لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

۲ هزار واحد صنعتی غیرفعال تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «اصغر مصاحب» افزود:‌ پیش از این مقرر بود که تا پایان سال ۹۹ تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگردند که در راستای اهداف «جهش تولید» و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت، این تعداد افزایش یافت.

این مقام مسوول اظهارداشت: جلوگیری از غیرفعال شدن واحدهای صنعتی فعال، از دیگر برنامه‌های اصلی این سازمان است.

وی بیان‌داشت: رصد واحدهای صنعتی غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سطح کلان و ساختاری نشان می‌دهد علل عمده غیرفعال شدن آنها تامین نقدینگی، تامین مواد اولیه، تامین ماشین آلات و فقدان بازار است.

وی، برخی اقدامات در قالب توانمند سازی واحدهای صنعتی را شامل خدمات ارائه شده در کلینیک‌های کسب و کار،‌ تقویت شبکه سازی در کسب و کارهای کوچک و متوسط و پیوند آنها با صنایع بزرگ در قالب برنامه‏‌های توسعه خوشه‌های کسب و کار و نظام مبادلات پیمان‌کاری فرعی،‌ ارتقای دانش و مهارت شاغلان واحدهای صنعتی، حمایت از حضور و پذیرش SMEها در فرابورس، حمایت از تولید محتوا برای بازاریابی در سامانه فروش محصولات و توسعه بازار در قالب حضور در نمایشگاه‌های مختلف عنوان کرد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان‌کرد: نتایج اجرای طرح‌های حمایتی از صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در کاهش ۵.۲ درصدی روند غیرفعال شدن واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی یک سال گذشته، کاهش ۱.۷ درصدی در ۶ ماه و افزایش ۵۴ درصدی نرخ رشد واحدهای مجدد راه اندازی شده طی هفت ماهه امسال مشاهده کرد.

وی، تعداد واحدهای راه‌اندازی مجدد تا پایان مهر امسال را ۸۱۹ واحد صنعتی اعلام کرد که در نتیجه آن، برای ۱۴ هزار و ۴۵۸ نفر با میزان سرمایه گذاری ۲۶ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال، معادل میزان سرانه اشتغال ۱۸ نفر و سرمایه گذاری ۳۳ میلیارد ریال شغل ایجاد شده است.

مصاحب، استفاده از خدمات ارائه شده در کلینیک‌های کسب‌وکار به منظور عارضه‌یابی دقیق و کارشناسانه واحدهای صنعتی را بهترین گزینه پیشنهادی برای صاحبان صنایع به منظور افزایش بهره‌وری، ارتقای ظرفیت تولید یا راه اندازی مجدد کسب‌وکارهای راکد عنوان کرد.

وی گفت: افزایش تجربه و مهارت آموزی کارکنان، کسب منابع مالی بیشتر، سرشکن شدن هزینه‌های بازاریابی در بازارهای وسیع‌تر و بهبود فناوری، می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های ثابت واحدهای تولیدی، افزایش صرفه ناشی از مقیاس و رشد بسیاری از صنایع شود.

این مقام مسوول ادامه داد: اکنون ۲۸ کلینیک کسب‌وکار راه‌اندازی شده در کشور در ۱۰ گروه عارضه‌یابی، ‌فناوری اطلاعات،‌ زیرساخت، ‌تامین ورودی و مواد اولیه، ‌بازاریابی و بازرگانی، توسعه محصول و فناوری،‌ توسعه نظام مدیریت حقوقی و سیاست‌گذاری، امور مالی، بیمه‌ای و مالیاتی به ارائه خدمات به منظور عارضه‌یابی، ارتقاء و افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تمام شده و همچنین آماده‌سازی بنگاه‌ها برای حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم می‌پردازند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن با دارا بودن ۵۰۱ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۷ مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۸۷ هزار و ۸۶۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۵۵۷ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.



سایر اخبار

رونمایی از اولویت‌های بخش معدن توسطمدرس‌خیابانی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دستورات رئیس‌جمهور در حوزه فعال‌سازی معادن غیرفعال و توجه به معادن کوچک و متوسط، سرفصل اصلی فعالیت‌های بخش معدن است، گفت: تعداد معادن غیرفعال به کل معادن کشور به‌صورت مرتب در استان‌ها پایش خواهد شد.

کدام بخش اقتصاد ایران باوجود تحریم‌ها در سال ۹۸ بیش از ۹ میلیارددلار صادرات داشته است؟

سرپرست وزارت صمت از تدوین شاخص کارآمدی برای ارزیابی معادن خبر داد و گفت: سامانه اکتشافات معدنی نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا اطلاعات سریع، متقن و متوازن توزیع شود. به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس‌خیابانی در بازدید از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، بخش معدن و صنایع معدنی را مهم‌ترین راه جدا شدن اقتصاد ایران از نفت دانست.

هدف‌گذاری تولید ۱۰ میلیارد یورو کالا در سال ۹۹

سیاست توسعه ساخت داخل کالا و تجهیزات در شرایط تحریم ظالمانه دشمن، فرصتی است که پیش روی تولید کنندگان کشور قرار گرفته و در این ارتباط وزارت صنعت دستیابی به بیش از ۱۰ میلیارد یورو داخلی سازی کالا و تجهیزات را دنبال می کند.

شرایط جدید برای تداوم اعتبار کارت‌های بازرگانی

سیاست جدید برای کارت‌های بازرگانی از سوی متولیان تجاری اعلام شد. در این راستا، عدم ایفای تعهد ارزی از سوی صادرکنندگان ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و به نحوه استفاده از کارت بازرگانی از سوی تجار پیوند خورده است.

ماموریت سرپرست وزارت صمت برای اجرای دستورات رئیس‌جمهور

سرپرست وزارت صمت به‌دنبال دستور ویژه رئیس‌جمهور برای پیشبرد اهداف بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، مسوول پروژه عملیاتی‌سازی دستورات رئیس‎جمهور را منصوب کرد.

فرمان جدید سرپرست وزارت صمت؛ امضای هرگونه قرارداد جدید ممنوع!

حسین مدرس‌خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای هرگونه امضای قرارداد جدید، تفاهم‌نامه، لغو یا صدور ابلاغ جدید و نیز جابه‌جایی نیرو را در این وزارتخانه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

خبر مهم سرپرست وزارت صنعت برای تولیدکنندگان؛ بانک مرکزی با واردات مواد اولیه بدون انتقال ارز موافقت کرد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از موافقت بانک مرکزی با واردات مواد اولیه بخش تولید از روش بدون انتقال ارز خبر داد و گفت: با هماهنگی و نظارت بانک مرکزی، واردات مواد اولیه کارخانجات تولیدی با اولویت مواد موجود در بنادر کشور، بدون انتقال ارز امکان‌پذیر خواهد بود.

اطلاعیه مهم بانک مرکزی درباره واردات بدون انتقال ارز

اطلاعیه مهم بانک مرکزی درباره واردات بدون انتقال ارز

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند

طبق لایحه بودجه اعلام شده برای سال ۹۸، شش میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان برای تامین سرمایه صندوق‌های بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است.

طبق لایحه بودجه اعلام شده برای سال ۹۸، شش میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان برای تامین سرمایه صندوق‌های بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است.

حقوق دولتی سال 1397 مواد معدنی معادن

حقوق دولتی سال 1397 مواد معدنی معادن