لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

انجام 10 پروژه تحقیقاتی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی از ابتدای سال 99/ انعقاد 15 تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با مجموعه های علمی، تحقیقاتی و صنعتی

نازنین بدری با بیان این‌که پژوهش، مبنای توسعه و تضمینی برای استمرار و تکامل فعالیتهای علوم زمین و کشف ذخایرمعدنی به شمار می‌آید، گفت: یکی از عوامل مهم توسعه در کشورهای پیشرفته، توجه خاص به امر پژوهش است که حجم وسیع پژوهش‌های علمی در کشورهای توسعه یافته صنعتی و اختصاص بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی به سرمایه‌گذاری در امور پژوهشی و تحقیقاتی گویای این مساله است.

وی ادامه داد: نقش پژوهش در توسعه فراگیر و پایدار هر کشور انکارناپذیر بوده و ارتباط مستقیم بین پیشرفت بخش پژوهش و شتاب‌دهی برای توسعه همه جانبه برقرار است.

مسئول بخش پژوهش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان این‌که با انجام پژوهش‌های اصولی و دقیق به عنوان زیربنای هر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مهم در کشور، می‌توان از هدر رفت منابع مالی و انسانی و همچنین بسیاری از دوباره کاری‌ها جلوگیری کرد، تصریح کرد: در صورتی که برنامه‌ریزی یا پروژه‌ای به خصوص در مقیاس بزرگ، فاقد پشتوانه پژوهشی باشد به طور یقین در اجرا و عملیاتی شدن با مشکل روبه روخواهد شد.

بدری بیان کرد: اولین گام برای سامان بخشیدن به امر پژوهش، شناسایی دقیق موانع و تنگناهای پژوهش و اقدام عملی برای رفع آن‌هاست که بر همین اساس دستیابی به درک درستی از توانمندی‌ها، امکانات موجود و نیز پی بردن به نقاط قوت و ضعف برنامه‌های پژوهشی در گام نخست ضروری است.

وی تاکید کرد: آگاهی از موانع پژوهش و مرتفع کردن آن‌ها، شناسایی و بررسی عوامل متعدد تاثیرگذار در امر پژوهش (عوامل مدیریتی، ساختاری، فرایندی و انسانی) به منظور ارتقای کیفی و کمی پروژه‌های تحقیقاتی در سازمان‌ها حائز اهمیت است.

مسئول بخش پژوهش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در ادامه به فعالیت‌های مهم انجام شده در سال 1399 در بخش پژوهش سازمان زمین ‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور اشاره کرد و گفت: بازتعریف ساختار شورای پژوهش به‌منظور سیاست گذاری و برنامه ‌ریزی جهت ارتقای کیفی و اعتلای امور پژوهشی سازمان، تعیین و تدوین سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها، نظارت و ارزیابی برنامه‌های پژوهش و فناوری و همچنین تدوین آیین‌نامه شورای پژوهش با تکیه بر کاربردی شدن پژوهش‌ها به ویژه در جهت افزایش بازدهی و اثربخشی فعالیت‌های زمین‌شناسی و اکتشاف حاکمیتی در کشور بخشی از دستاوردهای این بخش بوده است.

بدری تصریح کرد: همچنین انجام کلیه امور مربوط به انعقاد تفاهم‌نامه‌های سازمان با مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی مرتبط و ایجـاد بـستر مناسـب جهـت برقـراری ارتبـاط علمی- پژوهشی منسجم با هدف همکاری متقابل جهت ارتقاء و پیشبرد موثر در فعالیت‌های زمین‌شناسی و اکتشافی، ایجاد زمینه مشــارکت و استفــاده از دانش، نتایج مطالعات، تجارب و خــدمات تخصصی مراکز تحقیقاتی و صنعتی در حوزه فعالیت‌های بنیادین سازمان زمین‌شناسی و اکتشاف معدنی، بسترسازی مناسب از طریق تعامل و همکاری دو سویه برای طراحی و اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی، استفاده مطلوب و دوسویه از کلیه امکانات و ظرفیت‌ها جهت شتاب بخشیدن به اجرای پروژه‌های بنیادی از دیگر فعالیت‌های این بخش است.

