لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

خانه معدن در قالب مسوولیت اجتماعی طرح «گذر معدن» را اجرا می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تفاهم‌نامه یاد شده بعدازظهر امروز(چهارشنبه) توسط «محمد رضا بهرامن» رییس خانه معدن ایران،  تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ پایتخت و «محمد نبی یوسفیان»  رییس انجمن صنفی تولید کنندگان شن و ماسه تهران به امضا رسید.  

موضوع این تفاهم نامه همکاری و مشارکت در اجرای طرح گذر معدن با تعهد به اجرای طرح جامع توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران مصوب ۳۰ دیماه ۱۳۸۷ برنامه پنج ساله توسعه شهر تهران با تاکید بر برنامه ریزی و مشارکت در چارچوب نقش مسوولیت اجتماعی بخش های اقتصادی کشور است.

همچنین تفاهم نامه مزبور با تمرکز بخشی بر سرمایه های فرهنگی و اقتصادی در مسیر توسعه سرانه فضاهای فرهنگی، هنری، گردشگری و رونق بخشی اقتصاد فرهنگ و هنر به اجرا گذاشته می شود.

تفاهم نامه به عنوان سند همکاری بین امضا کنندگان محسوب می شود و هرگونه اقدام عمرانی یا اجرایی، نیاز به امضای قرار داد مجزا پس از رعایت مفاد تفاهم نامه است.

مدت اعتبار این تفاهم نامه دو سال از ۱۵ بهمن ماه ۹۹ پیش بینی شده و پس از این مدت با توافق طرفین قابل تمدید است.  

به گزارش ایرنا، پیش از این خیابان شهید استاد نجات اللهی به عنوان گذر صنایع دستی انتخاب شد و با این اقدام علاوه بر معرفی صنایع دستی به شهر و گردشگران از سه میلیون خانواری که مستقیم به صنایع دستی ارتزاق می کنند، حمایت و پشتیبانی شد.  



سایر اخبار

تفویض اختیار شورای عالی معادن به شورای معادن استان‌ها

بخشی از اختیارات شورای عالی معادن با هدف رونق‌بخشی به تولید و احیا و ایجاد تحرک در معادن غیرفعال مستقر در سراسر کشور، به شورای معادن استان ها واگذار شد.

فعالان حوزه معدن از محیط زیست صیانت کنند

ستاندار گیلان، بر لزوم حفظ و صیانت از محیط زیست در هر دو وجه بهره برداری از معادن تاکید کرد و افزود: لازم است فعالان حوزه معدن، موضوع حفظ محیط زیست را به عنوان یک سرفصل مهم در دستور کار قرار دهند.

واحدهای تولیدی با چک برگشتی از خدمات بانکی محروم نمی‌شوند

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بر اساس مصوبه این ستاد، آن دسته از واحدهای تولیدی دارای چک برگشتی که تعداد شاغلان آنها بالای 50 نفر است، همچنان از خدمات بانکی برخوردار خواهند شد.

بررسی دیپلماسی اقتصادی با حضور ظریف در کمیسیون صنایع.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از بررسی دیپلماسی اقتصادی با حضور وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون خبر داد.

اعطای یارانه سود تسهیلات، به خریداران ماشین‌آلات معدنی ایرانی

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با اشاره به حرکت در مسیر تحقق شعار جهش تولید، از اعطای یارانه سود تسهیلات به خریداران ماشین‌آلات معدنی ساخت داخل توسط این سازمان خبر داد.

افزایش 3 ماهه اعتبار پروانه‌های معادن زیان‌دیده از کرونا در سمنان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش سه ماهه اعتبار پروانه‌های اکتشاف معدنی در استان خبر داد و گفت: این افزایش اعتبار به صورت رایگان و در راستای حمایت از معادن آسیب دیده از شیوع ویروس عالمگیر کرونا انجام شده است.

افت 91 درصدی طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت ومعدن

طبق آمارهای رسمی در فصل زمستان 98 طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت با افت 91 درصدی همراه بود.

تصویب 467 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی صنعتی و معدنی در بهار امسال

بخش صنعت، معدن و تجارت در سه ماه اول امسال با ۲۶ مورد و حجم سرمایه گذاری ۴۶۷ میلیون دلار به ترتیب سهم ۴۵ و ۵۶ درصدی را از لحاظ تعداد و ارزش کل سرمایه گذاری های کشور به خود اختصاص داده است.

توجه به مشکلات صادرکنندگان، در پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: اتاق بازرگانی اهواز و سازمان صمت خوزستان در پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی، مشکلات صادرکنندگان را نیز مورد توجه قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران: کارت‌های بازرگانی تعلیقی دوباره فعال می‌شود

در صورت اعلام فهرست صادرکنندگان متخلفی که ارزشان را بازنگرداندند از سوی بانک مرکزی، کارت بازرگانی آنان را تعلیق می‌کنیم.