لطفا منتظر بمانید ...

ایران ظرفیت های بالای معدنی برای همکاری با دیگر کشورها دارد

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و میلاد مسعود امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام به هم‌میهنان عزیز و بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، و با آرزوی سالی توأم با شادی، سعادت، سلامت جسمی و توفیقات روزافزون مادی و معنوی برای ملت ایران، سال جدید را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ارزیابی سال ۹۷، آن را سالی پُر ماجرا خواندند و خاطرنشان کردند: دشمنان در این سال نقشه‌های زیادی برای ایران کشیده بودند، اما ملت ایران به معنی واقعی خوش درخشید و با صلابت و بصیرت و با همت جوانان، آن نقشه‌ها را خنثی کرد.
رهبر انقلاب اسلامی واکنش مردم به تحریمهای شدید آمریکا و اروپا را در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی واکنشی محکم و مقتدرانه برشمردند و افزودند: در عرصه سیاسی مظهر این واکنش راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن و موضع‌گیری‌ها مردم در طول سال بود و در عرصه تقابل اقتصادی نیز با «افزایش ابتکارات علمی و فنی»، «افزایش چشمگیر شرکتهای دانش بنیان»، «افزایش تولیدات زیربنایی و اساسیِ داخلی مانند افتتاح فازهای متعدد گاز جنوب کشور و افتتاح پالایشگاه بزرگ بندرعباس»، ملت ایران توانست در مقابل دشمنی و خباثت دشمنان، قدرت و هیبت و عظمت خود را نشان دهد و آبروی ملت و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی افزایش پیدا کرد.
ایشان در ادامه مشکل اساسی کشور را همچنان مشکل اقتصادی دانستند و با اشاره به افزایش مشکلات معیشتی مردم در ماههای اخیر، گفتند: بخشی از این مشکلات مربوط به مدیریتهای نارسا در زمینه مسائل اقتصادی است که حتماً باید جبران شود، البته برنامه‌ها و تدابیری اندیشیده شده است که این تدابیر باید در طول سال جدید به ثمر بنشیند و مردم آثار آن را احساس کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید مجدد بر اینکه اولویت و مسئله فوری و جدی کشور، مسئله اقتصاد است، از «کاهش ارزش پول ملی» «قدرت خرید مردم» و «کم‌کاری و یا تعطیل بعضی کارخانجات» به‌عنوان مشکلات مهم اقتصاد کشور یاد و تأکید کردند: بر اساس مطالعه و همچنین نظرات کارشناسان، کلید حل همه این مشکلات «توسعه تولید ملی» است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استقبال مردم از شعار سال ۹۷ یعنی «حمایت از کالای ایرانی» و آثار مثبت آن، افزودند: امسال، مسئله محوری و اصلی، مسئله «تولید» است، زیرا اگر تولید جریان یابد، هم مشکلات معیشتی و اشتغال حل می‌شود، هم موجب استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد و حتی می‌تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی برطرف کند، بنابراین من شعار امسال را «رونق تولید» قرار دادم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همگان را به تلاش برای رونق تولید در کشور فراخواندند و ابراز امیدواری کردند با گسترش چشمگیر و محسوس این تلاش در طول سال، مشکل اقتصادی در مسیر حل شدن قرار بگیرد.
ایشان با درود به ارواح مطهر امام راحل و شهیدان سرافراز، و با سلام به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، دعای آن بزرگوار و سعادت ملت ایران و همه ملتهایی که نوروز را گرامی می‌دارند، از خداوند متعال مسألت کردند



سایر اخبار

اهمیت بازگشت معادن راکد به چرخه تولید/مشکل فعالیت معدن مس راوه

عضو هیئت مدیره معدن دالی با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده برای این معدن، گفت: برای فعالیت معدن مس راوه تمام مجوزهای قانونی صادر شده است و افتتاح آن برای روستاییان اشتغال زایی پایدار به همراه دارد.

رشد ۱۵۶ درصدی فروش سالیانه شرکت‌های معدنی حاضر در بورس

فروش ۷۴ شرکت بزرگ زنجیره معدن وصنایع معدنی بورس ایران در بهمن ۹۹ نسبت به بهمن ۹۸ رشد ۱۵۶ درصدی را ثبت کرد.

معاون معدنی وزارت صنعت: پهنه‌های بلوکه شده معدنی با مزایده واگذار می‌شود

سرپرست امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: همه محدوده‌های ( پهنه های ) بلوکه شده معدنی در استان‌ها به‌وسیله مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

جهانگیری: صنعتگران در مقابل زمین‌گیر شدن صنعت ایستادند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی ها می خواستند صنعت ایران زمین گیر شود، گفت: اما صنعتگران در مقابل مشکلات ایستادند و نگذاشتند صنعت کشورمان زمینگیر شود.

نماینده مجلس: مدیریت معادن باید به استان‌ها واگذار شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت معادن کشور باید به استان‌ها واگذار شود تا آثار بهبود اقتصادی در تمام مناطق کشور ملموس‌تر شود.

ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت‌های معطل مانده در حوزه معدن/ واگذاری محدوده‌های معدنی فاقد مالک از طریق مزایده عمومی

در راستای هدایت هدفمند منابع و سرمایه‌های کشور در جهت منافع ملی و رشد اقتصادی کشور، محدوده‌های بلوکه شده معدنی در سراسر کشور از طریق مزایده عمومی و در چارچوب اختیارات قانونی وزارت صمت، واگذار خواهد شد.

رشد دسته‌جمعی مجوزهای معدنی در ۱۰ ماهه سال 99/ افزایش 5.3 درصدی صدور پروانه‌های بهره برداری معدنی و 1.8 درصدی پروانه های اکتشاف

داده‌ها و آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد دسته‌ جمعی مجوزهای معدنی از جمله تعداد پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه های بهره برداری است.

همکاری مشترک با معدن و دانشگاه در دستور کار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، در راستای سیاست‌های همکاری‌های چندجانبه میان صنعت، معدن و دانشگاه و با توجه به شروع فرآیند تهیه نقشه­‌های زمین­‌شناسی در شمال منطقه ترود با مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم در استان سمنان، نشستی علمی برگزار کرد.

موانع احیای معادن کوچک

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می گوید که بخش معدن با اتهام خام‌فروشی از سوی دستگاه‌های حاکمیتی مواجه است و این نگرش منفی، مانع انباشت سرمایه مولد در این بخش شده است.

معادن تعطیل شده وارد بورس می شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون نسبت به مزایده معادن شناسایی شده تا پایان اسنفد ۱۳۹۹ اقدام کند.

خیز سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در سال جدید

سی و نهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین‌المللی علوم‌زمین صبح امروز با حضور متخصصان و استادان داخلی و خارجی از کشورهای فرانسه، سوئد، ایتالیا و چین به صورت بین‌المللی و به وبینار آغاز به کار کرد.