لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

پیکر شهید مدافع سلامت در اصفهان تشییع شد، عوامل کلیدی توسعه استان اصفهان تا افق ۱۴۰۴ شناسایی شد و نخستین پرواز خارجی پس از کرونا در فرودگاه اصفهان از سر گرفته شد از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

استاندار اصفهان: فرمانداران با اجتماعات عامل انتقال کرونا برخورد کنند

استاندار اصفهان گفت: فرمانداران از اجتماعات عامل انتقال ویروس کرونا نظیر آیین‌های ترحیم و عروسی‌ها ممانعت کنند و با عوامل برخورد جدی داشته باشند.

عباس رضایی در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که با ویدئوکنفرانس که با حضور رییس جمهوری برگزار شد به ایرنا گفت: متاسفانه برخی گزارش‌ها حاکی از انتقال گسترده ویروس کرونا در برخی اجتماعات مثل عروسیها و مراسم ترحیم و امثال آن وجود دارد و ضروری است که که به منظور حفظ سلامت جامعه با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به جدیت استان در برخورد با تجمعات و واحدهای صنفی متخلف از موازین بهداشتی اظهارداشت: از اول ماه تیر ۱۴۷ واحد صنفی به دستگاه قضایی معرفی که از این تعداد ۶۷ مورد پلمب شده و فرمانداران موظف هستند با واحدهای متخلف برخورد و آنها را به مردم معرفی کنند.

معاون بهزیستی اصفهان: کمک دولت برای مسکن معلولان ۲ برابر افزایش یافت

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی اصفهان گفت: کمک‌های دولت در یک سال گذشته برای احداث مسکن معلولان زیر پوشش این نهاد به ۲ برابر افزایش یافته است.

علی اصغر شاه‌زیدی به مناسبت هفته بهزیستی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کمک هزینه احداث مسکن روستایی خانوارهای دارای بیش از ۲ عضو معلول از ۱۸۰ میلیون ریال به ۳۶۰ میلیون ریال افزایش و این تسهیلات برای خانه‌های شهری از ۳۰۰ میلیون ریال به ۶۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تا ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که تحت نظر بنیاد مسکن این وام ارایه می شود.

۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی اصفهان پرداخت شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: سال گذشته از مجموع سه هزار میلیارد تومان تسهیلات درخواستی استان حدود ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شد.

ایرج موفق در یکصد و سی امین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان رتبه اول کشور در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید را کسب کرد، افزود: اصفهان به لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه دوم کشور، به لحاظ اشتغال صنعتی رتبه سوم کشور و به لحاظ تعداد معادن فعال با ۸۶۰ معدن فعال رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی  با اشاره به استقرار حدود ۱۲ درصد صنعت کشور در اصفهان، بیان کرد: اصفهان قطب صنایع فولاد کشور است به گونه‌ای که حدود ۶۰ درصد از فولاد کشور را تولید می کند، همچنین قطب نساجی کشور با بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ واحد نساجی و قطب سنگ‌های ساختمانی، تزئینی و نمای کشور با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد سنگبری در حال فعالیت است.

شماری از دانشجویان پزشکی اصفهان، رسیدگی به مسائل آموزشی خود را خواستار شدند

شماری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور در مقابل ساختمان دانشکده پزشکی این دانشگاه، رسیدگی به مسائل آموزشی خود را خواستار شدند.

این دانشجویان با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی خواسته‌های خود را در باره گذراندن دوره‌های آموزشی بالینی، چگونگی برگزاری آزمون‌های پایان سال تحصیلی و محاسبه کشیک‌های داوطلبانه بعنوان دوره آموزشی اعلام کردند و همکاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای حل آنها را خواستار شدند.

یکی از این دانشجویان به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از دانشجویان دوره‌های بالینی(اکسترن و اینترن) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتدای شیوع بیماری کرونا بصورت داوطلبانه در بیمارستان‌های اصفهان برای خدمت‌رسانی، کشیک بودند و به آنها وعده داده شده بود که مدت زمان کشیک‌های آنها معادل گذراندن دوره‌های آموزشی بالینی محاسبه شود.

پیکر شهید مدافع سلامت در اصفهان تشییع شد

پیکر دکتر سید محمد موسوی شهید مدافع سلامت در اصفهان تشییع و در گلستان شهدای این شهر خاکسپاری شد.

