لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

رشد دسته‌جمعی مجوزهای معدنی در سال 99/ افزایش 18.1 درصدی صدور پروانه‌های بهره برداری معدنی و 6.3 درصدی پروانه های اکتشاف

در بازه زمانی 12 ماهه سال 99، هزار و 20 فقره پروانه اکتشاف معدنی در کشور صادر شد که در مقایسه با 960 فقره پروانه اکتشاف صادر شده در مدت مشابه سال 98، در این بخش افزایش 6.3 درصدی را داشته ایم.

همچنین صدور گواهی کشف معدنی 5.7 درصد افزایش داشت؛ بر این اساس در سال 99 تعداد گواهی کشف صادر شده 536 فقره بوده است که این تعداد در مدت مشابه سال قبل از آن، 507 فقره بوده است.

در بخش مجوزهای بهره‌برداری نیز، در مدت 12 ماه سال 99، تعداد 680 فقره پروانه بهره برداری معدن صادر شد که با احتساب صدور 576 فقره در مدت مشابه سال 98، افزایش 18.1 درصدی را در این حوزه شاهد بودیم.

طبق آمار اعلام شده، اشتغال پروانه های بهره برداری معدنی در سال 99، در حدود پنج هزار و 516 نفر و در بازه زمانی مشابه سال 98 نیز چهار هزار و 778 نفر بوده است که نشان‌دهنده رشد 15.4 درصدی در این حوزه است.

همچنین هزینه عملیات اکتشاف نیز در سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، رشد 39.5 درصدی را نشان می‌دهد؛ بر این اساس هزینه عملیات اکتشاف در سال گذشته یک هزار و 549 میلیارد ریال و در سال 98 رقمی معادل هزار و 111 میلیارد ریال اعلام شده است.



سایر اخبار

۱۱ تغییر عمده قانون جدید چک که موجب اعتباربخشی بیشتر به این ابزار پرداخت شده

۱۱ تغییر عمده قانون جدید چک که موجب اعتباربخشی بیشتر به این ابزار پرداخت شده

متن کامل سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در 1 فروردین 1396

رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای امسال را سال اقتصاد مقومتی، تولید و اشتغال نامیدند. با توجه به این نام گذاری اهم مسئولیت های مدیران کشور باید رفع مشکل بیکاری باشد.

مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 96 تمدید شد

طبق مصوبه مجلس، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت 87 و اصلاحات بعدی آن تا پایان سال 96 تمدید شد. مأخذ مالیات بر ارزش افزوده، ارزش نهایی محصول برای مصرف نهایی است.

روش دریافت مالیات ارزش افزوده تغییر می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بازار بدهی فرصتی برای طرح‌های عمرانی است، بیان کرد: دولت‌ها دو نوع کسری بودجه دارند که یک نوع کسری بودجه جاری به دلیل ضعف در وصول مالیات‌ها وجود دارد که ناشی از ناکارایی زیاد دستگاه‌های اجرایی است.