لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران افتتاح شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «درخواست کمک تسهیلاتی به کسب و کارهای نوین» اعلام کردند :«از جوانان عرصه نوپا که تازه وارد میدان شدند باید حمایت شود همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ جوانان نیاز کشور است. باید کمکمان کنید برای ورود به عرصه جنگ نرم اقتصادی فرهنگی، تسهیلاتی برای کسب و کارهای خرد و کوچک فناوری اختصاص دهید و بگذارید شروع به کار کنیم و مشکلات کشور را خودمان حل کنیم.»

در این راستا دیروز مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با حضور جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار کرد. در این مرکز، 5 کسب و کار نوپا مستقر شده اند که در حوزه‌های فرآوری مواد معدنی، شبیه سازی گمانه‌های اکتشافی، مدیریت باطله‌های معدنی و سامانه اطلاعاتی در صنایع بالادستی معدن فعال هستند.

کسب و کار‌های نوپا در این مرکز به مدت ۶ ماه توانمندی خود را ارائه می‌کنند و پس از آن این کسب و کار‌ها به جذب سرمایه گذار می‌پردازند.

پس از اینکه کسب و کار‌های حاضر در این مرکز با ارائه توانمندی به جذب سرمایه گذار اقدام کردند که بر اساس زمانبندی مشخصی انجام می شود؛ ۷ کسب و کار جدید نیز در این مرکز مستقر خواهند شد.

استفاده از ایده‌های خلاقانه شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کار‌های نوپا، هم از هدررفت منابع معدنی جلوگیری می‌کند و هم با توسعه فرآوری، مانعی بر سر راه مواد خام و عاملی برای ارزآوری خواهد بود.



سایر اخبار

وزیر صمت استیضاح میشود؟

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی مطرح نیست.

معادن ایران پارکینگ ماشین‌آلات معدنی میشوند

مدیرعامل چادرملو درباره نبود تکنولوژی‌های نوین هشدار داد.

آغاز عملیات احداث راه دسترسی به واحدهای معدنی خاش با سرمایه گذاری 28 میلیارد تومانی ایمیدرو

مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی از آغاز عملیات احداث راه دسترسی به 26 واحد معدنی شهرستان خاش (سیستان و بلوچستان) خبر داد.

اثر کرونا بر آموزش معدنکاری

آموزش فعلی در بخش مهندسی معدن تا چه اندازه در راستای مهارت¬های مورد نیاز آینده صنعت معدنکاری است و تاثیر کووید 19 همه¬گیر بر آموزش چگونه است

وصول 200 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن طی 5 ماه امسال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران گفت: طی 5 ماه اول امسال 200 میلیارد ریال حقوق دولتی بر مبنای قیمت‌های پایه جدید مواد معدنی دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 275 درصد رشد داشت.

2 راهکار دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد/ چرخ اقتصاد فساد نباید بچرخد

کارشناسان معتقدند برای مبارزه با فساد باید ساختار و بینش مبارزه با فساد تغییر کند و اینگونه نباشد که بعد از کنار رفتن فردی که با فساد مبارزه می کند و با آمدن فرد دیگر دوباره آن فسادها برگردد.

روایت واعظی از تصمیم مهم دولت برای جلوگیری از قطعی برق و واگذاری معادن

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: منافع استخراج معادن برای دولت بعد خواهد بود و همه این کارها در این دولت شفاف و علنی انجام می‌شود و هیچ پنهان کاری وجود ندارد.

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور

محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو پیرامون قطعی برق صنایع معدنی در یادداشتی نوشت: چندین روز از قطعی برق و در نتیجه تعطیلی در کارخانجات فولاد و سیمان می‌گذرد که اولین نتایج آن در همین اندک زمان در قالب افزایش قیمت و کمیابی خود را نمایان کرده است.

نامه دادستانی به وزیر صمت درباره مزایده معادن

دادستانی در نامه ای به وزیر صمت اعلام کرد اصل مزایده برگزاری 6 هزار معدن تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی متوقف شده است.

سهم یک درصد ایران در تجارت بین الملل / دیپلماسی اقتصادی باید یک صدا باشد

بهرام امیر احمدیان در نشست تخصصی سیاست خارجی اقتصاد محور گفت: برای فعال بودن در محیط بین الملل باید نظم بین الملل را قبول داشته باشیم این در حالی است که ما دیپلماسی اقتصادی نداریم و نظم بین الملل را نمی پذیریم و به ساختارهای بین الملل انتقاد داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن: وزیر نیرو در خصوص بحران بی برقی به مردم پاسخ دهد

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: رها شدگی بازار توسط دولت در روزهای پایانی داد مردم را درآورده است، رهاشدگی بازار از مرغ و گوشت گرفته تا سیمان و فولاد نشان از بی توجهی دولت به ملت است و اعتماد به برجامی که میوه آن گندیده بود، به داد به مردم برسید، چرا که در شرایط بد معیشتی قرار گرفته اند.