لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

فعالان حوزه معدن از محیط زیست صیانت کنند

استاندار گیلان، بر لزوم حفظ و صیانت از محیط زیست در هر دو وجه بهره برداری از معادن تاکید کرد و افزود: لازم است فعالان حوزه معدن، موضوع حفظ محیط زیست را به عنوان یک سرفصل مهم در دستور کار قرار دهند.

ارسلان زارع در جلسه شورای معادن استان گیلان، معادن را سرمایه کشور دانست و تاکید کرد: لازم است از این سرمایه در جهت رشد اقتصادی بهره گرفت.

وی گفت: معتقدم معادن یکی از پایه های جهش تولید هستند و امسال که با همین عنوان از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، باید از آنها که سرمایه ای برای اشتغال کشور و استان هستند، به شایستگی استفاده کنیم.

استاندار گیلان، بر لزوم تسهیل فعالیت بهره برداران معادن در راستای تولید، اشتغال و توسعه استان مبتنی بر برنامه ای روشن تاکید کرد و ادامه داد: در جهت تحقق این امر باید با تلاشی مضاعف شرایط نقش آفرینی بهره برداران از معادن در توسعه و عمران را فراهم کنیم.

زارع تصریح کرد: این استان معادنی دارد که از یکسو در حوزه بهره برداری دارای ارزش هستند و از سوی دیگر لازم است در حوزه اکتشاف، مورد مطالعه و استعدادیابی جدی قرار گیرند.

وی بر لزوم حفظ و صیانت از محیط زیست در هر دو وجه بهره برداری از معادن تاکید کرد و افزود: لازم است فعالان حوزه معدن، موضوع حفظ محیط زیست را به عنوان یک سرفصل مهم در دستور کار قرار دهند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دو مقوله حفظ محیط زیست و توسعه با یکدیگر تناقض ندارند، بیان کرد: می توان با کار کارشناسی و نگاه علمی به تلفیق این دو رکن مهم برای رسیدن به بالندگی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: معدن و صنایع معدنی از بخش های پراهمیت اقتصاد و عمران استان هستند و در شرایط فعلی مولفه مهم برای توسعه استان محسوب می شوند.

زارع به جلسه سوم تیرماه سال جاری استانداران با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: بخشنامه‌ای به سراسر کشور ارسال و تاکید شد تا با شناسایی معادن بزرگی که بهره‌برداری از آنها معطل مانده، به افرادی که معادن در اختیار آنهاست، مهلت کوتاهی برای مولد ساختن‌شان داده شود و در صورتی که نتوانستند در موعد مقرر بهره‌برداری کنند، معادن را آزاد سازند.

نماینده عالی دولت در گیلان، با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورای عالی معادن مبنی بر واگذاری بخشی از اختیارات این شورای عالی به استان‌ها، اظهار کرد: هدف از این تصمیم، رونق بخشی به تولید محصولات معدنی و نیز ایجاد تحرک و احیای معادن غیرفعال اعلام شده که باید از ظرفیت های این مصوبه در گیلان، استفاده های مناسبی صورت گیرد و جلسات کارشناسی بیشتری در این خصوص برگزار شود.

وی همچنین بر لزوم پایش نظارتی معادن به منظور اجرای کامل قوانین و مقررات این بخش تاکید و تصریح کرد: گروهی با حضور نمایندگانی از نهادهای ذیربط برای نظارت و بازرسی در این بخش تشکیل شود.

زارع، ایجاد سامانه پنجره واحد برای صدور و پیگیری استعلامات در حوزه معادن را موضوعی با اهمیت خواند و گفت: حرکت به سمت این مهم علاوه بر تسریع در انجام امور، موجب شفافیت می شود و دستگاه ها ملزم به پیگیری مستمر امور محوله خواهند بود.



سایر اخبار

رشد میانگین ۱۶.۶ درصدی تولیدات منتخب بخش معدن

بررسی ۶ قلم تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی در نیمه نخست امسال گویای رشد میانگین ۱۶.۶ درصدی است.

بهره‌وری در بخش معدن با تکیه بر دانش روز و استارتاپ‌ها

بخش معدن و صنایع معدنی کشور دارای ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است و از قابلیت ارزش افزوده بالا نیز بهره می‌گیرد، بنابراین انتظار می‌رود تا پایان ششمین برنامه توسعه (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) سهم آن در اقتصاد ملی افزایش یابد، هرچند که رشد بهره‌وری این بخش با اتکای به دانش روز و شرکت‌های دانش بنیان است.

فارس من|فروش 149هزار میلیارد تومانی 74شرکت معدنی در بورس

ارزش فروش 74شرکت معدنی و صنایع معدنی در 7 ماه امسال از 149.4 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

صنایع معدنی کشور، رویکرد تامین آب با توسعه پایدار و حفاظت بیولوژیک را عملی کردند/ظرفیت یک میلیون متر مکعبی انتقال آب در سه فاز

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: صنایع معدنی کشور، رویکرد تامین پایدار آب و حفاظت بیولوژیک را عملی کرده اند.

بیش از 149هزار میلیارد تومان ارزش فروش 74 شرکت معدنی و صنایع معدنی بورسی/ رشد 37 درصدی ارزش فروش در 7 ماهه سال

ارزش فروش 74 شرکت معدنی و صنایع معدنی در هفت ماه ابتدای امسال با رشد 37 درصدی از 149.4هزار میلیارد تومان عبور کرد.

سهم ۳۰.۸ درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی

مطابق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف در پنج ماهه نخست امسال به ۳۰.۸ درصد رسید.

۲ هزار واحد صنعتی غیرفعال تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجدد دو هزار واحد صنعتی راکد و غیرفعال تا پایان امسال خبر داد.‌

برنامه ریزی راه اندازی ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری در صمت

راه اندازی ۷ هلدینگ سرمایه گذاری در بخش صنعت و ۳ هلدینگ در بخش معدن هدفگذاری شده و گام‌های اولیه با اعمال ملاحظات قانونی در این خصوص برداشته شده که به زودی عملیاتی می شود.

۱۴۷ معدن در هفت ماه احیا و فعال سازی شد

- بررسی گزارش هفت ماهه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نشان می‌دهد که از ابتدای امسال، ۱۴۷ معدن در سراسر کشور راه‌اندازی مجدد شد.

وزیر صمت از آزادسازی معادن حبس شده ظرف سه ماه آینده خبر داد.



وزیر صمت از آزادسازی معادن حبس شده ظرف سه ماه آینده خبر داد.

امضای ۸۵ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی معدنی در ۱۸ ماه گذشته

رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد ۲۱۹ قرارداد پژوهشی به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال در بخش معدن و صنایع معدنی با دانشگاه‌های مختلف امضا شد.