لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان

وزیر راه: ارتقای کیفیت زندگی مردم‌ ضروری است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ارتقای کیفیت زندگی مردم‌ به لحاظ طرح‌ریزی شهری، ضروری است و همواره در برنامه‌ها لحاظ شده است.

محمد اسلامی در آیین بهره‌برداری از ۸۰ اتوبوس جدید ناوگان شهری اصفهان افزود:  کاهش پیمایش‌های غیر ضروری، ارتقای وسایل حمل و نقل عمومی با کیفیت و استاندارد به منظور بهینه سازی زمان و انرژی از جمله برنامه‌ها برای نیل به این هدف است.

وی ادامه داد: خدمت پیوسته و بی منت جز تکالیف دولت و نهادهای عمومی مثل شهرداری است و تحقق آن جز با همراهی مردم میسر نمی‌شود.

۴۵۰ نفر کادر درمانی و بهداشتی استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۴۵۰ نفر کادر درمانی، پرستاری و بهداشتی این استان (به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند.

طاهره چنگیز در نشست مطبوعاتی مجازی افزود:  از بین آنها ۲۰۰ نفر در بین کادر درمانی و پرستاری و ۲۵۰ نفر کادر بهداشتی بودند که نتیجه تست ابتلا به کرونا (PCR) آنها مثبت شد.

وی با بیان اینکه از اسفند سال گذشته تا کنون ۲۳ هزار و ۷۲۶ بیمار بدلیل کرونا در استان اصفهان بستری شدند، اظهار داشت: از بین آنها ۲۰ هزار و ۱۴۹ بیمار از بیمارستان ترخیص شدند.

پلاسمای بهبودیافتگان در سرعت درمان بیماری کرونا کمک می‌کند

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کنند که پلاسمای آنان می‌تواند در سرعت درمان این بیماری کمک کند.

مجید زینلی در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی افزود: نکته قابل توجه اینکه بیمارانی که در مراحل پایانی بوده و یا بیماری شدت پیدا کرده است پلاسما جوابگو نیست اما در مراحل اولیه استفاده از پلاسما اثرات موثری خواهد داشت.

وی بیان کرد: در کشور ما در فروردین ما به صورت پایلوت در سه استان اصفهان، قم و تهران پلاسمای خون بیماران کرونایی صورت گرفت و د رمرحله پایلوت و کارآزمایی بالینی حدود ۳۵ واحد پلاسما گرفتیم سپس در اردیبهشت ماه پلاسما را به صورت رسمی در مرکز خواجو آغاز کردیم.

احداث ۵ مرکز رفاهی فرهنگیان، دستاورد مهم دولت در اصفهان است

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: احداث پنج مرکز آموزشی و رفاهی برای فرهنگیان از جمله دستاورد مهم و هفت ساله دولت در این استان است.

محمد اعتدادی افزود: این مراکز دارای سالن‌های چند منظوره، رستوران و محل اقامت و در شان فرهنگیان و خانواده آنهاست.

وی احداث بزرگترین کلینیک پزشکی و دندانپزشکی ویژه فرهنگیان در اصفهان را در  کشور بی‌نظیر دانست و  تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت معلمان و دانش‌آموزان در اولویت کارهای وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

حمایت از فعالان اقتصادی اولویت دستگاه قضایی اصفهان است

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به جهش تولید نام گرفته یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی حمایت همه‌جانبه از تولید و فعالان اقتصادی است.

محمدرضا حبیبی افزود: در این راستا با تشکیل ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مسوولیت دستگاه قضایی و عضویت در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان می‌پردازد.

وی ادامه داد: بنا به دستور رییس قوه ‌قضاییه اگر فعال اقتصادی به دلیل نوسانات بازار دچار مشکل شد باید مانع از بازداشت و زندان رفتن و توقیف مال و تعطیلی کارگاه او شویم.

تامین ماده اولیه، مشکل اصلی واحدهای تولید ماسک اصفهان است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مشکل اصلی واحدهای تولید انواع ماسک‌های سه لایه جراحی و نیمه صنعتی در این استان، تامین مواد اولیه مورد نیاز است.

ابوالفضل اصلانی افزود: در صورت تامین مواد اولیه مورد نیاز، استان اصفهان قادر به تولید بیش از سه میلیون قطعه ماسک سه لایه جراحی و نیمه صنعتی (SMS) در روز است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید ماسک سه لایه همانند سایر کشورها با میزان نیاز روزانه همه آحاد مردم همخوانی ندارد، تصریح کرد: در صورت تامین مواد اولیه و عدم سوء استفاده برخی از سودجویان، امکان تامین نیاز کادر درمان و همه مشاغلی که ملزم به حضور در محل کار با استفاده از ماسک سه لایه و نیمه صنعتی (SMS) هستند فراهم می‌شود.

