لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

صنایع معدنی کشور، رویکرد تامین آب با توسعه پایدار و حفاظت بیولوژیک را عملی کردند/ظرفیت یک میلیون متر مکعبی انتقال آب در سه فاز

به گزارش شاتا، خداداد غریب پور در ایستگاه اول پمپاژ خط انتقال آب و طی آیین افتتاحیه قطعه نخست خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، در گزارش به رییس جمهور، تصریح کرد: امروز با افتتاح این بزرگ ترین خط انتقال آب ایران، آشتی بخش صنعت با طبیعت و آب های سطحی و زیرزمینی به طور عملی رقم خورد.

پروژه ای به ارزش ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان

وی ارزش این پروژه را ۱۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خط انتقال آب دارای دانش و تکنولوژی منحصر به فردی است که توسط شرکت های ایرانی اجرا شد به طوری که آب پس از نمک زدایی و شیرین سازی، در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا به سیرجان منتقل می شود.

به گفته غریب پور، در فاز دو و سوم، این خط انتقال آب به ترتیب در ارتفاع ۲۷۵۰ متری به سرچشمه کرمان و در نهایت در ارتفاع ۱۱۹۰ متری به معدن چادرملو در استان یزد می رسد.

ظرفیت یک میلیون متر مکعبی انتقال آب در سه فاز

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه هدف سه فاز، انتقال یک میلیون متر مکعب آب خلیج فارس به فلات مرکزی است، اضافه کرد: امروز خط انتقال ۲۰۰ هزار متر مکعبی با فرمان رییس جمهوری راه اندازی شد و تا پایان سال جاری دو واحد به طرفیت۴۰۰ هزار متر مکعب به آن افزوده می شود.

غریب پور با اعلام اینکه این طرح عظیم در دولت تدبیر و امید و در سال ۹۴ آغاز شد، ادامه داد: با راه اندازی دو واحد ۲۰۰ هزار متر مکعبی در سال اینده، در مجموع یک میلیون متر. مکعب آب از خلیج فارس وارد فلات مرکزی ایران می شود.

غریب پور تاکید کرد: ۴۰ هزار متر مکعب از این آب به بندر خمیر منتقل می شود که تا ۵۰ هزار متر مکعب قابل افزایش است.

صنایع معدنی پیشتاز در توسعه زیرساخت ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: صنایع معدنی نه تنها در حوزه زیرساخت و تامین پایدار آب پیشتاز بوده‌اند که در پروژه های راه آهن سنگان- بافق، باند دوم جاده سنگان - تربت حیدریه و نیز اتوبان لامرد- پارسیان (در استان های فارس و هرمزگان) سرمایه گذاری و مشارکت کنند.

رشد و جهش تولید معدن و صنایع معدنی

رییس هیات عامل ایمیدرو در ابتدای گزارش به دکتر روحانی رییس جمهور، همچنین به رشد تولیدات معدنی در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال تولید شمش آلومینیوم با رشد ۷۰ درصدی، شمش فولاد با افزایش ۱۰ درصدی، محصولات فولادی با رشد ۸ درصدی و کاتد مس با افزایش ۶ درصدی همراه شدند.



سایر اخبار

احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی غیرفعال تا پایان امسال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: مقرر شده است که تا پایان امسال، از حدود 9800 واحد غیرفعال صنعتی، 1500 واحد احیاء و فعال شود.

صدور و تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان گفت: درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی توسط متقاضیان در سامانه جامع تجارت به عنوان سامانه یکپارچه تجارت ثبت می‌شود.

تحقق جهش تولید نیازمند نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی

بررسی آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که امسال رشد ۳۰ درصدی برای استخراج از پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال برنامه‌ریزی شده، اما اینکه تحقق این هدف با ماشین‌آلات ۳۰ تا ۴۰ ساله چه میزان قابل تحقق باشد، حال تامل دارد.

تولید 700 دستگاه ماشین آلات معدنی توسط هپکو

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ساخت 700 دستگاه ماشین آلات راهسازی توسط هپکو تا سال آینده انجام خواهد شد و در برنامه بلندمدت ساخت ماشین آلات معدنی توسط این تولیدکننده برنامه ریزی شده است.

برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالورژی و تجهیزات وابسته در تبریز

هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالورژی و تجهیزات وابسته ایران - تبریز در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس به زودی شکل می‌گیرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن انتقاد از بی‌توجهی ایمیدرو به اکتشاف در سال‌های گذشته، از تشکیل فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پیش‌بینی وصول ۳۳ میلیارد تومانی حقوق دولتی برای امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل ۳۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شود.

نامه رییس اتاق بازرگانی به رییس قوه قضاییه

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی از ابلاغ بخشنامه اخیر قوه قضاییه در مورد خودداری مراجع قضایی از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قدردانی کرد

زنجان در تولید سنگ‌های تزئینی، رتبه دوم کشور را دارد

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۶ نوع ماده معدنی و در مجموع سالانه ۱۱ میلیون تُن از معادن این استان استخراج می‌شود و زنجان، دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی است.

شرایط سرمایه‌گذاری‌های کلان را باید فراهم کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب این استان، خواستار همراهی نمایندگان مردم فارس در مجلس برای فراهم شدن شرایط جذب و انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان و احداث واحدهای بزرگ در راستای تولید محصولات رقابت‌پذیر شد.

رئیس جمهور پنج طرح صنعتی و معدنی را افتتاح می کند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی یا سرمایه گذاری ۵هزار و۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.