لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

بسته پیشنهادی وزارت صمت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل تدوین می‌شود/ تصویب 200 میلیون دلار برای واردات لاستیک

به گزارش  خبرگزاری فارس،  علیرضا رزم‌حسینی پس از پایان نشست مشترک با محمد اسلامی «وزیر راه و شهرسازی»، از تدوین 10 هزار میلیارد تومان پروژه مشترک با وزارت راه و شهرسازی برای اتصال شبکه ها و خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی راه آهن کشور خبرداد و گفت: در حوزه واردات کالا و توزیع به موقع کالا در داخل کشور استفاده از شبکه ریلی و افزایش حجم و تناژ بار بر روی ریل برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرون به صرفه است.

* افزایش بار روی ریل سیاست مشترک وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی

وی با اعلام اینکه افزایش بار روی ریل سیاست مشترک وزارت صمت با وزارت راه و شهرسازی است، افزود: وزارت صمت یک وزارتخانه اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه زیربنایی است و هم افزایی این دو وزارتخانه در نقاط مشترک به توسعه متوازن و همه جانبه در کشور کمک می‌کند.

* تدوین بسته پیشنهادی وزارت صمت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور به زودی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: وزارت صمت بسته پیشنهادی خود را در مورد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور به زودی تدوین می‌کند، در این بسته وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عرضه‌کننده و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متقاضی تعریف می‌شود تا برخی از نیازهای کشور در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل از محل ساخت داخل تامین شود.

* تصویب ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک از محل تهاتر

رزم حسینی همچنین تامین قطعات و واردات کالاهای ضروری وزارت راه را از دیگر بخش‌های همکاری این دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی دانست و گفت: ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک از محل تهاتر تصویب شده است. واردات این محصولات با تعامل دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی توسط شرکت‌های فعال در این حوزه انجام خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خودرو، بیان کرد: افزایش تولید در حوزه خودرو در دستور کار است که این سیاست به خوبی پیش می‌رود.

وزیر صمت در پایان تصریح کرد: در حوزه خودرو به دنبال حذف واسطه‌ها و دلالان هستیم که مجلس شورای اسلامی و شورای رقابت بر این رویه اتفاق نظر دارند.

*

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  پس از پایان نشست مشترک با علیرضا رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت»  از هدف گذاری برای افزایش سهم بار در شبکه حمل و نقل ریلی به 100 میلیون تن در سال با اتصال خطوط ریلی کارخانجات و معادن کشور به شبکه ملی راه آهن خبرداد و گفت:  هم اکنون سهم ترانزیت بار در شبکه حمل و نقل ریلی ۵۰ میلیون تن در سال است که با اتصال خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی این سهم ارتقا خواهد یافت.

* هم افزایی میان 2 وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی

وی 2 وزارت صمت و راه و شهرسازی را مکمل و لازم و ملزوم هم دانست و گفت: جلسات منظم میان دو وزارتخانه در سطح وزرا و سازمان های تابعه در راستای هم افزایی و همگرایی برای توسعه کمی و کیفی محورهای مشترک فعالیتی انجام می‌شود.

* لجستیک و برندینگ 2 پیستون قدرتمند برای توسعه کشور

وزیر راه و شهرسازی ایجاد «قدرت لجستیکی» و «برندینگ» را 2 پیستون قدرتمند برای توسعه کشور دانست و بیان کرد: وزارت صمت برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری روی برندینگ را انجام می‌دهد و وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه برنامه‌ریزی، طراحی، ایجاد یک نظام هوشمند برای حمل و نقل بار و بهینه سازی قیمت تمام شده آن اقدام می‌کند که به همین خاطر این دو وزارتخانه لازم و ملزوم همدیگرند.

* جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی

اسلامی؛ مشارکت معادن و کارخانجات در توسعه خطوط ریلی کشور و جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی را از ضروریات دانست و گفت: این مهم به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: در این جلسه در خصوص نوسازی ناوگان ریلی، جاده‌ای و دریایی و توسعه کیفی آن تصمیمات خوبی با تعامل دو وزارتخانه اتخاذ شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حوزه شورای عالی هماهنگی ترابری و تنظیم بازار نیز دو وزارتخانه به اتفاق نظر های خوبی در مسایل مشترک رسیده اند. دهمین جلسه کارگروه ویژه حمل و نقل را برگزار کردیم و مسائل و مشکلات مهم این حوزه از جمله موضوعات قابل بررسی در بخش حمل بار را با مشارکت وزارت صمت احصاء نمودیم.

