لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

توجه به مشکلات صادرکنندگان، در پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: اتاق بازرگانی اهواز و سازمان صمت خوزستان در پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی، مشکلات صادرکنندگان را نیز مورد توجه قرار دهند.

ارسلان شهنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری نشست تعیین تکلیف معوقات پیمان‌سپاری ارزی صادرکنندگان خوزستان اظهار کرد: با توجه به تاکید قانون و سیاست دولت مبنی بر بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، جلسه‌ای برای پیگیری این موضوع به میزبانی اتاق بازرگانی  اهواز برگزار شد و صادرکنندگان کالا و خدمات به بیان مشکلات خود پرداختند.

وی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان افزود: قرار بر این است که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان کمیته‌ای تشکیل دهند و با توجه به درصد ارز بازگشتی از سوی صادرکنندگان و مشکلات ناشی از اختلاف نظر در برداشت از بخش‌نامه‌ها، صادرکنندگان را تفکیک و دسته‌بندی کنند و در اسرع وقت پیگیری لازم را جهت بازگشت ارزهای صادراتی انجام دهند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تمام صادرکنندگان کالا و خدمات باید مطابق مصوبات هیأت وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

شهنی بیان کرد: ضمن پیگیری مصرانه جهت بازگشت ارز صادراتی، این کار باید به شکلی انجام شود که حقوق صادرکنندگان تضییع نشود یعنی شرایط و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها و آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا که به صادرکنندگان وارد شده، در نظر گرفته شود تا باعث ایجاد ناامیدی در آن‌ها نشود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی اهواز و سازمان صمت خوزستان در پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی، مشکلات صادرکنندگان را نیز مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: صادرکنندگانی که علی‌رغم همه مساعدت‌ها، اقدام به بازگشت ارز صادراتی نکنند با پیامدهای حقوقی مواجه می‌شوند.



سایر اخبار

صادرات ۷.۸ میلیارد دلاری محصولات معدن و صنایع معدنی تا پایان آبان‌ماه

حوزه معدن و صنایع معدنی ایران از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه موفق به صادرات بیش از ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول به ارزش هفت میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار شده است.

معاون وزیر صمت خبر داد: تدوین نقشه راه مواد معدنی حیاتی و استراتژیک برای نخستین بار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین نقشه راه مواد معدنی حیاتی و استراتژیک برای نخستین بار در کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت مطرح کرد: جایگاه چهارم ایران در تولید سنگ تزئینی

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۶ ماهه اول امسال تعداد معادن کشور ۲۱۸۸ فقره بوده که ۱۳۵۴ معدن از این تعداد، فعال، ۲۵ معدن در حال تجهیز و ۸۰۹ معدن غیرفعال هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

عوارض صادراتی سنگ، تهدیدی برای کاهش سهم ایران در بازار صادراتی

مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران، متاسفانه عوارض صادرات، ممکن است باعث از دست رفتن اندک سهم ما از بازار جهانی که حدود نیم درصد از بازار ۳۲ میلیارد دلاری تجارت سنگ در دنیا است، بشود.

ضرورت رفع موانع واردات و صادرات از پای فعالان صنعت سنگ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم رفع موانع واردات و صادرات از پیش پای فعالان صنعت سنگ تاکید کرد.

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی

پیرامون قطعی برق صنایع معدنی در یادداشتی نوشت: چندین روز از قطعی برق و در نتیجه تعطیلی در کارخانجات فولاد و سیمان می‌گذرد که اولین نتایج آن در همین اندک زمان در قالب افزایش قیمت و کمیابی خود را نمایان کرده است.

برآورد فروش هزار میلیاردی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در ارتباط با میزان فروش حاصل شده از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران در نیم‌ور محلات گفت: برآورد فروش این دوره حدود هزار میلیارد تومان است که در بخش‌های معدنی، سنگ کوپ، سنگ بریده، ماشین‌آلات فرآوری و ماشین‌آلات معدنی بوده و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

سنگ‌هایی پیش پای صنعت سنگ

-سنگ، از آن دسته محصولاتی است که از استخراج تا تولید، فرآوری و صادرات، چرخه اقتصادی عظیمی را ایجاد و زمینه اشتغال انبوهی را فراهم می‌کند. نگاه ملی به این صنعت در کنار رفع موانع قانونی و تسهیل صادرات می‌تواند سهم ایران به عنوان یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان در زمینه منابع معدنی را، افزایش دهد، اما چالش‌های پیش روی این صنعت از جمله تحریم‌ها و تعارضات قانونی، صنعتگران این عرصه را با نگرانی‌هایی مواجه کرده‌ است.

تکذیب خبرسازی درباره تغییر معاون وزارت صمت

دفتر ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خبر سایت اکو ایران درباره تغییر معاون امور معادن و فرآوری مواد این وزارتخانه را تکذیب کرد

خبر منفی بودجه برای بازار سرمایه/ بورس به کما می رود

همزمان با رشد شاخص کل در روز قبل، ارزش معاملات خرد کاهش پیدا کرده است. ارزش معاملات خرد در یک روند نزولی قرار گرفته است که انتظارات را برای شکست مقاومت شاخص کل تضعیف می‌کند و با توجه به واگرایی بوجود آمده، انتظار اصلاح در بازار افزایش پیدا کرده است.

چشم‌پوشی گمرک از درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع

طی ۵ ماهه امسال از حدود ۱۳۱ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال درآمد گمرکی و مالیاتی به دلیل حمایت از صنایع چشم‌پوشی شده است.