سید محمد موسوی، متخصص اطفال بیمارستان حضرت زهرا (س) اصفهان بود که بدلیل ابتلا به بیماری کرونا روز شنبه بیست و یکم ماه تیر، جان باخت و به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست.

مراسم تشییع این پزشک صبح امروز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابل بیمارستان الزهرا(س) اصفهان برگزار و سپس پیکر وی در گلستان شهدای اصفهان خاکسپاری شد.

عوامل کلیدی توسعه استان اصفهان تا افق ۱۴۰۴ شناسایی شد

۱۲ عامل کلیدی اثرگذار بر توسعه استان اصفهان در افق ۱۴۰۴ با رویکرد آمایش سرزمین و با مطالعات آینده‌نگاری، شناسایی و اعلام شد.

بر اساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان، عوامل کلیدی اثرگذار برای توسعه استان شامل کریدور (منطقه ویژه) علم و فناوری، بازار سرمایه، بهره‌وری، حکمرانی خوب، سهم بخش خصوصی از اقتصاد، فضای کسب و کار، کارآفرینی، نظام بانکی، قیمت‌های نسبی، صادرات غیر نفتی، تحریم بین‌المللی و ساختار فضایی فعالیت‌ها با ملاحظات آمایشی است.

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: این عوامل کلیدی در قالب مطالعات و طرح تحقیقاتی " آینده‌نگاری توسعه استان اصفهان در افق ۱۴۰۴ با رویکرد آمایش سرزمین" شناسایی شدند.

محمدرضا قاسمی افزود: این مطالعات با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و با همکاری جمعی از خُبرگان از بخش‌های مختلف عمومی و خصوصی به مدت یک سال انجام و نتایج آن در پایگاه اینترنتی سازمان منتشر شد.

معاون وزیر جهاد: چاه‌های غیرمجاز سالانه بیش از ۱۰ هزار مترمکعب آب هدر می دهند

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳۵۰ هزار حلقه چاه غیر مجاز موجود در کشور، سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد متر مکعب منابع آب زیرزمینی را هدر می دهند.

علی‌مراد اکبری در حاشیه سفر به شهرضا و بازدید از طرح‌های کشاورزی و آبیاری روستاهای این شهرستان، خالی شدن سفره‌های آب زیرزمینی را فاجعه خواند و تاکید کرد: همه مسوولان در قوای سه‌گانه و مدیران استانی باید برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی همت کنند و جلوی این فاجعه ملی و سرزمینی را بگیرند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: وزارت نیرو سال گذشته به استان‌ها نامه‌ای برای تعدیل پروانه چاه‌های مجاز نوشت که این امر خلاف قانون بود.

کانون‌های گرد و غبار اصفهان برای چهارمین بار در سال جاری فعال شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کانون‌های گرد و غبار اصفهان با وزش باد شدید در مناطق شرقی و شمالی استان برای چهارمین بار در سال جاری فعال و باعث افزایش ریزگردها و کاهش کیفیت هوا شدند.

منصور شیشه‌فروش افزود: وزش باد شدید در مناطق شرقی و شمالی استان از سه شنبه بیست و چهارم تیر جاری آغاز و باعث فعال شدن کانون‌های گرد و غبار شده است.

وی با بیان اینکه کانون‌های گرد و غبار در کویرهای چهار استان همجوار اصفهان یعنی سمنان، قم، یزد و خراسان جنوبی نیز فعال شده است، اظهار داشت: در تابستان وزش باد در اصفهان از شرق به غرب است و همین امر باعث رسیدن ریزگردها به مناطق شهری و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

نخستین پرواز خارجی پس از کرونا در فرودگاه اصفهان از سر گرفته شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از برقراری نخستین پرواز خارجی پس از شیوع کرونا در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان خبر داد و گفت: پرواز دوحه - اصفهان - دوحه پس از وقفه چهار ماهه از سر گرفته شد.

حسن امجدی اظهار داشت: پرواز بین‌المللی دوحه - اصفهان - دوحه از پنجم اسفند پارسال بدلیل شیوع بیماری کرونا لغو شده بود اما این پرواز از امروز برقرار شد و شرکت هواپیمایی "قطر اِیرویز" فعالیت خود را در فروگاه بین‌المللی اصفهان آغاز کرد.

