لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

توجه به مشکلات صادرکنندگان، در پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: اتاق بازرگانی اهواز و سازمان صمت خوزستان در پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی، مشکلات صادرکنندگان را نیز مورد توجه قرار دهند.

ارسلان شهنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری نشست تعیین تکلیف معوقات پیمان‌سپاری ارزی صادرکنندگان خوزستان اظهار کرد: با توجه به تاکید قانون و سیاست دولت مبنی بر بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، جلسه‌ای برای پیگیری این موضوع به میزبانی اتاق بازرگانی  اهواز برگزار شد و صادرکنندگان کالا و خدمات به بیان مشکلات خود پرداختند.

وی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان افزود: قرار بر این است که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان کمیته‌ای تشکیل دهند و با توجه به درصد ارز بازگشتی از سوی صادرکنندگان و مشکلات ناشی از اختلاف نظر در برداشت از بخش‌نامه‌ها، صادرکنندگان را تفکیک و دسته‌بندی کنند و در اسرع وقت پیگیری لازم را جهت بازگشت ارزهای صادراتی انجام دهند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تمام صادرکنندگان کالا و خدمات باید مطابق مصوبات هیأت وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

شهنی بیان کرد: ضمن پیگیری مصرانه جهت بازگشت ارز صادراتی، این کار باید به شکلی انجام شود که حقوق صادرکنندگان تضییع نشود یعنی شرایط و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها و آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا که به صادرکنندگان وارد شده، در نظر گرفته شود تا باعث ایجاد ناامیدی در آن‌ها نشود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی اهواز و سازمان صمت خوزستان در پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی، مشکلات صادرکنندگان را نیز مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: صادرکنندگانی که علی‌رغم همه مساعدت‌ها، اقدام به بازگشت ارز صادراتی نکنند با پیامدهای حقوقی مواجه می‌شوند.