لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

نیاز به هزار هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تحقق رشد اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تحقق رشد اقتصادی مطلوب به هزار هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

«فرهاد دژپسند» روز شنبه در مراسم افتتاح رسمی «راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب‌وکار» که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد اظهار داشت: بخشی از این منابع از طریق منابع دولتی و همچنین بانک ها تامین خواهد شد.
وی بابیان اینکه منابع بانکی باید به سوی تامین نیازهای بخش خصوصی برود، ادامه داد: همچنین باید منابع خرد را به سوی بازار سرمایه جذب کنیم تا منابع لازم برای تحقق رشد حداقلی فراهم شود.
وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران باید تشویق شوند که به سرمایه‌گذاری و تولید روی بیاورند.
 دژپسند با اشاره به اقدام های لازم برای کاهش زمان صدور مجوزهای کسب و کار گفت: بخش مهمی از این کاهش زمان مربوط به همراهی سازمان امور مالیاتی است.
وی یادآور شد: از ابتدای اسفند ۹۸ یکی از رویکردهای ما این بوده که تا جای ممکن مالیات را به ابزاری برای سرمایه گذاری و تولید تبدیل کنیم.
 دژپسند از برنامه ریزی برای راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این پنجره، حضور فیزیکی فعالان اقتصادی کاهش می یابد.
 وزیر اقتصاد با اشاره به جزئیات پنجره واحد آغاز به کار کسب و کارها که امروز راه اندازی شد، گفت: از طریق این پنجره زمان لازم برای اخذ مجوزها از ۷۲ و نیم روز ۲ و نیم روز به سه روز کاهش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: از فعالان اقتصادی درخواست می‌کنم که در صورتی که اخذ مجوزهای آنها برای شروع کسب و کار بیش از سه روز طول کشید به شماره ۱۸۶۶ اعلام کنند تا به طور جدی به آن رسیدگی شود.
دژپسند با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد و تولید گفت: در یک دهه گذشته رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال عناوین اقتصادی، رونق و جهش تولید را مد نظر قرار داده اند.
 وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ۹ سال اخیر از نظر رشد سرمایه گذاری شرایط خوبی را نداشتیم، اضافه کرد: باید تلاش شود در حالی که کشورمان با انواع تحریم‌ها و فشارها مواجه است موانع فعالیت اقتصادی را به حداقل برسانیم.
 وی با بیان اینکه امروز سرمایه گذاری مانند نان شب برای ما واجب است،گفت: برای کاهش نرخ بیکاری، بالا بردن جایگاه کشور در اقتصاد جهانی و تحقق رونق تولید، شرایط را برای سرمایه گذاری و تولید فراهم کنیم.
 وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که سرمایه گذار خارجی تمایل به شراکت با سرمایه گذاران ایرانی پیدا کند و شکاف سرمایه در کشور کم شود.
دژپسند ادامه داد: امروز پنج استان به پنجره واحد شروع کسب و کار مجهز می شوند که باید تلاش کنیم تا پایان امسال به همه استان ها گسترش یابد.



سایر اخبار

اکتشافات معدنی به 60 میلیارد تن خواهد رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حوزه معدن ۶۳ ماده معدنی در کشور داریم که شامل ۳۷ میلیارد تن منابع شناسایی شده است.

خانه معدن در قالب مسوولیت اجتماعی طرح «گذر معدن» را اجرا می‌کند

تفاهم‌نامه همکاری خانه معدن ایران و شهرداری منطقه ۶ پایتخت به منظور برقراری تعامل، همکاری و مشارکت در احداث «گذر معدن» در طول خیابان سمیه از تقاطع شریعتی تا حافظ، امضا شد.

فعالیت معدنی نباید باعث اختلال در محیط زیست و منابع طبیعی شود

رییس خانه معدن ایران گفت: امروز واقعیتی که پیش روی جوامع مختلف وجود دارد، این است که فعالیت معدنی نباید باعث اختلال در محیط زیست انسانی، جانوری و منابع طبیعی شود.

افتتاح ۶۷ طرح صنعتی و معدنی با اشتغالزایی برای ۱۵ هزار نفر در دهه فجر

طرح صنعتی و معدنی به ارزش ۵۹ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که برای ۱۵ هزار و ۵۷۳ نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

بازدید معاون طرح و برنامه از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی/ تقدیر از غرفه های برتر در رعایت پروتکل های بهداشتی

معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته تهران بازدید کرد.

معاون وزیر صنعت: واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی ۱۱۲ درصد رشد کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری در کشور خبر داد و گفت: در سالجاری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

انجام مطالعات اولیه ژئو پارک‌های محور خور و انارک استان اصفهان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه این سازمان گفت: مطالعات اولیه و مقدماتی مربوط به ۲ ژئوپارک در محورهای جندق-خور و نخلک-انارک در شرق استان اصفهان انجام شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری وزارت خبر داد: رشد ۳.۵ برابری انتشار اوراق واحدهای صنعتی و معدنی در ۱۰ ماهه امسال

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۱۰ ماهه امسال حدود هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق توسط واحدهای صنعتی و معدنی منتشر شده که نزدیک به ۳.۵ برابر آمار کل سال ۹۸ است.

شناسایی ذخایر قابل برداشت، نیاز به اکتشافات سیستماتیک دارد/ برنامه تهیه طرح جامع اکتشاف

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: شناسایی ذخایر قابل برداشت، نیاز به اکتشافات سیستماتیک دارد و ایمیدرو برای تحقق این مهم، طرح جامع اکتشاف را به زودی رونمایی می کند.

معاون اول رییس جمهور مطرح کرد بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد

اقتصادنیوز: معاون اول رییس جمهور اعلام کرد؛ سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران و علم اقتصاد بر این نکته تاکید دارد که بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد و لازم است که زمینه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور فراهم شود.

وزیر صمت: با قیمت‌گذاری دستوری مخالفم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هرگونه قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستم؛ دولت نیز در این زمینه با ما هم عقیده است و در تحقق این موضوع کمک می‌کند و انتظار داریم که بخش خصوصی نیز برای این موضوع مهم پای کار بیاید.