لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

۱۴۷ معدن در هفت ماه احیا و فعال سازی شد

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال ۶۷۲ معدن در سراسر کشور و در قالب برنامه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس شناسایی و اولویت بندی شده‌اند.

در این مدت و در قالب طرح احیا و راه اندازی مجدد معادن کوچک مقیاس در سراسر کشور، بر روی ۱۹۴ معدن، اقدام کلینیکی شده است.

براساس این گزارش از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مهرماه، ۶۴ معدن به صورت مستقیم و ۸۳ معدن از طریق فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، احیا، فعال سازی و توسعه یافته‌اند. همچنین، اقدامات مربوط به صدور جواز تأسیس، افزایش ظرفیت و تأمین مواد اولیه برای ۱۲ واحد فرآوری از ۲۵ واحد هدفگذاری شده برای امسال انجام شده است.

فعال سازی و توسعه ۲۹۳ معدن از ابتدای طرح تاکنون

از فروردین ۹۸ تا پایان مهر امسال، ۲ هزار و ۸۰۰ معدن شناسایی و اولویت بندی شده و بر  روی هزار و ۲۱۴  معدن، اقدام کلینیکی شده و ۲۹۳ معدن، احیا، فعال سازی و توسعه یافته است.

برگزاری ۶۰ کارگروه استانی احیای معادن کوچک

در هفت ماهه ۹۹ نیز بیش از ۶۰ جلسه کارگروه استانی از طریق ویدئو کنفرانس و حضور در استان‌ها و ۲ جلسه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی (استان اصفهان و ایمیدرو) برگزار شده است.

همچنین در این مدت، بیش از ۲۲ جلسه با طرف‌های تفاهم نامه سرمایه گذاری، ۱۵ جلسه شورای هماهنگی، ۱۵ جلسه داخلی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و نیز ۱۳ جلسه با محوریت واگذاری هدفمند معادن در بورس به منظور تأمین مالی برگزار شده است.



سایر اخبار

احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی غیرفعال تا پایان امسال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: مقرر شده است که تا پایان امسال، از حدود 9800 واحد غیرفعال صنعتی، 1500 واحد احیاء و فعال شود.

صدور و تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان گفت: درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی توسط متقاضیان در سامانه جامع تجارت به عنوان سامانه یکپارچه تجارت ثبت می‌شود.

تحقق جهش تولید نیازمند نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی

بررسی آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که امسال رشد ۳۰ درصدی برای استخراج از پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال برنامه‌ریزی شده، اما اینکه تحقق این هدف با ماشین‌آلات ۳۰ تا ۴۰ ساله چه میزان قابل تحقق باشد، حال تامل دارد.

تولید 700 دستگاه ماشین آلات معدنی توسط هپکو

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ساخت 700 دستگاه ماشین آلات راهسازی توسط هپکو تا سال آینده انجام خواهد شد و در برنامه بلندمدت ساخت ماشین آلات معدنی توسط این تولیدکننده برنامه ریزی شده است.

برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالورژی و تجهیزات وابسته در تبریز

هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالورژی و تجهیزات وابسته ایران - تبریز در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس به زودی شکل می‌گیرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن انتقاد از بی‌توجهی ایمیدرو به اکتشاف در سال‌های گذشته، از تشکیل فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پیش‌بینی وصول ۳۳ میلیارد تومانی حقوق دولتی برای امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل ۳۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شود.

نامه رییس اتاق بازرگانی به رییس قوه قضاییه

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی از ابلاغ بخشنامه اخیر قوه قضاییه در مورد خودداری مراجع قضایی از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قدردانی کرد

زنجان در تولید سنگ‌های تزئینی، رتبه دوم کشور را دارد

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۶ نوع ماده معدنی و در مجموع سالانه ۱۱ میلیون تُن از معادن این استان استخراج می‌شود و زنجان، دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی است.

شرایط سرمایه‌گذاری‌های کلان را باید فراهم کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب این استان، خواستار همراهی نمایندگان مردم فارس در مجلس برای فراهم شدن شرایط جذب و انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان و احداث واحدهای بزرگ در راستای تولید محصولات رقابت‌پذیر شد.

رئیس جمهور پنج طرح صنعتی و معدنی را افتتاح می کند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی یا سرمایه گذاری ۵هزار و۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.