* نظارت بر بازار قطعات و لوازم یدکی به وزارت صمت سپرده شد

اسلامی بیان کرد: با تصمیم کارگروه ویژه حمل و نقل مقرر شد که قطعات یدکی بازار شناسایی و برای آنها شناسه تعریف شد که سازمان حمایت و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار نظارت و کنترل بازار این قطعات را بر عهده گرفتند.

* ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صمت

وی تصریح کرد: همچنین با مشارکت وزارت صمت و تصمیمات کارگروه ویژه حمل و نقل روغن موتور در پایانه‌ها توزیع شد و وضعیت عرضه روغن آرام شد، ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

در این نشست مشترک که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در مورد مهمترین مسائل و محورهای همکاری دو وزارتخانه بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد. 



سایر اخبار

وزیر صمت استیضاح میشود؟

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی مطرح نیست.

معادن ایران پارکینگ ماشین‌آلات معدنی میشوند

مدیرعامل چادرملو درباره نبود تکنولوژی‌های نوین هشدار داد.

آغاز عملیات احداث راه دسترسی به واحدهای معدنی خاش با سرمایه گذاری 28 میلیارد تومانی ایمیدرو

مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی از آغاز عملیات احداث راه دسترسی به 26 واحد معدنی شهرستان خاش (سیستان و بلوچستان) خبر داد.

اثر کرونا بر آموزش معدنکاری

آموزش فعلی در بخش مهندسی معدن تا چه اندازه در راستای مهارت¬های مورد نیاز آینده صنعت معدنکاری است و تاثیر کووید 19 همه¬گیر بر آموزش چگونه است

وصول 200 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن طی 5 ماه امسال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران گفت: طی 5 ماه اول امسال 200 میلیارد ریال حقوق دولتی بر مبنای قیمت‌های پایه جدید مواد معدنی دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 275 درصد رشد داشت.

2 راهکار دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد/ چرخ اقتصاد فساد نباید بچرخد

کارشناسان معتقدند برای مبارزه با فساد باید ساختار و بینش مبارزه با فساد تغییر کند و اینگونه نباشد که بعد از کنار رفتن فردی که با فساد مبارزه می کند و با آمدن فرد دیگر دوباره آن فسادها برگردد.

روایت واعظی از تصمیم مهم دولت برای جلوگیری از قطعی برق و واگذاری معادن

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: منافع استخراج معادن برای دولت بعد خواهد بود و همه این کارها در این دولت شفاف و علنی انجام می‌شود و هیچ پنهان کاری وجود ندارد.

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور

محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو پیرامون قطعی برق صنایع معدنی در یادداشتی نوشت: چندین روز از قطعی برق و در نتیجه تعطیلی در کارخانجات فولاد و سیمان می‌گذرد که اولین نتایج آن در همین اندک زمان در قالب افزایش قیمت و کمیابی خود را نمایان کرده است.

نامه دادستانی به وزیر صمت درباره مزایده معادن

دادستانی در نامه ای به وزیر صمت اعلام کرد اصل مزایده برگزاری 6 هزار معدن تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی متوقف شده است.

سهم یک درصد ایران در تجارت بین الملل / دیپلماسی اقتصادی باید یک صدا باشد

بهرام امیر احمدیان در نشست تخصصی سیاست خارجی اقتصاد محور گفت: برای فعال بودن در محیط بین الملل باید نظم بین الملل را قبول داشته باشیم این در حالی است که ما دیپلماسی اقتصادی نداریم و نظم بین الملل را نمی پذیریم و به ساختارهای بین الملل انتقاد داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن: وزیر نیرو در خصوص بحران بی برقی به مردم پاسخ دهد

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: رها شدگی بازار توسط دولت در روزهای پایانی داد مردم را درآورده است، رهاشدگی بازار از مرغ و گوشت گرفته تا سیمان و فولاد نشان از بی توجهی دولت به ملت است و اعتماد به برجامی که میوه آن گندیده بود، به داد به مردم برسید، چرا که در شرایط بد معیشتی قرار گرفته اند.