لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

افزایش ۵۵ درصدی فروش شرکت‌های بزرگ معدنی در بورس

سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: عملکرد فروش تجمعی شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد یافت.

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان فروش تجمعی ۷۲ شرکت بزرگ بورسی در بخش معدن و صنایع معدنی  در دو ماهه نخست امسال ۳۸۸ هزار و ۴۴۳ میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال بود.

این شرکت‌ها در اردیبهشت‌ماه ۱۸۱ هزار و ۹۳۵ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال محصول در بورس به فروش رساندند.

سهم تقریبی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی از مجموع فروش تجمعی ۲ ماهه شرکت‌های بورسی ۳۷ درصد بوده است.

برپایه این گزارش، ۱۰ شرکت نخست با بیشترین عملکرد فروش به ترتیب فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، فولاد خوزستان، گل‌گهر، ذوب‌آهن اصفهان، چادرملو، فولاد هرمزگان جنوب، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد خراسان و آلومینیوم ایران بوده‌اند.



سایر اخبار

نقش ۷ تا ۸ درصدی بخش زمین‌شناسی در تولید ناخالص ملی کشور/ خام‌فروشی ناشی از عدم شناخت مواد معدنی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد مرکز نوآوری را فرصتی برای تکمیل زنجیره ارزش در این حوزه دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های نهفته زمین‌شناسی، جای خالی مرکز نوآوری در این حوزه به شدت، احساس می‌شد و با حمایتی که از سوی معاونت علمی و فناوری صورت گرفت امیدواریم تا شاهد نوآوری‌ها در این حوزه باشیم.

تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی نسل دوم سرور پایه و اکتشاف سیستماتیک در استان اصفهان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سفر به استان اصفهان گفت: هدف از این سفر همکاری گسترده میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور با استان‌ اصفهان برای رونق‌بخشی به فعالیت‌های زمین‌شناسی در حوزه زیرساخت و بررسی فرونشست و اکتشاف جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولادی استان است.

افت و خیز اشتغال پروانه بهره برداری معدنی و صنعتی در سال جاری

طی 9 ماهه امسال اشتغال پروانه بهره برداری صنعتی 28.6 درصد رشد کرده و اشتغال پروانه بهره برداری معدنی 0.3 درصد افت داشته است.

معافیت گمرکی ۱.۲ میلیارد دلاری ماشین‌آلات صنعت و معدن

بررسی آمار ۹ ماهه امسال حاکی از مشمولیت دو هزار و ۷۶۰ فقره ماشین آلات از معافیت گمرکی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۹۷.۱ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۱.۰۹ و ۳۷.۵ درصد کاهش دارد.

سهم اشتغال از معادن احیا شده

مجری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک اعلام کرد، معادن غیرفلزی احیا شده در سال جاری، ۴۹۳ فرصت شغلی در نقاط مختلف ایجاد کرده اند. همچنین مجموع اشتغال ایجاد شده کل معادن احیا شده، به بیش از ۲۳۰۰ نفر رسیده است

اشتغال 2300 نفری معادن احیا شده در سال جاری/ ‌سهم معادن غیرفلزی 493 نفر

مجری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک خبر داد: معادن غیرفلزی احیا شده در سال جاری، ۴۹۳ فرصت شغلی در نقاط مختلف ایجاد کرده اند. همچنین مجموع اشتغال ایجاد شده کل معادن احیا شده، به بیش از 2300 نفر رسیده است.

هیچ معدن زیان دهی در کشور نداریم

اکتشاف در بخش معدن و خروج معادن حبس شده را می توان یکی از مقوله های مهم و روز در بخش معدن و صنایع معدنی دانست، موضوعی که موجب شده تا متولیان بخش معدن نیز به میدان آیند تا به این طریق علاوه بر افزایش اکتشافات بتوانیم معادن غیر فعال را فعال کنیم.

معاون وزیر: یکهزار میلیارد تومان تسهیلات به معادن کشور پرداخت شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صندوق بیمه حمایت از فعالیت‌های معدنی سه هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و آسان به این واحدها پرداخت می‌کند که از این میزان یکهزار میلیارد تومان تاکنون عملیاتی شده است

هجمه به ورارت صمت

وزارت صمت مورد هجمه رانت خواران و مفسدان قرار گرفته است.

احیا و فعال سازی 176 معدن کوچک طی 9 ماهه 99/ تجهیز 257 معدن در قالب توسعه معادن کوچک مقیاس

در راستای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، طی 9 ماهه امسال، 176 معدن در مناطق مختلف، احیا و فعال سازی شد.

یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به معادن کشور پرداخت شد/سهم استان‌ها از حقوق دولتی معادن پرداخت می‌شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صندوق بیمه حمایت از فعالیت‌های معدنی سه هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و آسان به این واحدها پرداخت می‌کند که از این میزان یکهزار میلیارد تومان تاکنون عملیاتی شده است.