وی با بیان‌اینکه پرواز دوحه - اصفهان - دوحه روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، افزود: این پرواز توسط هواپیمای ایرباس ۳۲۰ با ظرفیت ۱۷۰ مسافر انجام می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان: مشکلات هست ولی بنیه کشور هم قوی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مشکلات هست ولی بنیه کشور هم قوی است زیرا در کجای دنیا کشوری مثل ایران وجود دارد که خدا همه مواهب طبیعی، معدنی و انسانی متعهد، متدین و شجاع را به آن داده است.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر اصفهان افزود: ما از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا با همکاری قوه قضاییه مشکلات بیکاری، فقر، تهیدستی، ازدواج جوانان و امثال آن را برطرف کنند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس یازدهم اشاره و اضافه کرد: این مجلس، مجلس امید است زیرا مردم در شرایط سخت و امواج تبلیغات مایوس کننده داخل و خارج با درصد قابل قبولی پای صندوق‌های رای آمدند و به شما رای دادند.



سایر اخبار

پیش‌نیاز استخراج از معادن چیست؟

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران دارای زنجیره کاملی از مطالعات فرآوری مواد معدنی از آزمایشگاه شناسایی و آنالیز معدنی تا مطالعات کانی‌شناسی، فرآوری، محیط‌زیست، پایلوت فرآوری و همچنین کارگاه ساخت که به بحث توسعه فناوری و ساخت تجهیزات می‌پردازد را در اختیار دارد.

پرداخت ۱۷.۶ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه در مجموع مبلغ ۱۷.۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۴۶۵ واحد در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.

معادن کوچک و متوسط سهم ۶۵ درصدی از استخراج را دارند

براساس آمار وزارت صنعت، معدن وتجارت، معادن کوچک و متوسط سهم میانگین ۶۵ درصدی از میزان استخراج سالیانه با حدود ۲۶۰ میلیون تن را به خود اختصاص داده‌اند.

چالش‌های معدنکاری، محیط‌زیست و توسعه پایدار

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پایه‌های اقتصاد هر کشور را منابع معدنی آن کشور تشکیل می‌دهند. نقش معادن دررشد اقتصادی بسیار جدی و راهبردی است و بهره‌برداری از معادن کشور یک ضرورت انکارناپذیر در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

نیاز به هزار هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تحقق رشد اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تحقق رشد اقتصادی مطلوب به هزار هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

سهم بخش تعاون از شاغلان معادن چقدر است؟

تعداد شاغلان معادن درسال۹۷، ۹۹۷۳۴ نفر بوده که سهم بخش تعاون از این تعداد۴.۱ درصد می باشد. تعداد شاغلان این معادن در سال ۹۷، حدود۱.۴ درصد نسبت به سال ۹۶، افزایش داشته است.

حال و روز «اصفهان» به عنوان قطب سنگ های تزئینی/ « خداداد غریب پور » مدیر عملیاتی است

استان اصفهان، در کنار آذربایجان شرقی و مرکزی، جزو استان هایی است که در حوزه استخراج سنگ تزئینی و ساختمانی، پیشگام تلقی می شود و این چند استان، قطب های تولید سنگ کشورمان هستند.

درخواست فعالان صنعت معدن از وزارت صنعت برای تسهیل صادرات

رییس خانه معدن ایران گفت: امروز کشور در حلقه تحریم های ظالمانه دشمن قرار دارد و بحران کرونا نیز از اسفندماه نیز آثار منفی خود را بروز داده، بنابراین در این شرایط انتظار اهل حرفه از مدیریت جدید وزارت صنعت تسهیل امر صادرات است.

معاون وزیر صنعت: از سرمایه‌گذاری بر روی فرآوری سنگ‌های تزیینی حمایت می‌کنیم

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه سنگ‌های تزیینی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: از هرگونه سرمایه‌گذاری بر روی فرآوری اینگونه سنگ‌ها حمایت می‌کنیم.

پوشش ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدنی استارت‌آپ‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: سازمان ایمیدرو آمادگی دارد تا بوسیله صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی علاوه بر ارایه تسهیلات به دانش بنیان‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی در همکاری با استارت آپ‌ها را پوشش دهد.

تهدید کرونا، فرصت اقتصادی برای ایران است

معاون بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: شیوع بیماری کرونا بعد از حوزه سلامت، بیشترین تاثیر را در حوزه اقتصاد گذاشته و تمام کشورها از جمله ایران به یقین رسیده‌اند که دوران پُرتلاطمی در حوزه اقتصادی خواهند داشت اما تجربه تاریخی بشر و به‌ویژه دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه چندین ساله علیه کشور به ما آموخت که بهترین درس‌ها را از بدترین شرایط می‌گیریم.