لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

انجام 300 هزار کیلومتر مربع اکتشافات معدنی در نیمه اول 99/ اجرای پروژه اکتشافات ژئوفیزیک هوایی با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش شاتا، علیرضا شهیدی با اعلام اینکه این اهداف با مشارکت بخش خصوصی و منابع عمومی دولت محقق خواهد شد؛ اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال با توجه به کندی‌ها و کاستی‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، تمامی تلاش ما بر این بود تا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و سلامت کارشناسان متخصص، خللی به ماموریت‌های فنی در حوزه کشف ذخایر معدنی و مطالعات زمین‌شناسی وارد نشود.

وی افزود: با تلاش کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور این مرحله سخت را پشت سر گذاشتیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از طراحی و اجرای سازوکار جدید اکتشافات ژئوفیزیک هوایی با تأمین منابع مالی از سوی بخش خصوصی در قالب تفاهم‌نامه‌های چندجانبه در استان‌های پرپتانسیل به عنوان دیگر برنامه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور تا قبل از پایان دولت یازدهم نام برد.

شهیدی تصریح کرد: با وجود اینکه هزینه‌های تمام شده در روش ژئوفیزیک هوایی بالا بوده اما مزیت‌های این روش آن است که ما را به سمت ذخایر پنهان و عمیق که امکان شناسایی و پی‌جویی آن‌ها با روش‌های اکتشاف سطحی مقدور نبوده، هدایت می‌کند و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز با استفاده از فناوریهای روز دنیا و تجربه بومی‌سازی شده، تحول فزاینده‌ای را از لحاظ نرخ اکتشاف و شناسایی ذخایر جدید معدنی و رسیدن به رکورد جدید پیش‌بینی کرده است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی با اعلام خبر اجرای پروژه‌های نوسازی و تجهیز آزمایشگاه‌های علوم زمین کشور به‌عنوان یکی از زیربناهای مهم در سرعت بخشی به پروژه‌های اکتشافی گفت: از جمله نکات قابل ذکر، افزایش بازدهی در حوزه آنالیز مواد معدنی و آزمایشگاه‌های علوم‌زمین است که با نوسازی و تجهیز این آزمایشگاه‌ها از ابتدای سال تاکنون، آنالیز مواد معدنی با رشد 50 درصدی مواجه شده که این تحول، سرعت اکتشاف را در مرحله شناسایی و پی‌جویی تا حد قابل قبولی بالا برده است.

شهیدی ابراز امیدواری کرد که روند اجرای پروژه‌های اکتشافی و ژئوفیزیک هوایی کشور با مشارکت بخش خصوصی و تخصیص به هنگام منابع بودجه‌ای سازمان تا قبل از پایان دولت یازدهم تحول آمیز بوده و رکورد جدیدی را در کشف ذخایر معدنی کشور ثبت کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان درخصوص فعالیت دیگری از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در سال 99، برای بروز رسانی اطلاعات پایه تولید شده در سالهای گذشته با تغییر رویکرد، آغاز تهیه نقشه های زمین شناسی نسل دوم و همچنین آغاز اکتشافات سیستماتیک در ۵ لایه ژئوشیمی، فلزی، غیر فلزی، عناصر نادر خاکی و فلزات استراتژیک و سنگ های قیمیتی را در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی گفت: در تهیه اطلاعات فوق از اطلاعات تصاویر ماهواره‌ای استفاده شده و تمامی اطلاعات در بستر GIS منتشر و از طریق وب سایت پایگاه ملی داده های علوم زمین در اختیار سازمان های و شرکت های دولتی و خصوصی قرار می‌گیرد.



سایر اخبار

وزیر صمت استیضاح میشود؟

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی مطرح نیست.

معادن ایران پارکینگ ماشین‌آلات معدنی میشوند

مدیرعامل چادرملو درباره نبود تکنولوژی‌های نوین هشدار داد.

آغاز عملیات احداث راه دسترسی به واحدهای معدنی خاش با سرمایه گذاری 28 میلیارد تومانی ایمیدرو

مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی از آغاز عملیات احداث راه دسترسی به 26 واحد معدنی شهرستان خاش (سیستان و بلوچستان) خبر داد.

اثر کرونا بر آموزش معدنکاری

آموزش فعلی در بخش مهندسی معدن تا چه اندازه در راستای مهارت¬های مورد نیاز آینده صنعت معدنکاری است و تاثیر کووید 19 همه¬گیر بر آموزش چگونه است

وصول 200 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن طی 5 ماه امسال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران گفت: طی 5 ماه اول امسال 200 میلیارد ریال حقوق دولتی بر مبنای قیمت‌های پایه جدید مواد معدنی دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 275 درصد رشد داشت.

2 راهکار دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد/ چرخ اقتصاد فساد نباید بچرخد

کارشناسان معتقدند برای مبارزه با فساد باید ساختار و بینش مبارزه با فساد تغییر کند و اینگونه نباشد که بعد از کنار رفتن فردی که با فساد مبارزه می کند و با آمدن فرد دیگر دوباره آن فسادها برگردد.

روایت واعظی از تصمیم مهم دولت برای جلوگیری از قطعی برق و واگذاری معادن

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: منافع استخراج معادن برای دولت بعد خواهد بود و همه این کارها در این دولت شفاف و علنی انجام می‌شود و هیچ پنهان کاری وجود ندارد.

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور

محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو پیرامون قطعی برق صنایع معدنی در یادداشتی نوشت: چندین روز از قطعی برق و در نتیجه تعطیلی در کارخانجات فولاد و سیمان می‌گذرد که اولین نتایج آن در همین اندک زمان در قالب افزایش قیمت و کمیابی خود را نمایان کرده است.

نامه دادستانی به وزیر صمت درباره مزایده معادن

دادستانی در نامه ای به وزیر صمت اعلام کرد اصل مزایده برگزاری 6 هزار معدن تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی متوقف شده است.

سهم یک درصد ایران در تجارت بین الملل / دیپلماسی اقتصادی باید یک صدا باشد

بهرام امیر احمدیان در نشست تخصصی سیاست خارجی اقتصاد محور گفت: برای فعال بودن در محیط بین الملل باید نظم بین الملل را قبول داشته باشیم این در حالی است که ما دیپلماسی اقتصادی نداریم و نظم بین الملل را نمی پذیریم و به ساختارهای بین الملل انتقاد داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن: وزیر نیرو در خصوص بحران بی برقی به مردم پاسخ دهد

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: رها شدگی بازار توسط دولت در روزهای پایانی داد مردم را درآورده است، رهاشدگی بازار از مرغ و گوشت گرفته تا سیمان و فولاد نشان از بی توجهی دولت به ملت است و اعتماد به برجامی که میوه آن گندیده بود، به داد به مردم برسید، چرا که در شرایط بد معیشتی قرار گرفته اند.