لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

ماموریت سرپرست وزارت صمت برای اجرای دستورات رئیس‌جمهور

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «روابط‌عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت»، حسن روحانی، دو روز پیش در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، ماموریت‌های مهم این وزارتخانه جهت ادامه مسیر فعالیت خود را ابلاغ کرد.

بر این اساس، حسین مدرس خیابانی در حکمی امیر صباغ را به‌عنوان مسوول اجرای دستورات رئیس‌جمهور در وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب و در حکمی ۱۱ بندی، ماموریت‌های مهم وی را ابلاغ کرد. بر این اساس، مقرر شده است میزان پیشرفت پروژه‌ها و اقدامات ویژه این وزارتخانه برای عملیاتی‌سازی منویات رئیس دولت، به‌صورت هفتگی به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

در حکم ۱۱بندی ابلاغی از سوی سرپرست وزارت صمت برای امیر صباغ، آمده است: ۱- تدوین برنامه‌های اجرایی برای توسعه صادرات مواد و صنایع معدنی فرآوری‌شده با ارزش افزوده بیشتر. ۲- بهره‌گیری معادن کوچک و متوسط با هدف توسعه صادرات و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش. ۳- پیگیری پیشرفت پروژه‌های اولویت‌دار در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی و ارائه راهکارهای برون‌رفت از رکود و بهره‌برداری سریع از ظرفیت‌های در حال ایجاد. ۴- ایجاد ارتباط موثر بین صادرکنندگان و تامین‌کنندگان مواد اولیه و اقلام ضروری برای بهره‌گیری موثر از ارز حاصل از صادرات برای تامین نیازهای حیاتی کشور. ۵- طراحی شیوه‎های مناسب برای تامین و برگشت ارز موردنیاز به چرخه اقتصاد ملی. ۶- تهیه و ارائه راهکارهای عملیاتی و زودبازده برای توسعه صادرات غیرنفتی با هدف متنوع‌سازی کالاها و بازارهای هدف. ۷- تدوین سیاست‌های حمایتی جهش کمی و کیفی در تولید و ایجاد قطب سوم خودرویی در کشور. ۸- تامین نقدینگی موردنیاز خودروسازان و زنجیره تامین خودرو از طریق عرضه دارایی‌های غیرمولد و فروش سهام در اختیار در چارچوب اسناد بالادستی. ۹- تدوین راهکارهای عملیاتی برای فعال‌کردن و بهره‌گیری از معادن کوچک و متوسط با هدف توسعه صادرات و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش. ۱۰- تمرکز بر استفاده از روش‌های متنوع تامین مالی از طریق بازار سرمایه و ابزارهای موثر و کارآمد. ۱۱- ارائه طرح‌های نوین در حوزه خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و تولید واگن مترو، کشنده‌های سنگین، قطعات منفصله خودرو، لاستیک خودروهای سنگین، پودر آلومینا، الکترود گرافیتی، چادر مشکی و کولر گازی و سایر اولویت‌های سرمایه‌گذاری کشور با هدف داخلی‌سازی آنها.



سایر اخبار

وزیر صمت استیضاح میشود؟

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی مطرح نیست.

معادن ایران پارکینگ ماشین‌آلات معدنی میشوند

مدیرعامل چادرملو درباره نبود تکنولوژی‌های نوین هشدار داد.

آغاز عملیات احداث راه دسترسی به واحدهای معدنی خاش با سرمایه گذاری 28 میلیارد تومانی ایمیدرو

مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی از آغاز عملیات احداث راه دسترسی به 26 واحد معدنی شهرستان خاش (سیستان و بلوچستان) خبر داد.

اثر کرونا بر آموزش معدنکاری

آموزش فعلی در بخش مهندسی معدن تا چه اندازه در راستای مهارت¬های مورد نیاز آینده صنعت معدنکاری است و تاثیر کووید 19 همه¬گیر بر آموزش چگونه است

وصول 200 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن طی 5 ماه امسال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران گفت: طی 5 ماه اول امسال 200 میلیارد ریال حقوق دولتی بر مبنای قیمت‌های پایه جدید مواد معدنی دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 275 درصد رشد داشت.

2 راهکار دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد/ چرخ اقتصاد فساد نباید بچرخد

کارشناسان معتقدند برای مبارزه با فساد باید ساختار و بینش مبارزه با فساد تغییر کند و اینگونه نباشد که بعد از کنار رفتن فردی که با فساد مبارزه می کند و با آمدن فرد دیگر دوباره آن فسادها برگردد.

روایت واعظی از تصمیم مهم دولت برای جلوگیری از قطعی برق و واگذاری معادن

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: منافع استخراج معادن برای دولت بعد خواهد بود و همه این کارها در این دولت شفاف و علنی انجام می‌شود و هیچ پنهان کاری وجود ندارد.

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور

محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو پیرامون قطعی برق صنایع معدنی در یادداشتی نوشت: چندین روز از قطعی برق و در نتیجه تعطیلی در کارخانجات فولاد و سیمان می‌گذرد که اولین نتایج آن در همین اندک زمان در قالب افزایش قیمت و کمیابی خود را نمایان کرده است.

نامه دادستانی به وزیر صمت درباره مزایده معادن

دادستانی در نامه ای به وزیر صمت اعلام کرد اصل مزایده برگزاری 6 هزار معدن تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی متوقف شده است.

سهم یک درصد ایران در تجارت بین الملل / دیپلماسی اقتصادی باید یک صدا باشد

بهرام امیر احمدیان در نشست تخصصی سیاست خارجی اقتصاد محور گفت: برای فعال بودن در محیط بین الملل باید نظم بین الملل را قبول داشته باشیم این در حالی است که ما دیپلماسی اقتصادی نداریم و نظم بین الملل را نمی پذیریم و به ساختارهای بین الملل انتقاد داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن: وزیر نیرو در خصوص بحران بی برقی به مردم پاسخ دهد

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: رها شدگی بازار توسط دولت در روزهای پایانی داد مردم را درآورده است، رهاشدگی بازار از مرغ و گوشت گرفته تا سیمان و فولاد نشان از بی توجهی دولت به ملت است و اعتماد به برجامی که میوه آن گندیده بود، به داد به مردم برسید، چرا که در شرایط بد معیشتی قرار گرفته اند.