لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

تورم 7 استان بالاتر از میانگین کشور است/ حداقل تورم 21 درصد شد

نرخ تورم کل کشور در مرداد ماه ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ٢٥,٨ درصد گزارش شد.

 شاخص‌هایی مانند تورم نقطه‌ای و ماهانه بهترین ارقام برای نشان دادن واقعیت تورمی و بررسی وضعیت قیمت کالاها و خدمات است.

در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٣٥,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می­دهد.

در این گزارش وضعیت نرخ تورم استان‌ها مشخص شده است. در مردادماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم و مازندران با ٢.٣ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٠.٤ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی  (٢٤.٨ درصد) است.

نمودار از تورم دوازده ماهه خانوار نشان می‌دهد، تورم سالانه ۷ استان بالاتر از میانگین کل کشور است. و هیچ یک از استان‌های کشور تورم زیر ۲۱ درصد ندارند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٥.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢١.٦ درصد) است.

همچنین طبق جدول تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در هرمزگان بالای ۴۰ درصد بوده و پس از ان فارس با ۳۳.۱ بیشترین افزایش قیمت را داشته اند. ایلام نیز با ۱۸ درصد رشد کمترین گرانی را در این بخش تجربه کرده است.