گفتنی است که با فرارسیدن هفته پژوهش، توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف این امر در کشور و بررسی دستاوردها و چالش‌های فراروی این حوزه در بخش های تحقیقاتی و آینده پژوهی سازمان‌ها و نهادهای گوناگون علمی فراهم می‌ شود تا کلیه محققان و ذی‌نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برنامه‌ریزی روزآمد و اقدامات موثری را در دستور کار خود قرار دهند.

هفته پژوهش امسال نیز از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه بنا بر اعلام ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری کشور با شعار پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید برگزار می‌شود.



سایر اخبار

رونمایی از اولویت‌های بخش معدن توسطمدرس‌خیابانی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دستورات رئیس‌جمهور در حوزه فعال‌سازی معادن غیرفعال و توجه به معادن کوچک و متوسط، سرفصل اصلی فعالیت‌های بخش معدن است، گفت: تعداد معادن غیرفعال به کل معادن کشور به‌صورت مرتب در استان‌ها پایش خواهد شد.

کدام بخش اقتصاد ایران باوجود تحریم‌ها در سال ۹۸ بیش از ۹ میلیارددلار صادرات داشته است؟

سرپرست وزارت صمت از تدوین شاخص کارآمدی برای ارزیابی معادن خبر داد و گفت: سامانه اکتشافات معدنی نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا اطلاعات سریع، متقن و متوازن توزیع شود. به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس‌خیابانی در بازدید از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، بخش معدن و صنایع معدنی را مهم‌ترین راه جدا شدن اقتصاد ایران از نفت دانست.

هدف‌گذاری تولید ۱۰ میلیارد یورو کالا در سال ۹۹

سیاست توسعه ساخت داخل کالا و تجهیزات در شرایط تحریم ظالمانه دشمن، فرصتی است که پیش روی تولید کنندگان کشور قرار گرفته و در این ارتباط وزارت صنعت دستیابی به بیش از ۱۰ میلیارد یورو داخلی سازی کالا و تجهیزات را دنبال می کند.

شرایط جدید برای تداوم اعتبار کارت‌های بازرگانی

سیاست جدید برای کارت‌های بازرگانی از سوی متولیان تجاری اعلام شد. در این راستا، عدم ایفای تعهد ارزی از سوی صادرکنندگان ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و به نحوه استفاده از کارت بازرگانی از سوی تجار پیوند خورده است.

ماموریت سرپرست وزارت صمت برای اجرای دستورات رئیس‌جمهور

سرپرست وزارت صمت به‌دنبال دستور ویژه رئیس‌جمهور برای پیشبرد اهداف بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، مسوول پروژه عملیاتی‌سازی دستورات رئیس‎جمهور را منصوب کرد.

فرمان جدید سرپرست وزارت صمت؛ امضای هرگونه قرارداد جدید ممنوع!

حسین مدرس‌خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای هرگونه امضای قرارداد جدید، تفاهم‌نامه، لغو یا صدور ابلاغ جدید و نیز جابه‌جایی نیرو را در این وزارتخانه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

خبر مهم سرپرست وزارت صنعت برای تولیدکنندگان؛ بانک مرکزی با واردات مواد اولیه بدون انتقال ارز موافقت کرد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از موافقت بانک مرکزی با واردات مواد اولیه بخش تولید از روش بدون انتقال ارز خبر داد و گفت: با هماهنگی و نظارت بانک مرکزی، واردات مواد اولیه کارخانجات تولیدی با اولویت مواد موجود در بنادر کشور، بدون انتقال ارز امکان‌پذیر خواهد بود.

اطلاعیه مهم بانک مرکزی درباره واردات بدون انتقال ارز

اطلاعیه مهم بانک مرکزی درباره واردات بدون انتقال ارز

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند

طبق لایحه بودجه اعلام شده برای سال ۹۸، شش میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان برای تامین سرمایه صندوق‌های بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است.

طبق لایحه بودجه اعلام شده برای سال ۹۸، شش میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان برای تامین سرمایه صندوق‌های بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است.

حقوق دولتی سال 1397 مواد معدنی معادن

حقوق دولتی سال 1397 مواد معدنی معادن