لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

فعالان حوزه معدن از محیط زیست صیانت کنند

استاندار گیلان، بر لزوم حفظ و صیانت از محیط زیست در هر دو وجه بهره برداری از معادن تاکید کرد و افزود: لازم است فعالان حوزه معدن، موضوع حفظ محیط زیست را به عنوان یک سرفصل مهم در دستور کار قرار دهند.

ارسلان زارع در جلسه شورای معادن استان گیلان، معادن را سرمایه کشور دانست و تاکید کرد: لازم است از این سرمایه در جهت رشد اقتصادی بهره گرفت.

وی گفت: معتقدم معادن یکی از پایه های جهش تولید هستند و امسال که با همین عنوان از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، باید از آنها که سرمایه ای برای اشتغال کشور و استان هستند، به شایستگی استفاده کنیم.

استاندار گیلان، بر لزوم تسهیل فعالیت بهره برداران معادن در راستای تولید، اشتغال و توسعه استان مبتنی بر برنامه ای روشن تاکید کرد و ادامه داد: در جهت تحقق این امر باید با تلاشی مضاعف شرایط نقش آفرینی بهره برداران از معادن در توسعه و عمران را فراهم کنیم.

زارع تصریح کرد: این استان معادنی دارد که از یکسو در حوزه بهره برداری دارای ارزش هستند و از سوی دیگر لازم است در حوزه اکتشاف، مورد مطالعه و استعدادیابی جدی قرار گیرند.

وی بر لزوم حفظ و صیانت از محیط زیست در هر دو وجه بهره برداری از معادن تاکید کرد و افزود: لازم است فعالان حوزه معدن، موضوع حفظ محیط زیست را به عنوان یک سرفصل مهم در دستور کار قرار دهند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دو مقوله حفظ محیط زیست و توسعه با یکدیگر تناقض ندارند، بیان کرد: می توان با کار کارشناسی و نگاه علمی به تلفیق این دو رکن مهم برای رسیدن به بالندگی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: معدن و صنایع معدنی از بخش های پراهمیت اقتصاد و عمران استان هستند و در شرایط فعلی مولفه مهم برای توسعه استان محسوب می شوند.

زارع به جلسه سوم تیرماه سال جاری استانداران با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: بخشنامه‌ای به سراسر کشور ارسال و تاکید شد تا با شناسایی معادن بزرگی که بهره‌برداری از آنها معطل مانده، به افرادی که معادن در اختیار آنهاست، مهلت کوتاهی برای مولد ساختن‌شان داده شود و در صورتی که نتوانستند در موعد مقرر بهره‌برداری کنند، معادن را آزاد سازند.

نماینده عالی دولت در گیلان، با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورای عالی معادن مبنی بر واگذاری بخشی از اختیارات این شورای عالی به استان‌ها، اظهار کرد: هدف از این تصمیم، رونق بخشی به تولید محصولات معدنی و نیز ایجاد تحرک و احیای معادن غیرفعال اعلام شده که باید از ظرفیت های این مصوبه در گیلان، استفاده های مناسبی صورت گیرد و جلسات کارشناسی بیشتری در این خصوص برگزار شود.

وی همچنین بر لزوم پایش نظارتی معادن به منظور اجرای کامل قوانین و مقررات این بخش تاکید و تصریح کرد: گروهی با حضور نمایندگانی از نهادهای ذیربط برای نظارت و بازرسی در این بخش تشکیل شود.

زارع، ایجاد سامانه پنجره واحد برای صدور و پیگیری استعلامات در حوزه معادن را موضوعی با اهمیت خواند و گفت: حرکت به سمت این مهم علاوه بر تسریع در انجام امور، موجب شفافیت می شود و دستگاه ها ملزم به پیگیری مستمر امور محوله خواهند بود.



سایر اخبار

احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی غیرفعال تا پایان امسال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: مقرر شده است که تا پایان امسال، از حدود 9800 واحد غیرفعال صنعتی، 1500 واحد احیاء و فعال شود.

صدور و تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان گفت: درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی توسط متقاضیان در سامانه جامع تجارت به عنوان سامانه یکپارچه تجارت ثبت می‌شود.

تحقق جهش تولید نیازمند نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی

بررسی آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که امسال رشد ۳۰ درصدی برای استخراج از پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال برنامه‌ریزی شده، اما اینکه تحقق این هدف با ماشین‌آلات ۳۰ تا ۴۰ ساله چه میزان قابل تحقق باشد، حال تامل دارد.

تولید 700 دستگاه ماشین آلات معدنی توسط هپکو

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ساخت 700 دستگاه ماشین آلات راهسازی توسط هپکو تا سال آینده انجام خواهد شد و در برنامه بلندمدت ساخت ماشین آلات معدنی توسط این تولیدکننده برنامه ریزی شده است.

برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالورژی و تجهیزات وابسته در تبریز

هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالورژی و تجهیزات وابسته ایران - تبریز در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس به زودی شکل می‌گیرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن انتقاد از بی‌توجهی ایمیدرو به اکتشاف در سال‌های گذشته، از تشکیل فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پیش‌بینی وصول ۳۳ میلیارد تومانی حقوق دولتی برای امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل ۳۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شود.

نامه رییس اتاق بازرگانی به رییس قوه قضاییه

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی از ابلاغ بخشنامه اخیر قوه قضاییه در مورد خودداری مراجع قضایی از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قدردانی کرد

زنجان در تولید سنگ‌های تزئینی، رتبه دوم کشور را دارد

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۶ نوع ماده معدنی و در مجموع سالانه ۱۱ میلیون تُن از معادن این استان استخراج می‌شود و زنجان، دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی است.

شرایط سرمایه‌گذاری‌های کلان را باید فراهم کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب این استان، خواستار همراهی نمایندگان مردم فارس در مجلس برای فراهم شدن شرایط جذب و انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان و احداث واحدهای بزرگ در راستای تولید محصولات رقابت‌پذیر شد.

رئیس جمهور پنج طرح صنعتی و معدنی را افتتاح می کند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی یا سرمایه گذاری ۵هزار و۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.