لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

معادن تعطیل شده وارد بورس می شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز (شنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در  بخش درآمدی بند (د) تبصره ۱۶ و بندهای الحاقی ۲ و ۵ تبصره ۱۸ را تصویب کردند.

بر اساس بند د تبصره ۱۶، دولت از طریق خزانه‌داری کل‌ کشور مکلف است ماهانه معادل دو درصد از یک‌دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون که سودده و فاقد زیان انباشت طبق آخرین صورت مالی حسابرسی شده باشند به استثنای هزینه‌های استهلاک و هزینه عملیاتی بانک و بیمه را از حساب‌های آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

طبق بند الحاقی ۲ تبصره ۱۸، به منظور جمع آوری نقدینگی سرگردان مردمی، وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است نسبت به واگذاری مجوزها و معادن تعطیل در اختیار خود در قالب شرکت‌های سهامی عام  پروژه از طریق بازار سرمایه اقدام نماید.

آیین نامه اجرایی این بند با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و  تایید شورای‌عالی بورس اجرایی می گردد.

هرگونه نقل و انتقال دارایی به یا از شرکتهای سهام عام پروژه، صندوق های سرمایه گذاری غیر مستقیم و یا صندوق های  سرمایه گذاری اعم از پروژه، زمین و ساختمان، املاک و مستغلات از پرداخت مالیات نقل و انتقال معاف است.

 
 

همچنین بر اساس بند الحاقی ۵ تبصره ۱۸، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون  نسبت به مزایده معادن شناسایی شده تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹، اقدام نماید.

کلیه پروانه های صادره سال های قبل که در اختیار بخش های خصوصی – تعاونی و نهادهای عمومی غیر دولتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته چنانچه تا پایان اسفند ۱۳۹۹ منجر به اکتشاف و استخراج نشده اند و همچنین سهم معادنی که در اختیار دستگاه های اجرایی و شرکت های وابسته به آنها از جمله ایمیدرو قرار گرفته، چنانچه حداکثر تا پایان تیرماه ۱۳۹۹منجر به اکتشاف و استخراج نشده باشند، لغو و از طریق مزایده در اختیار متقاضیان جدید قرار می گیرد.

چنانچه معادن واگذار شده در سال ۱۴۰۰ ظرف مدت 10 ماه از تاریخ واگذاری منجر به اکتشاف نشود پروانه صادره لغو و از طریق مزایده به متقاضیان جدید واگذار می شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی در تعیین و بازنگری نرخ حقوق دولتی معادن به ترکیب اعضای شورای عالی معادن اضافه می شوند.



سایر اخبار

آزادسازی معادن از مطالبات مقام معظم رهبری بوده است/ اطلاع رسانی مناسب در خصوص اجرای مزایده معادن صورت گرفته است

سخنگوی دولت ضمن تشریح جزئیات اجرای طرح" آزادسازی شش هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور" گفت: برگزاری مزایده از ترتیباب اداری و وظایف جاری وزارت صمت بوده و اتفاقا آزادسازی معادن از مطالبات مقام معظم رهبری نیز بوده است.

اعلام نتیجه مزایده معادن با دستور دادستانی متوقف شد

پس از دستور دادستانی مبنی بر توقف فرآیند برگزاری مزایده واگذاری، معاون معدنی وزیر صنعت دستور توقف اعلام نتیجه مزایده معادن را صادر کرد.

پیشگامی بانک صنعت و‌ معدن در تأمین مالی صنایع کلیدی کشور/پرداخت نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار تسهیلات به بخش تولید در دولت تدبیر و‌امید/ زمینه سازی برای اشتغال ۱۴ هزار نفر بصورت مستقیم در صنایع متوسط و بزرگ

مدیرعامل بانک صنعت و‌معدن در سفر به هرمزگان،ضمن تأکید بر نقش توسعه ای این بانک در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، اظهار داشت: بانک صنعت و معدن با تأمین مالی صنایع کلیدی و زیرساختی کشور مانند صنایع فولاد در حمایت از بخش تولید و از بین بردن موانع توسعه کشور همواره پیشگام بوده و هست

پیام وزیر صمت به مناسبت روز ملی صنعت و معدن

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به مناسبت روز ملی صنعت و معدن با تاکید بر نقش صنعتگران ، معدن‌کاران و کارآفرینان در پیشرفت کشور، این روز را به فعالان حوزه‌های صنعتی و معدنی تبریک گفت.

انقلاب معدنی کشور با تدابیر وزارت صمت

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: با تدابیر وزیر صنعت، معدن و تجارت شاهد وقوع انقلاب بزرگ در حوزه معادن کشور هستیم.

اطلاعیه وزارت صمت درباره جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی تاکید کرد.

شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ محدوده معدنی امید بخش/ثبت بیش از ۸۴۱۶ محدوده معدنی در سامانه کاداستر

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ محدوده معدنی امید بخش خبر داد و گفت: ۷۵۳ فقره از این محدوده ها به دارندگان خود پهنه واگذار می شود.

احیا و فعال سازی 253 معدن کوچک و متوسط در سال 99

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در سال گذشته 253 معدن کوچک و متوسط در کشور، احیا و فعال شده است گفت: عملکرد این بخش، 26 درصد از اهداف پیش بینی شده فراتر رفت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: احیا و فعال سازی 253 معدن کوچک و متوسط در سال 99

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در سال گذشته 253 معدن کوچک و متوسط در کشور، احیا و فعال شده است گفت: عملکرد این بخش، 26 درصد از اهداف پیش بینی شده فراتر رفت.

رشد دسته‌جمعی مجوزهای معدنی در سال 99/ افزایش 18.1 درصدی صدور پروانه‌های بهره برداری معدنی و 6.3 درصدی پروانه های اکتشاف

داده‌ها و آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد دسته‌ جمعی مجوزهای معدنی از جمله تعداد پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه های بهره برداری است.