لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

معاون وزیر صنعت: واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی ۱۱۲ درصد رشد کرد

علی رسولیان روز چهارشنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در دیدار با استاندار افزود: وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت کشور از رشد قابل توجهی برخوردار شده است و با وجود تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال رشد صنعتی در کشور به ۶ درصد برسد.

وی به طرح‌های قابل افتتاح این سازمان در دهه فجر امسال نیز اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ طرح سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور با اعتبار ۲۸ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود و در حوزه زیرساخت‌ها نیز یک هزار میلیارد تومان طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی مناطق مختلف کشور را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: خود را ملزم می‌دانیم که زیرساخت‌ها را در شهرک‌های صنعتی توسعه دهیم.

رسولیان، توازن در سرمایه‌گذاری بین مناطق مختلف کشور از جمله مناطق کمترتوسعه‌یافته را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: این دغدغه وجود دارد که مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق کمترتوسعه‌یافته تدوین و اجرا شود در همین راستا می‌طلبد با ارائه لایحه‌ای به مجلس، موانع کنونی برطرف و رویه موجود اصلاح شود.

وی با بیان اینکه اختیارات استان‌ها در حیطه فعالیت شهرک‌های صنعتی افزایش می‌یابد، اظهار داشت: این موضوع قدرت ریسک‌پذیری مدیران استانی را در اجرا و پیشبرد برنامه‌ها افزایش می‌دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تقویت صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود مدیرانی استانی نسبت به حضور صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی همت کنند و با لغو محدودیت‌ها، مکانی را برای فعالیت این اصناف اختصاص دهند.

رسولیان از ایجاد شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی نیز اعلام حمایت کرد و گفت: اگرچه در برخی موارد اشکالات و ایراداتی شکل گرفته است اما کلیت موضوع مورد تایید و حمایت این سازمان است.

وی با بیان اینکه احیای مسئولیت‌های اجتماعی بخش صنعت در دستور کار این سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که چنانچه استانداران همکاری کنند مدل اقتصاد مقاومتی که نظیر آن در روستای قلعه گنج استان کرمان اجرا شده را در یک یا چند روستای استانهای کشور اجرا کنیم.

به گزارش ایرنا، بازدید از واحدهای صنعتی و بازدید میدانی از شهرک صنعتی شماره ۲ شهرکرد، کلنگ‎‌زنی فازم چهارم شهرک صنعتی شهرکرد، بهره‌برداری از طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بروجن و نشست با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و صنعتی از جمله برنامه‌های سفر روز چهارشنبه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به استان چهارمحال و بختیاری است.



سایر اخبار

صادرات ۷.۸ میلیارد دلاری محصولات معدن و صنایع معدنی تا پایان آبان‌ماه

حوزه معدن و صنایع معدنی ایران از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه موفق به صادرات بیش از ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول به ارزش هفت میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار شده است.

معاون وزیر صمت خبر داد: تدوین نقشه راه مواد معدنی حیاتی و استراتژیک برای نخستین بار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین نقشه راه مواد معدنی حیاتی و استراتژیک برای نخستین بار در کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت مطرح کرد: جایگاه چهارم ایران در تولید سنگ تزئینی

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۶ ماهه اول امسال تعداد معادن کشور ۲۱۸۸ فقره بوده که ۱۳۵۴ معدن از این تعداد، فعال، ۲۵ معدن در حال تجهیز و ۸۰۹ معدن غیرفعال هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

عوارض صادراتی سنگ، تهدیدی برای کاهش سهم ایران در بازار صادراتی

مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران، متاسفانه عوارض صادرات، ممکن است باعث از دست رفتن اندک سهم ما از بازار جهانی که حدود نیم درصد از بازار ۳۲ میلیارد دلاری تجارت سنگ در دنیا است، بشود.

ضرورت رفع موانع واردات و صادرات از پای فعالان صنعت سنگ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم رفع موانع واردات و صادرات از پیش پای فعالان صنعت سنگ تاکید کرد.

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی

پیرامون قطعی برق صنایع معدنی در یادداشتی نوشت: چندین روز از قطعی برق و در نتیجه تعطیلی در کارخانجات فولاد و سیمان می‌گذرد که اولین نتایج آن در همین اندک زمان در قالب افزایش قیمت و کمیابی خود را نمایان کرده است.

برآورد فروش هزار میلیاردی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در ارتباط با میزان فروش حاصل شده از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران در نیم‌ور محلات گفت: برآورد فروش این دوره حدود هزار میلیارد تومان است که در بخش‌های معدنی، سنگ کوپ، سنگ بریده، ماشین‌آلات فرآوری و ماشین‌آلات معدنی بوده و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

سنگ‌هایی پیش پای صنعت سنگ

-سنگ، از آن دسته محصولاتی است که از استخراج تا تولید، فرآوری و صادرات، چرخه اقتصادی عظیمی را ایجاد و زمینه اشتغال انبوهی را فراهم می‌کند. نگاه ملی به این صنعت در کنار رفع موانع قانونی و تسهیل صادرات می‌تواند سهم ایران به عنوان یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان در زمینه منابع معدنی را، افزایش دهد، اما چالش‌های پیش روی این صنعت از جمله تحریم‌ها و تعارضات قانونی، صنعتگران این عرصه را با نگرانی‌هایی مواجه کرده‌ است.

تکذیب خبرسازی درباره تغییر معاون وزارت صمت

دفتر ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خبر سایت اکو ایران درباره تغییر معاون امور معادن و فرآوری مواد این وزارتخانه را تکذیب کرد

خبر منفی بودجه برای بازار سرمایه/ بورس به کما می رود

همزمان با رشد شاخص کل در روز قبل، ارزش معاملات خرد کاهش پیدا کرده است. ارزش معاملات خرد در یک روند نزولی قرار گرفته است که انتظارات را برای شکست مقاومت شاخص کل تضعیف می‌کند و با توجه به واگرایی بوجود آمده، انتظار اصلاح در بازار افزایش پیدا کرده است.

چشم‌پوشی گمرک از درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع

طی ۵ ماهه امسال از حدود ۱۳۱ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال درآمد گمرکی و مالیاتی به دلیل حمایت از صنایع چشم‌پوشی شده است.