردات بدون انتقال ارز

اطلاعیه مهم بانک مرکزی درباره واردات بدون انتقال ارز

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند

طبق لایحه بودجه اعلام شده برای سال ۹۸، شش میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان برای تامین سرمایه صندوق‌های بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است.

طبق لایحه بودجه اعلام شده برای سال ۹۸، شش میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان برای تامین سرمایه صندوق‌های بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است.

حقوق دولتی سال 1397 مواد معدنی معادن

حقوق دولتی سال 1397 مواد معدنی معادن