لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

پیش‌بینی جهش 20درصدی در حوزه فراوری تولیدات معدنی معاون وزارت صمت اعلام کرد؛ پیش‌بینی جهش ۲۰درصدی در حوزه فراوری تولیدات معدنی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: قصد داریم که در سال جاری استخراج و بهره‌برداری معادن را ۲۵ درصد ارتقا دهیم و در حوزه فراوری مواد و تولیدات معدنی، جهش ۲۰ درصدی هدفگذاری شده است.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در نشست تخصصی برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونین وزیر، مدیران ستادی و روسای سازمان‌های صمت استان‌ها برگزار شد؛ با اعلام هدف‌گذاری برای افزایش۲۰ درصدی ذخایر معدنی برای سال ۱۳۹۹، گفت: قصد داریم که در سال جاری استخراج و بهره‌برداری معادن را ۲۵ درصد ارتقا دهیم و در حوزه فراوری مواد و تولیدات معدنی، جهش ۲۰ درصدی هدفگذاری شده است. ضمن اینکه  اجرایی کردن بندهای مختلف نقشه راه معدن و صنایع معدنی و افزایش سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در دستور کار است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت افزود: همچنین افزایش ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی هدفگذاری شده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون محقق شده است. ضمن اینکه با جذب منابع لازم می‌توان تا ۶ هزار میلیارد تومان وام‌ کم‌بهره در حوزه معدن و صنایع معدنی اعم از استخراج، بهره‌برداری و توسعه اکتشافات ارائه داد.

تثیبت سه ساله برای حقوق دولتی وصولی معادن

وی خبر داد: امسال با توجه به شیوع کرونا درصدد هستیم که حقوق دولتی وصولی معادن را افرایش ندهیم و تثبیت سه ساله را برای آن در نظر بگیریم. همچنین حذف عوارض صادراتی محصولات فراوری شده پس از تامین خوراک صنایع معدنی داخلی و سایر مواد معدنی مازاد نیاز داخل نیز در دستور پیگیری است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه  فعالسازی ظرفیت‌های خالی صنایع معدنی با تامین مواداولیه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: صادرات انتهای زنجیره‌های ارزش به خصوص زنجیره فولاد و محدودیت جدی برای صادرات مواد خام نیز از جمله مواردی است که بر روی آن‌ها حساس هستیم. ضمن اینکه تسهیل تصمیم‌گیری در استانها، تسهیل کارگروه جذب سرمایه‌گذار و تفویض اختیارات بیشتر به شورای معادن استان‌ها در دستور کار است.

 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه هوشمندسازی فرآیندهای معدنی و بروزرسانی پرونده‌ها را در شورای عالی معادن و شورای معادن استان‌ها ظرف مدت حداکثر یکماه از زمان وصول، دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در این رابطه از نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی هم از طریق کارگروه‌های مشورتی استفاده می‌کنیم.

وی در پایان بیان کرد: احیا دبیرخانه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن و صنایع معدنی به منظور اصلاح و به روزرسانی قانون معادن به زودی صورت خواهد گرفت.



سایر اخبار

انجام 10 پروژه تحقیقاتی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی از ابتدای سال 99/ انعقاد 15 تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با مجموعه های علمی، تحقیقاتی و صنعتی

مسئول بخش پژوهش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اعلام کرد: از ابتدای امسال 10 پروژه تحقیقاتی در سطح سازمان در حال اجرا و 15 تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و مجموعه های علمی تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، بنگاه‌های بزرگ صنایع معدنی و برخی دستگاه‌های اجرایی کشور منعقد شده است.

خبر خوش برای فعالان اقتصادی

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اگر نتوانیم پایه‌های جدید مالیاتی را به نحوی که در سال ۱۴۰۰ برای خزانه قابل دسترس باشد، تعریف کنیم و یا بخشی از معافیت‌های مالیاتی را خاتمه ببخشیم، حتما مخالف افزایش درآمدهای مالیاتی نسبت به رقم پیشنهاد شده در بودجه هستیم.

مشکلات فعالان اقتصادی اصفهان و درخواست آنها از وزیر صمت

شماری از فعالان اقتصادی اصفهان در دیدار با علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت ، دلالان حوزه صنعت فولاد، فرسودگی ماشین‌آلات صنعتی، قانون نظام صنفی، اخذ عوارض صادراتی، مالیات، مشخص نبودن تعریف مشوق صادراتی، مسائل ارزی، تناقض بین بخش بازرگانی و تولیدی و واردات را از جمله مشکلات فرارو برشمردند.

هفت محور جهش تولید در اولویت وزارت صمت قرار دارد

مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت برنامه‌های ویژه‌ای را برای دستیابی به جهش تولید و تحقق شعار سال دنبال می‌کند و در این خصوص هفت محور در اولویت قرار گرفته است.

تمدید ۲ ماهه مهلت کارت‌های بازرگانی

براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران و با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا، کارت‌های بازرگانی که تاریخ انقضای آنها تا آخر آبان ۹۹ است، تا پایان دی‌ماه به صورت خودکار تمدید می‌شود .

سهم ۲۷ درصدی بخش معدن از واحدهای فعال تولیدی

بر اساس آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش معدن و صنایع معدنی در میان ۳۳ گروه تولیدی کشور، سهم بیش از ۲۷ درصدی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو، نخستین شرکت سهامی بورس را تشکیل می دهد/ ارزش حداقل ۷۰۰۰ میلیارد تومانی پروژه های این شرکت

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: نخستین شرکت پروژه سهامی عام کشور توسط گروه ایمیدرو به زودی تشکیل می شود.

نمایان شدن ارزش واقعی معادن در بورس کالا/ عرضه معادن کوچک و متوسط در بورس کالا، پیامدهای مثبت فراوانی دارد

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: تسهیل حضور معادن در بورس، یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های تامین مالی برای توسعه این بخش در کشور است.

احیای ۱۵۷ معدن تا پایان آبان ماه ۹۹

وزارت صنعت اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۳۹۹ و در قالب طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تعداد ۱۵۷ معدن وارد چرخه تولید و بهره‌برداری شده اند.

توسعه اکتشافات معدنی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

اکتشافات معدنی از اقدامات اساسی و زیربنایی برای توسعه بخش معدن به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته، تقریبا به فراموشی سپرده شده و فعالیت کم‌رمقی در این بخش انجام می‌شد، اما در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ حرکتی ارزشمند در این زمینه شکل گرفت که در دولت دوازدهم نیز تداوم یافت.

خبر مهم وزیر صمت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی

وزیر صمت با تاکید بر اینکه به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ هستیم، گفت: تفاوت ارز دولتی و آزاد فساد زاست و دولت نیز در شرایط کنونی آماده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی میباشد.