لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ محدوده معدنی امید بخش/ثبت بیش از ۸۴۱۶ محدوده معدنی در سامانه کاداستر

به گزارش شاتا، اسدالله کشاورز در نشست بررسی بسته پیشنهادی وزارت صمت برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: همچنین نزدیک به ۵۰۰ پهنه معدنی از طریق مزایده در اختیار واجدین شرایط و افراد دارای اهلیت و صلاحیت برای فعال‌سازی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ پهنه در کل کشور به مساحت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع برای فعالسازی و آزادسازی وجود دارد، تصریح کرد: از این ۳۱۰ پهنه معدنی حدود ۱۲۰ پهنه معدنی آزادسازی شده و مطالعات آن به اتمام رسیده است و مطالعات ۱۹۰ پهنه دیگر نیز در دست اقدام است.

ثبت بیش از ۸۴۱۶ محدوده معدنی در سامانه کاداستر

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در ادامه افزود: همچنین تعداد محدوده های ثبت شده توسط سامانه کاداستر بیش از ۸ هزار و ۴۱۶ مورد است که ۸۵۲ مورد استعلام آن انجام گرفته است.

صدور ۱۰۸۹ پروانه اکتشاف در سال گذشته

کشاورز در ادامه با اشاره به برخی آمار مجوزها اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ (یک ساله گذشته) حدود یک هزار و ۸۹ پروانه اکتشاف صادر شده است که این پروانه‌ها مساحتی حدود ۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه تعداد گواهی های کشف صادره در ۱۲ ماه گذشته را ۵۵۸ فقره اعلام کرد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت همچنین از صدور بیش از ۱۳ هزار و ۶۴۳ پروانه معدنی در سال قبل خبر داد.

جلسه هم اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید با حضور معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکلها و انجمنهای تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه در خصوص محورهای مختلف این بسته پیشنهادی، بحث و تبادل نظر گردید.