لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس به زودی شکل می‌گیرد

«محمدصالح جوکار» در نخستین نشست تشکیل کنسرسیوم معادن استان یزد با اشاره به این‌که در هیچ کاری نباید انحصار وجود داشته باشد، اظهار کرد: اگر تشکیل این کنسرسیوم سبب ایجاد انحصار و مشکل تراشی برای برخی واحدها به ویژه واحدهای معدنی کوچک شود، ایجاد آن اصلاً خوب نیست.

وی افزود: در این رابطه و با توجه به اینکه چهارچوب فعالیت کنسرسیوم باید به گونه‌ای باشد که مانع تراشی نکند، لازم است فعالیت ها به گونه ای تنظیم شود که تمام شرکت‌های معدنی حتی شرکت های کوچک در آن نقش داشته باشند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تشکیل فراکسیون معدن و صنایع معدنی در مجلس شورای اسلامی، گفت: هیئت رئیسه این فراکسیون در آینده‌ای نزدیک و با امضای ۶۵ نفر از نمایندگان انتخاب می شود.

جوکار به ظرفیت های معدنی استان یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌ که یزد یکی از قطب های اصلی معدنی کشور به حساب می آید، این فراکسیون می تواند برای استان نقشی بسیار راهگشا داشته باشد.

این مسئول به مسائل مطرح شده در ارتباط با مشکلات کارخانه های جوار معدنی یزد در زمینه تامین مواد اولیه اشاره و تصریح کرد: در سال های اخیر متاسفانه اقدام قابل توجهی در زمینه اکتشاف صورت نگرفت و همین موضوع سبب شده که کارخانه های ما الان با مشکل مواجه باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بحث اکتشاف باید به صورت جدی در دستور کار کنسرسیوم معادن یزد قرار گیرد افزود: در این زمینه سوال مهمی مطرح است که چرا ایمیدرو در طول سال های گذشته دست به اکتشاف نزده است.

وی بر ضرورت توازن میان شرکت‌های جوار معدنی و نوع فعالیت آنها با معادن در استان تاکید کرد و افزود: اگر صرفا به یک محصول از جمله گندله توجه کنیم و از دیگر صنایع جوارمعدنی غافل شویم، قطعا با مشکل مواجه می شویم.

نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت عمل واحدهای معدنی به مسئولیت های اجتماعی که بر دوش آنها گذاشته شده تاکید کرد و گفت: باید به سمتی برویم که اگر منابع معدنی در نقطه ای به پایان رسید، مردم آن منطقه به مشکل نخورند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، جوکار با بیان این‌که همه باید نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشیم خاطرنشان کرد: رفع این اشکال با عمل به مسئولیت های اجتماعی توسط واحدهائی از جمله معادن و فولادها محقق می شود.



سایر اخبار

امام‌جمعه کاشان: اساسی‌ترین موضوع در تداوم انقلاب اسلامی اقتصاد است

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان گفت: انقلاب اسلامی، اقتصادی نبود بلکه اعتقادی بود اما به فرمایش امام محمدباقر(ع) در تداوم انقلاب، اساسی‌ترین موضوع اقتصاد است.

تورم 7 استان بالاتر از میانگین کشور است/ حداقل تورم 21 درصد شد

گزارش مرکز آمار درباره تورم دوازده ماهه منتهی به مردادماه خانوار نشان می‌دهد تورم سالانه ۷ استان بالاتر از میانگین کل کشور است و هیچ یک از استان‌های کشور تورم زیر ۲۱ درصد ندارند.

رشد اقتصادی منفی شد

زارش های رسمی حاکی از رشد منفی اقتصاد ایران در بهار امسال است؛ رشد منفی ۳.۵ درصد با نفت و منفی ۱.۷ درصد بدون نفت.

ذخیره قطعی زمین شناسی کشور حدود ۴۰ میلیارد تن است

اصفهان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخیره زمین شناسی کشور بالغ بر ۶۰ میلیارد تن است که ذخیره قطعی حدود ۴۰ میلیارد تن برآورد می شود.

رشد تولید محصولات معدنی در دولت روحانی

تولید کالاهای منتخب معدنی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرد و محصولاتی مانند کنسانتره آهن، گندله، آهن اسفنجی، کنسانتره مس و مس کاتد که در ابتدای انقلاب فاقد تولید بوده اند، در سال های اخیر، افزایش چشمگیری داشته اند.

کرباسیان: نفت و سیاست، معدن را به حاشیه بُرد/ وزارت معادن و فلزات احیا شود

مهدی کرباسیان درباره اینکه چرا «معدن» همیشه در حاشیه بوده، معتقد است، نفت و سیاست معدن را به حاشیه برد. وی اعتقاد دارد، وزارت معادن حتی برای مدت کوتاهی باید احیا شود.

سرقینی کلید دار وزارت صمت شد؛ مروری بر دیدگاه‌های سرپرست جدید وزارت صنعت

رییس جمهوری دیروز (شنبه) با صدور حکمی «جعفر سرقینی» را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد، او که اکنون کلید دار این وزارتخانه است با سه دهه سابقه مدیریتی در عرصه‌های مختلف، بیشتر رویکرد معدنی دارد.

وقتی سخت‌ترین شغل دنیا گرفتار سودجویان می شود!

می‌گویند سخت‌ترین شغل دنیا است یا بهتر است اینگونه بگوییم، وقتی بخواهند شغل سختی را معرفی کنند، می‌گویند بعد از این شغل، شغل مدنظر سخت‌ترین حرفه دنیا است، کار در آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد و تا زمانی که در اعماق 20، 30 یا 300 متری آن کار نکنید، این نوشته‌ را درک نخواهید کرد، حرفه‌ای که اندازه سختی و آسانی دیگر حرفه‌ها با آن سنجیده می‌شود، شغلی به نام "کار در معدن".

تمرکز کمیسیون‌های تخصصی بر اولویتهای نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه‌محور

ششمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با بررسی اولویتهای پیشنهادی دو کمیسیون صنایع و معادن و شوراها و امورداخلی و پیشنهادات مرکز پژوهشها برگزار شد.

وزارت صمت در سال جهش تولید بدون وزیر ماند

در سال جهش تولید و در سالی که مردم با شدیدترین مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع کرونا رنج می برند وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون وزیر و بلاتکلیف مانده است

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان

اخذ مجوز برای برگزاری آیین‌های محرم در اصفهان ضروریست، ارتقای کیفیت زندگی مردم‌ ضروری است و ۴۵۰ نفر کادر درمانی و بهداشتی استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند از مهم‎ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.