لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

روحانی: با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت کارنامه خوبی در جنگ اقتصادی رقم بزنیم

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت اظهار داشت: مبالغه نخواهد بود اگر بگوییم امروز و به ویژه در سالی که مقام معظم رهبری، ماموریت جهش تولید را به دولت و مجلس ابلاغ فرموده‌اند، وزارت صنعت، معدن و تجارت، خط مقدم جبهه مبارزه اقتصادی است.

روحانی با بیان اینکه رونق تولید از جمله در بخش صنعت، معدن و تجارت، چه در بخش صادرات و چه در بخش واردات، هدف مستقیم جنگ اقتصادی آمریکا با مردم ایران در سال‌های اخیر بوده است، تاکید کرد: در چنین شرایطی، انسجام مدیریتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضرورت قطعی و فوری است و حضور وزیر توانا و برخوردار از اعتماد دولت و مجلس در این وزارتخانه حیاتی است.

رییس جمهوری افزود: انتخاب و معرفی علیرضا رزم حسینی برای تصدی مسوولیت این وزارت، پس از بررسی‌ها و مشورت‌های گسترده صورت گرفته و سابقه مدیریتی متنوع و موفق ایشان در موقعیت‌های صنعتی و تجاری، قوت اجماع‌سازی ایشان که در مدیریت عالی دولت در استان‌های مختلف آزموده شده است و هماهنگی ایشان با دستگاه‌های دیگر، زمینه توفیق آقای رزم‌حسینی را در این ماموریت فراهم می‌کند.

روحانی با ابراز اطمینان از اینکه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، هم به حساسیت شرایط جنگ اقتصادی توجه دارند و هم به اهمیت نقش وزارت صمت در رفع مشکلات مردم در حوزه توزیع و تنظیم بازار و مقابله با بی‌انضباطی در بازارها واقفند، اظهار امیدواری کرد که با رای اعتماد قوی مجلس به رزم‌حسینی، بتوانیم کارنامه خوبی برای مجلس و دولت در خدمت به مردم، جهش تولید و پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی رقم بزنیم.



سایر اخبار

رشد میانگین ۱۶.۶ درصدی تولیدات منتخب بخش معدن

بررسی ۶ قلم تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی در نیمه نخست امسال گویای رشد میانگین ۱۶.۶ درصدی است.

بهره‌وری در بخش معدن با تکیه بر دانش روز و استارتاپ‌ها

بخش معدن و صنایع معدنی کشور دارای ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است و از قابلیت ارزش افزوده بالا نیز بهره می‌گیرد، بنابراین انتظار می‌رود تا پایان ششمین برنامه توسعه (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) سهم آن در اقتصاد ملی افزایش یابد، هرچند که رشد بهره‌وری این بخش با اتکای به دانش روز و شرکت‌های دانش بنیان است.

فارس من|فروش 149هزار میلیارد تومانی 74شرکت معدنی در بورس

ارزش فروش 74شرکت معدنی و صنایع معدنی در 7 ماه امسال از 149.4 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

صنایع معدنی کشور، رویکرد تامین آب با توسعه پایدار و حفاظت بیولوژیک را عملی کردند/ظرفیت یک میلیون متر مکعبی انتقال آب در سه فاز

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: صنایع معدنی کشور، رویکرد تامین پایدار آب و حفاظت بیولوژیک را عملی کرده اند.

بیش از 149هزار میلیارد تومان ارزش فروش 74 شرکت معدنی و صنایع معدنی بورسی/ رشد 37 درصدی ارزش فروش در 7 ماهه سال

ارزش فروش 74 شرکت معدنی و صنایع معدنی در هفت ماه ابتدای امسال با رشد 37 درصدی از 149.4هزار میلیارد تومان عبور کرد.

سهم ۳۰.۸ درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی

مطابق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف در پنج ماهه نخست امسال به ۳۰.۸ درصد رسید.

۲ هزار واحد صنعتی غیرفعال تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجدد دو هزار واحد صنعتی راکد و غیرفعال تا پایان امسال خبر داد.‌

برنامه ریزی راه اندازی ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری در صمت

راه اندازی ۷ هلدینگ سرمایه گذاری در بخش صنعت و ۳ هلدینگ در بخش معدن هدفگذاری شده و گام‌های اولیه با اعمال ملاحظات قانونی در این خصوص برداشته شده که به زودی عملیاتی می شود.

۱۴۷ معدن در هفت ماه احیا و فعال سازی شد

- بررسی گزارش هفت ماهه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نشان می‌دهد که از ابتدای امسال، ۱۴۷ معدن در سراسر کشور راه‌اندازی مجدد شد.

وزیر صمت از آزادسازی معادن حبس شده ظرف سه ماه آینده خبر داد.



وزیر صمت از آزادسازی معادن حبس شده ظرف سه ماه آینده خبر داد.

امضای ۸۵ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی معدنی در ۱۸ ماه گذشته

رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد ۲۱۹ قرارداد پژوهشی به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال در بخش معدن و صنایع معدنی با دانشگاه‌های مختلف امضا شد.