لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

مشکلات حوزه سنگ ناشی از نبود قانون قیمت‌گذاری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تنگناهای حوزه سنگ ناشی از نبود قانون قیمت‌گذاری در این بخش است.

سعید فرخی عصر یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی در شهرستان محلات افزود: آیین نامه ماده ۳۷ هیچ الزامی برای قیمت‌گذاری و خرید و فروش سنگ مشخص نکرده و تکمیل این آیین‌نامه ضروری است.
وی بیان کرد: بایستی طرحی برای قوانین خرید و فروش سنگ و الزامات اجرایی آن تهیه و به صورت منطقه‌ای اجرا شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: بدون توافق فروشنده و خریدار سنگ، اصلاح مشکلات قیمت و کوتاهی دست دلالان ممکن نیست.
فرخی افزود: از حوزه فعالان کشاورزی به دلیل فراهم نشدن فرآیند کمک برای جبران خسارت باید عذرخواهی کرد.
وی گفت: در دیدار با معاون اقتصادی رئیس جمهور به شیوه ماهیت شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان گل و گیاه خسارت دیده از کرونا نقطه نظراتی منتقل شده است.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: هزار میلیارد ریال به اعتبارات اشتغال روستایی استان اضافه شده است و انتظار می‌رود تنگناهای پیش روی واحدهای تولید گل و گیاه رفع شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: قوه قضائیه با تامین امنیت سرمایه‌گذاری مشروع، جایگاه خاصی در تحقق شعار جهش تولید دارد.
حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی افزود: مقام معظم رهبری باهدف تاکید بر تکیه بر اقتصاد داخلی به عنوان نسخه شفابخش مشکلات این حوزه، برای هر سال نامگذاری‌هایی را انجام دادند.
وی اظهار داشت: اقتصاد پویا و متکی به تولیدات داخلی می‌تواند در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام ایستادگی کند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه بازخورد جهش تولید به دستگاه قضا هم هست، ادامه داد: افزایش تولید سبب فرصت اشتغال می‌شود و اشتغال کاهش بزه و تنش‌های اجتماعی و افزایش آرامش روانی در جامعه را به همراه دارد.
حجت الاسلام موسوی دادخواست محور نبودن رویکرد جدید قوه قضائیه را فلسفه برگزاری نشست‌های اقتصاد مقاومتی با حضور تولیدکنندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بیان کرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: به منظور حل مشکلات حوزه سنگ محلات بایستی کارگروهی متشکل از کارشناسان و فعالان حوزه معدن و سنگ تشکیل و تفکیک بین معدن‌دار و معدن‌کار اجرایی شود.
حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: نتایج این کارگروه ممکن است برای حل مشکلات معادن و واحدهای تولید سنگ کشور نیز تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت تولیدکنندگان گل و گیاه که از شیوع بیماری کرونا خسارت دیدند دردناک است، افزود: جوانان تمام سرمایه زندگی خود را با امید کسب درآمد از این حوزه هزینه کردند اما محصولشان به طور کامل به دلیل نبود بازار فروش از بین رفت.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌های استان و کشور نظیر ستاد اجرایی فرمان امام برای جبران خسارات گلکاران استفاده شود.
حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: هیچ‌کدام از توزیع کنندگان حامل‌های انرژی اجازه اقدام اجرایی به دلیل عدم پرداخت هزینه انشعابات فعالان و کارآفرینان را ندارند.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی کشور است.



سایر اخبار

انجام 10 پروژه تحقیقاتی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی از ابتدای سال 99/ انعقاد 15 تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با مجموعه های علمی، تحقیقاتی و صنعتی

مسئول بخش پژوهش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اعلام کرد: از ابتدای امسال 10 پروژه تحقیقاتی در سطح سازمان در حال اجرا و 15 تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و مجموعه های علمی تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، بنگاه‌های بزرگ صنایع معدنی و برخی دستگاه‌های اجرایی کشور منعقد شده است.

خبر خوش برای فعالان اقتصادی

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اگر نتوانیم پایه‌های جدید مالیاتی را به نحوی که در سال ۱۴۰۰ برای خزانه قابل دسترس باشد، تعریف کنیم و یا بخشی از معافیت‌های مالیاتی را خاتمه ببخشیم، حتما مخالف افزایش درآمدهای مالیاتی نسبت به رقم پیشنهاد شده در بودجه هستیم.

مشکلات فعالان اقتصادی اصفهان و درخواست آنها از وزیر صمت

شماری از فعالان اقتصادی اصفهان در دیدار با علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت ، دلالان حوزه صنعت فولاد، فرسودگی ماشین‌آلات صنعتی، قانون نظام صنفی، اخذ عوارض صادراتی، مالیات، مشخص نبودن تعریف مشوق صادراتی، مسائل ارزی، تناقض بین بخش بازرگانی و تولیدی و واردات را از جمله مشکلات فرارو برشمردند.

هفت محور جهش تولید در اولویت وزارت صمت قرار دارد

مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت برنامه‌های ویژه‌ای را برای دستیابی به جهش تولید و تحقق شعار سال دنبال می‌کند و در این خصوص هفت محور در اولویت قرار گرفته است.

تمدید ۲ ماهه مهلت کارت‌های بازرگانی

براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران و با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا، کارت‌های بازرگانی که تاریخ انقضای آنها تا آخر آبان ۹۹ است، تا پایان دی‌ماه به صورت خودکار تمدید می‌شود .

سهم ۲۷ درصدی بخش معدن از واحدهای فعال تولیدی

بر اساس آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش معدن و صنایع معدنی در میان ۳۳ گروه تولیدی کشور، سهم بیش از ۲۷ درصدی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو، نخستین شرکت سهامی بورس را تشکیل می دهد/ ارزش حداقل ۷۰۰۰ میلیارد تومانی پروژه های این شرکت

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: نخستین شرکت پروژه سهامی عام کشور توسط گروه ایمیدرو به زودی تشکیل می شود.

نمایان شدن ارزش واقعی معادن در بورس کالا/ عرضه معادن کوچک و متوسط در بورس کالا، پیامدهای مثبت فراوانی دارد

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: تسهیل حضور معادن در بورس، یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های تامین مالی برای توسعه این بخش در کشور است.

احیای ۱۵۷ معدن تا پایان آبان ماه ۹۹

وزارت صنعت اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۳۹۹ و در قالب طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تعداد ۱۵۷ معدن وارد چرخه تولید و بهره‌برداری شده اند.

توسعه اکتشافات معدنی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

اکتشافات معدنی از اقدامات اساسی و زیربنایی برای توسعه بخش معدن به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته، تقریبا به فراموشی سپرده شده و فعالیت کم‌رمقی در این بخش انجام می‌شد، اما در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ حرکتی ارزشمند در این زمینه شکل گرفت که در دولت دوازدهم نیز تداوم یافت.

خبر مهم وزیر صمت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی

وزیر صمت با تاکید بر اینکه به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ هستیم، گفت: تفاوت ارز دولتی و آزاد فساد زاست و دولت نیز در شرایط کنونی آماده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی میباشد.