لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

افزایش ۵۵ درصدی فروش شرکت‌های بزرگ معدنی در بورس

سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: عملکرد فروش تجمعی شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد یافت.

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان فروش تجمعی ۷۲ شرکت بزرگ بورسی در بخش معدن و صنایع معدنی  در دو ماهه نخست امسال ۳۸۸ هزار و ۴۴۳ میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال بود.

این شرکت‌ها در اردیبهشت‌ماه ۱۸۱ هزار و ۹۳۵ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال محصول در بورس به فروش رساندند.

سهم تقریبی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی از مجموع فروش تجمعی ۲ ماهه شرکت‌های بورسی ۳۷ درصد بوده است.

برپایه این گزارش، ۱۰ شرکت نخست با بیشترین عملکرد فروش به ترتیب فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، فولاد خوزستان، گل‌گهر، ذوب‌آهن اصفهان، چادرملو، فولاد هرمزگان جنوب، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد خراسان و آلومینیوم ایران بوده‌اند.



سایر اخبار

اکتشافات معدنی به 60 میلیارد تن خواهد رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حوزه معدن ۶۳ ماده معدنی در کشور داریم که شامل ۳۷ میلیارد تن منابع شناسایی شده است.

خانه معدن در قالب مسوولیت اجتماعی طرح «گذر معدن» را اجرا می‌کند

تفاهم‌نامه همکاری خانه معدن ایران و شهرداری منطقه ۶ پایتخت به منظور برقراری تعامل، همکاری و مشارکت در احداث «گذر معدن» در طول خیابان سمیه از تقاطع شریعتی تا حافظ، امضا شد.

فعالیت معدنی نباید باعث اختلال در محیط زیست و منابع طبیعی شود

رییس خانه معدن ایران گفت: امروز واقعیتی که پیش روی جوامع مختلف وجود دارد، این است که فعالیت معدنی نباید باعث اختلال در محیط زیست انسانی، جانوری و منابع طبیعی شود.

افتتاح ۶۷ طرح صنعتی و معدنی با اشتغالزایی برای ۱۵ هزار نفر در دهه فجر

طرح صنعتی و معدنی به ارزش ۵۹ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که برای ۱۵ هزار و ۵۷۳ نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

بازدید معاون طرح و برنامه از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی/ تقدیر از غرفه های برتر در رعایت پروتکل های بهداشتی

معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته تهران بازدید کرد.

معاون وزیر صنعت: واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی ۱۱۲ درصد رشد کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری در کشور خبر داد و گفت: در سالجاری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

انجام مطالعات اولیه ژئو پارک‌های محور خور و انارک استان اصفهان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه این سازمان گفت: مطالعات اولیه و مقدماتی مربوط به ۲ ژئوپارک در محورهای جندق-خور و نخلک-انارک در شرق استان اصفهان انجام شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری وزارت خبر داد: رشد ۳.۵ برابری انتشار اوراق واحدهای صنعتی و معدنی در ۱۰ ماهه امسال

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۱۰ ماهه امسال حدود هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق توسط واحدهای صنعتی و معدنی منتشر شده که نزدیک به ۳.۵ برابر آمار کل سال ۹۸ است.

شناسایی ذخایر قابل برداشت، نیاز به اکتشافات سیستماتیک دارد/ برنامه تهیه طرح جامع اکتشاف

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: شناسایی ذخایر قابل برداشت، نیاز به اکتشافات سیستماتیک دارد و ایمیدرو برای تحقق این مهم، طرح جامع اکتشاف را به زودی رونمایی می کند.

معاون اول رییس جمهور مطرح کرد بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد

اقتصادنیوز: معاون اول رییس جمهور اعلام کرد؛ سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران و علم اقتصاد بر این نکته تاکید دارد که بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد و لازم است که زمینه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور فراهم شود.

وزیر صمت: با قیمت‌گذاری دستوری مخالفم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هرگونه قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستم؛ دولت نیز در این زمینه با ما هم عقیده است و در تحقق این موضوع کمک می‌کند و انتظار داریم که بخش خصوصی نیز برای این موضوع مهم پای کار بیاید.