لطفا منتظر بمانید ...

ایران ظرفیت های بالای معدنی برای همکاری با دیگر کشورها دارد

وزیر صنعت:در صورت رفع تحریم‌ها نیز از حمایت از تولید داخل دست نمی‌کشیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علیرضا رزم‌حسینی»‌ امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین موتور سه سیلندر ملی در جمع خبرنگاران افزود: در دوره تحریم‌های ظالمانه شاهد تحقق شعار «ما می‌توانیم» در بسیاری صنایع کشور به‌ویژه صنایع خودروسازی، ساخت موتور، لوازم‌خانگی و پتروشیمی بودیم و پیشرفت‌های بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد.

به گفته وی، ساخت نخستین موتور سه سیلندر ملی نیز با توانایی متخصصان داخلی در شرایط تحریم‌ها اتفاق افتاد و نشان داد صنعتگران ما حتی در شرایط فشارهای سیاسی و اقتصادی نیز قادر به تداوم کار با قدرت هستند.

رزم‌حسینی یادآور شد:‌ ساخت این موتور که مصرف سوخت آن پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است، پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در تولید خودروهایی با مصرف سوخت پایین کلید خورد که امروز رونمایی شد و تا سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

وی تاکید کرد: توصیه ما به همه خودروسازان داخلی این است که از این موتور استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان‌داشت: سیاست وزارتخانه در راستای رقابتی کردن هرچه بیشتر خودروسازی در داخل کشور است.

وی یادآورشد: کارشناسان مراکز تحقیقاتی ایران‌خودرو و سایپا در حال مطالعه بر روی موتورهای جدیدتری نیز هستند و در آینده نزدیک آنها را به بازار عرضه خواهند کرد، اما اکنون باید به سمت افزایش تولید و تولید انبوه این موتور برویم، همچنین همه خودروسازان را تشویق کنیم که از آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، نخستین پیشرانه سه سیلندر گروه صنعتی ایران خودرو، امروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نفت، رییس سازمان محیط زیست،  رییس سازمان ملی استاندارد ایران و مسوولان گروه صنعتی ایران خودرو رونمایی شد.

کاهش مصرف سوخت به پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط‌زیست یورو ۶، استفاده بهینه از زیرساخت سوخت پاک گاز طبیعی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از آثار مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین‌المللی، چهار ویژگی کلی این طرح است.



سایر اخبار

تامین مالی طرح های توسعه شرکت های بزرگ معدنی از محل سود

رییس هیات عامل ایمیدرو از برنامه ریزی برای تامین مالی طرح های توسعه شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی از محل سود خبر داد.

صادرات کالا به تفکیک گروه‌های اقتصادی/ رشد صادرات به اوراسیا

در حالی که صادرات ایران در سال 98 نسبت به 97 به کشورهای عضو مجمع اقتصادی اوراسیا 75 درصد رشد داشته است،اما صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا 33 درصد کاهش یافته است.

افزایش ۵۵ درصدی فروش شرکت‌های بزرگ معدنی در بورس

سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: عملکرد فروش تجمعی شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد یافت.

دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی نهایی شد

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تصویب تشکیل کمیته اقدام صادراتی در کمیته کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی، از نهایی‌شدن دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی و ابلاغ آن در چند روز آینده خبر داد.

افت بیش از ۶ درصدی صدور تمام مجوزهای معدنی

طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با عملکرد سال ۱۳۹۸، تعداد تمامی مجوزهای معدنی شامل پروانه بهره‌برداری، پروانه اکتشاف و گواهی کشف با افت صدور مواجه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در طول مدت سال ۱۳۹۸، صدور مجوزهای فعالیت‌های معدنی کاهش ۶.۸ درصدی تا ۱۱.۳ درصدی داشته‌اند.

بهره‌برداری از ۴ طرح صنعتی در اصفهان آغاز شد

اصفهان-بهره‌برداری چهار طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار روز چهاشنبه با حضور معاون وزیر صنعت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان شهرکها و صنایع کوچک ایران در استان اصفهان آغاز شد.

تکمیل سرمایه‌گذاری‌ها راهبرد محوری وزارت صمت برای جهش تولید است

اصفهان-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محوری‌ترین سیاست این وزارتخانه در قالب افزایش و جهش تولید، تکمیل سرمایه‌گذاری‌ها برای بهره‌برداری سریع آنها بویژه در زنجیره تامین است.

بازگشایی مرزها و امید به گشایش در صادرات غیرنفتی

این روزها پایانه های مرزی ایران که به دلیل شیوع کرونا از میانه اسفند ماه تعطیل و یا نیمه تعطیل شده بودند، یکی پس از دیگری فعالیت خود را از سر می گیرند که نویددهنده بازگشت رونق به صادرات غیرنفتی و بهبود تراز تجاری کشور در ماه های آینده خواهد بود.

دلیل اختلاف فاحش بانک مرکزی و مرکز آمار در اعلام رشد صنعت و معدن چه بود؟

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) تفاوت جامعه آماری و در نظر گرفتن نفت ذیل گروه صنعت در مطالعات مرکز آمار را دلیل تفاوت آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار دانست.

۱۴۸ شرکت درخواست عرضه اولیه دادند

مدیر پذیرش سهام فرابورس ایران گفت: در سال ۱۳۹۸، تعداد ۱۴۸ شرکت در صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، فلزات اساسی، استخراج زغال سنگ، سرمایه‌گذاری، بیمه، کشت و دام و طیور، حمل و نقل و... درخواست پذیرش خود را برای ورود به بازار اول و دوم فرابورس ایران ارسال کردند.

پیش‌بینی جهش 20درصدی در حوزه فراوری تولیدات معدنی معاون وزارت صمت اعلام کرد؛ پیش‌بینی جهش ۲۰درصدی در حوزه فراوری تولیدات معدنی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: قصد داریم که در سال جاری استخراج و بهره‌برداری معادن را ۲۵ درصد ارتقا دهیم و در حوزه فراوری مواد و تولیدات معدنی، جهش ۲۰ درصدی هدفگذاری شده است.