لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

وزیر صمت: با قیمت‌گذاری دستوری مخالفم

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم‌حسینی» در دیدار با تولیدکنندگان و اعضای انجمن سیمان، افزود: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه‌های ماموریتی خود مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری با بخش خصوصی، دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: در هرگونه تصمیم‌گیری، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی، کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دولت اعلام نظر و مشارکت خواهند داشت.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: به دنبال حذف واسطه‌ها و دلالان هستیم؛  دلالان و واسطه‌ها میان تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار می‌گیرند و سبب افزایش قیمت‌ کالاهای مهم (مانند سیمان) در بازار می‌شوند که دستگاه‌های نظارتی در این بخش باید به کمک تولید بیایند.

وی همچنین حمایت از تولیدکنندگان را سبب افزایش تولید و صادرات، ارتقای شاخص‌های اشتغال دانست که به دنبال آن موجب افزایش امید و امنیت اجتماعی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در کنترل بازار، از آنها خواست که در شرایط حساس کنونی برای ایجاد آرامش در بازار و حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده گام بردارند.

انجمن‌ها رانت‌خواران را از بازار حذف کنند

رزم حسینی همچنین گفت: انجمن تولیدکنندگان با وحدت نظر در هر رشته‌ای (از جمله سیمان) باید در جهت قیمت‌گذاری، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر بازار و حذف رانت‌خواران با ایجاد مکانیزم لازم، حرکت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: معتقدم که به عنوان بخش دولتی باید به دنبال سیاست گذاری، تسهیل شرایط برای تولید و جذب سرمایه‌گذار و این‌گونه کارهای حاکمیتی باشیم و دیگر کارها از قبیل قیمت گذاری، کنترل و نظارت بر بازار را به همین تشکل‌ها، انجمن‌ها و بخش خصوصی توانمند مانند دیگر کشورهای توسعه یافته واگذار کرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیوه نامه دولت در زمینه قیمت‌گذاری برخی محصولات گفته بود که این شیوه‌نامه توسط کارشناسان تایید شده و در این زمینه دولت درپی حفظ منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان کشور است.



سایر اخبار

تامین مالی طرح های توسعه شرکت های بزرگ معدنی از محل سود

رییس هیات عامل ایمیدرو از برنامه ریزی برای تامین مالی طرح های توسعه شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی از محل سود خبر داد.

صادرات کالا به تفکیک گروه‌های اقتصادی/ رشد صادرات به اوراسیا

در حالی که صادرات ایران در سال 98 نسبت به 97 به کشورهای عضو مجمع اقتصادی اوراسیا 75 درصد رشد داشته است،اما صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا 33 درصد کاهش یافته است.

افزایش ۵۵ درصدی فروش شرکت‌های بزرگ معدنی در بورس

سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: عملکرد فروش تجمعی شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد یافت.

دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی نهایی شد

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تصویب تشکیل کمیته اقدام صادراتی در کمیته کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی، از نهایی‌شدن دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی و ابلاغ آن در چند روز آینده خبر داد.

افت بیش از ۶ درصدی صدور تمام مجوزهای معدنی

طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با عملکرد سال ۱۳۹۸، تعداد تمامی مجوزهای معدنی شامل پروانه بهره‌برداری، پروانه اکتشاف و گواهی کشف با افت صدور مواجه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در طول مدت سال ۱۳۹۸، صدور مجوزهای فعالیت‌های معدنی کاهش ۶.۸ درصدی تا ۱۱.۳ درصدی داشته‌اند.

بهره‌برداری از ۴ طرح صنعتی در اصفهان آغاز شد

اصفهان-بهره‌برداری چهار طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار روز چهاشنبه با حضور معاون وزیر صنعت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان شهرکها و صنایع کوچک ایران در استان اصفهان آغاز شد.

تکمیل سرمایه‌گذاری‌ها راهبرد محوری وزارت صمت برای جهش تولید است

اصفهان-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محوری‌ترین سیاست این وزارتخانه در قالب افزایش و جهش تولید، تکمیل سرمایه‌گذاری‌ها برای بهره‌برداری سریع آنها بویژه در زنجیره تامین است.

بازگشایی مرزها و امید به گشایش در صادرات غیرنفتی

این روزها پایانه های مرزی ایران که به دلیل شیوع کرونا از میانه اسفند ماه تعطیل و یا نیمه تعطیل شده بودند، یکی پس از دیگری فعالیت خود را از سر می گیرند که نویددهنده بازگشت رونق به صادرات غیرنفتی و بهبود تراز تجاری کشور در ماه های آینده خواهد بود.

دلیل اختلاف فاحش بانک مرکزی و مرکز آمار در اعلام رشد صنعت و معدن چه بود؟

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) تفاوت جامعه آماری و در نظر گرفتن نفت ذیل گروه صنعت در مطالعات مرکز آمار را دلیل تفاوت آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار دانست.

۱۴۸ شرکت درخواست عرضه اولیه دادند

مدیر پذیرش سهام فرابورس ایران گفت: در سال ۱۳۹۸، تعداد ۱۴۸ شرکت در صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، فلزات اساسی، استخراج زغال سنگ، سرمایه‌گذاری، بیمه، کشت و دام و طیور، حمل و نقل و... درخواست پذیرش خود را برای ورود به بازار اول و دوم فرابورس ایران ارسال کردند.

پیش‌بینی جهش 20درصدی در حوزه فراوری تولیدات معدنی معاون وزارت صمت اعلام کرد؛ پیش‌بینی جهش ۲۰درصدی در حوزه فراوری تولیدات معدنی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: قصد داریم که در سال جاری استخراج و بهره‌برداری معادن را ۲۵ درصد ارتقا دهیم و در حوزه فراوری مواد و تولیدات معدنی، جهش ۲۰ درصدی هدفگذاری شده است.