لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

تمرکز کمیسیون‌های تخصصی بر اولویتهای نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه‌محور

ششمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با بررسی اولویتهای پیشنهادی دو کمیسیون صنایع و معادن و شوراها و امورداخلی و پیشنهادات مرکز پژوهشها برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ششمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس که به ریاست محمدباقرقالیباف و به صورت هفتگی (دوشنبه‌ها، ۶ تا ۸ صبح) برگزار می‌شود و در جلسه صبح امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه، اولویتهای پیشنهادی دو کمیسیون صنایع و معادن و شوراها و امروز داخلی و پیشنهادات مرکز پژوهشها در این دو حوزه مورد بحث و گفتگوی اعضای جلسه قرار گرفت.

در اولویتهای کمیسیون صنایع، موضوع زنجیره تولید و تامین غذا و دارو، تسهیل فضای کسب و کار، استقرار نظامات جامع (مانند نظام صدور مجوزات، نظام تشویق و ...)، تکمیل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و تدوین اولویت‌های صنعتی کشور به عنوان موضوعات محوری طرح و مورد تاکید قرار گرفت.

در بررسی اولویتهای کمیسیون شوراها، اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تدوین قانون مدیریت جامع شهر و روستا، اصلاح قانون نظام وظیفه و نظارت و هدایت طرحهای آمایش استانی به سمت اولویتهای اقتصادی و عمرانی شهرها و روستاها و توجه به دو سطح محلی و ملی در فرایند قانون‌گذاری، مورد توجه و تاکید حاضران واقع شد.

در این جلسات که با هدف رسیدن به برنامه راهبردی مجلس یازدهم، با حضور اعضای هیأت رئیسه مجلس، رؤسای کمیسیونها، معاونان مجلس، رئیس مرکز پژوهشها و رئیس دیوان محاسبات برگزار می‌شود، از طریق  احصاء و برشمردن اولویتهای هر کمیسیون با نظر کمیسیون مربوطه، پیشنهادات مرکز پژوهشها، نظرات دستگاههای اجرایی و مرتبط با موضوعات و نظر حاضران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در جلسه پیشین، اولویتهای کمیسیون آیین نامه داخلی و کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته بود.



سایر اخبار

۱۱ تغییر عمده قانون جدید چک که موجب اعتباربخشی بیشتر به این ابزار پرداخت شده

۱۱ تغییر عمده قانون جدید چک که موجب اعتباربخشی بیشتر به این ابزار پرداخت شده

متن کامل سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در 1 فروردین 1396

رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای امسال را سال اقتصاد مقومتی، تولید و اشتغال نامیدند. با توجه به این نام گذاری اهم مسئولیت های مدیران کشور باید رفع مشکل بیکاری باشد.

مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 96 تمدید شد

طبق مصوبه مجلس، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت 87 و اصلاحات بعدی آن تا پایان سال 96 تمدید شد. مأخذ مالیات بر ارزش افزوده، ارزش نهایی محصول برای مصرف نهایی است.

روش دریافت مالیات ارزش افزوده تغییر می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بازار بدهی فرصتی برای طرح‌های عمرانی است، بیان کرد: دولت‌ها دو نوع کسری بودجه دارند که یک نوع کسری بودجه جاری به دلیل ضعف در وصول مالیات‌ها وجود دارد که ناشی از ناکارایی زیاد دستگاه‌های اجرایی است.