لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

معاون وزیر: یکهزار میلیارد تومان تسهیلات به معادن کشور پرداخت شد

به گزارش ایرنا، داریوش اسماعیلی عصر پنجشنبه در نشست شورای معادن استان کرمان با حضور وزیر صمت و استاندار کرمان افزود: فرایند پرداخت این تسهیلات نیاز به ضمانت ندارد و شرکت های معدنی از پرداخت تسهیلات به واحدهای معدنی حمایت کرده و آنان را به بانک‌ها معرفی می‌کنند.

وی اظهار داشت: واحدهای معدنی استان‌ها در بخش اکتشاف، استخراج و فراوری می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

سهم استان‌ها از حقوق دولتی معادن پرداخت می‌شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه چهار هزار میلیارد تومان پیشنهاد درآمد معدنی داریم گفت: مجلس شورای اسلامی تخصیص حقوق دولتی معادن به وزارت صمت را مصوب کند و پس از آن تخصیص یابد.

وی افزود: یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتباری سال ۹۹ وزارت صنعت، معدن و تجارت است که نیمی از آن تخصیص یافته که در صورت تخصیص حقوق دولتی معادن، بر اساس قانون ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن از هر میزان درآمد، به استان ها پرداخت می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: این ردیف اعتباری با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب آن به استان ها پرداخت می‌شود.



سایر اخبار

برنامه وزارت صنعت برای داخلی سازی 3.2 میلیارد دلاری قطعات.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بومی‌سازی مهمترین دستور کار و ماموریت وزارت صنعت است، گفت: داخلی‌سازی 3.2 میلیارد دلاری قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت و معدن کشور جزء اهداف سال جاری است.

مشکلات حوزه سنگ ناشی از نبود قانون قیمت‌گذاری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تنگناهای حوزه سنگ ناشی از نبود قانون قیمت‌گذاری در این بخش است.

ایجاد شعبه ویژه معادن در رفع مشکلات قضایی معدنکاران اثربخش است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ایجاد شعبه ویژه معادن و استفاده از ماده هشت شورای حل اختلاف می‌تواند در کاهش اتلاف وقت و ایجاد سازش میان معدنکاران اثربخش باشد.

تامین پایدار منابع مالی از طریق قرارداد ۲۵ ساله با چین

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه این دو کشور در مبادلات اقتصادی مکمل یکدیگر هستند، گفت: امروز نیاز به پایداری برای تامین منابع و شراکت در مبادلات همه جانبه را داریم که توافق‌نامه ۲۵ ساله با چین می‌تواند این خواسته را تامین کند.

قطب تراورتن خاورمیانه از تولید تا صادرات

سنگ تزئینی مزیتی اقتصادی در شهرستان محلات از توابع استان مرکزی است که جان مایه حیات آن در بازاریابی و بازار شناسی نهفته است اما اکنون تنگناهایی در صادرات این محصول معدنی وجود دارد که به‌عنوان پاشنه آشیل این حوزه نیازمند توجه است.

راهکار نوین هوآوی برای هوشمندسازی معادن

هوآوی با استفاده از فناوری‌های مدرن خود، این بار قدم در راه هوشمندسازی معادن گذاشته است.

بنابر اعلام هوآوی، این مجموعه به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در حوزه مخابرات و گوشی‌های هوشمند، نشان داده به صنایع دیگر نیز توجه دارد و پیشرفت قابل توجهی در آنها داشته است. در همین راستا، این شرکت کنفرانس آنلاینی را جهت ارائه توضیحات در خصوص راهکار هوشمندسازی استخراج از معادن برگزار کرد

معاون وزیرصنعت: ارتباط با دانشگاه‌ها،ضامن سیاست بومی‌سازی صنایع

معاون وزیر صنعت گفت: سازمان ایمیدرو سال گذشته رتبه سوم را در بین ۴۲ سازمان و شرکت دولتی در انعقاد قرار داد با دانشگاه کسب کرد و ارتباط با دانشگاه ضامن سیاست بومی‌سازی صنایع محسوب می‌شود.

شورای سیاست‌گذاری صندوق‌های تابعه وزارت‌ صنعت تشکیل شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با حضور 5 صندوق حمایتی تابعه وزارتخانه و تعدادی از کارشناسان مالی و بانکی‌، شورای سیاست‌گذاری برای این صندوق‌ها تعریف شد تا تغییراتی در رویه‌ها و اقدامات صندوق ها صورت گیرد.

اهداف تولید و توسعه پایدار در بخش معادن روستایی محقق می‌شود

صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی تفاهم‌نامه‌ای دوجانبه در جهت تحقق اهداف تولید و توسعه پایدار در بخش معادن روستایی و عشایری با صندوق کارآفرینی امید منعقد کرد.

رشد تولید صنعتی و معدنی در سه ماهه امسال

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عملکرد سه ماهه بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده رشد تولید در اکثر بخش ها همزمان با شیوع کرونا است.

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

پیکر شهید مدافع سلامت در اصفهان تشییع شد، عوامل کلیدی توسعه استان اصفهان تا افق ۱۴۰۴ شناسایی شد و نخستین پرواز خارجی پس از کرونا در فرودگاه اصفهان از سر گرفته شد از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.