فرماندار اصفهان: دولت برغم تنگناها در اتمام طرحها عملکرد خوبی داشت

معاون استاندار و فرماندار اصفهان گفت: با وجود تمامی تنگناهای اقتصادی و تحریم‌های متعدد، دولت اهداف خود را به خوبی پیگیری می‌کند و در راه اتمام طرح‌ها عملکرد خوبی داشته است.

حسین سیستانی در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان اصفهان به مناسبت روز خبرنگار افزود: طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ چه در ابعاد ملی و چه در ابعاد استانی و شهرستانی به خوبی در حال تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: هر روزه شاهد رونمایی، بهره برداری، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژهها و طرح‌های مختلف در سراسر کشور و استان هستیم.

اصفهان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گامهای موثری برداشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: اصفهان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های موثری برداشته که نمود آن تقدیم شهدای بسیار در عرصه های دفاع از اسلام بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی گفت: اصفهان همواره در حوزه ایثار و شهادت پیش قدم بود و نمود آن تقدیم ۳۷۰ شهید در روز ۲۵ آبان و ارسال و اعزام نیرو و کمک‌های مردمی در روز پس از آن است.

وی اظهارکرد: امروز یاد و نام و خط شهدا سرمشق مردم و مسوولان ماست و در همین راستا طرح "سه شنبه های تکریم" توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور این ترویج این فرهنگ رقم خورده است.

اخذ مجوز برای برگزاری آیین‌های محرم در اصفهان ضروریست

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اخذ مجوز برای برگزاری آیین‌های مُحرم حتی مراسم‌ خانگی در استان ضروریست.

حجت‌الله غلامی در حاشیه برگزاری چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به اینکه اصفهان هم‌اینک در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: همه مراسم‌ ایام محرم تنها با اخذ مجوز می‌تواند برگزار شود.

وی ادامه داد: کارگروه ویژه ایام محرم با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، تشکیل و همه دستگاه‌های مرتبط با بحث مراسم‌ محرم، در این کارگروه عضو هستند.

ورود اصفهان به دوران فراصنعتی در گرو توجه اساسی به صادرات است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: این استان صنعتی به شرطی وارد دوران فراصنعتی می‌شود که صادرات آن مورد توجه اساسی قرار گیرد.

مسعود گلشیرازی در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه‌های گروهی استان به مناسبت روز خبرنگار در این نهاد افزود: اقتصاد باید درون زا، برون نگر، دانا محور و مردمی باشد همچنین سند چشم انداز استان می‌گوید باید توسعه صنعتی، گردشگری، علمی و توجه به حوزه صنعت دانش بنیان صورت بگیرد سپس بر روی تقاضا کار شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد ارزش ناخالص داخلی استان مربوط به بخش خدمات است، تصریح کرد: برای رونق گردشگری نه تنها صاحبان ذینفع حوزه گردشگری یعنی هتلداران و رستوران داران باید مورد توجه قرار گیرند بلکه آحاد مردم باید بدانند گردشگری تاثیر اقتصادی برای ما دارد.

عزاداری حسینی اگر عامل به خطر افتادن جان انسان شود جایز نیست

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: عزاداری بر امام حسین (ع) از شعایر بزرگ دینی است البته اگر جان یک انسان در خطر باشد و ما عامل به خطر افتادن جان شخص باشیم، چنین عزاداری جایز نیست.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در کلیپی تصویری در پاسخ به یک شبهه در فضای مجازی، افزود: برخی فوت کردن به واسطه کرونا در مجلس عزاداری امام حسین (ع) را با شهادت جوانان ما در دفاع از حرم در جبهه های سوریه و عراق مقایسه کرده بودند که جای تعجب است که چنین سخنانی از یک روحانی صادر شده باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه چنین عنوان می کنند که همانطور که آنجا مساله دفاع از حرم است، فوت در مجلس عزای حسینی به واسطه کرونا دفاع از حرم است؛ غافل از اینکه حضور ما در دفاع از حرم صرفا برای حفظ گنبد ظاهری حرم نبود بلکه دشمن کافر در آنجا به جمعی از مسلمانان ظلم می کرد و با برادران سوری و عراقی ما می جنگید.



سایر اخبار

تاکید اعضای فراکسیون معدن مجلس به ارتقای جایگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

اعضای فراکسیون معدن مجلس شورای اسلامی، با حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، به ارتقای جایگاه این سازمان تاکید کردند.

بی توجهی به ساختارهای قانونی، بزرگترین چالش اکتشاف ذخایرمعدنی است

اکتشاف ذخایرمعدنی در کشور با چالش جدی در حوزه ساختارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های دولتی-حاکمیتی، بنگاه‌های توسعه‌ای و بخش خصوصی روبرو است؛ بطوریکه مرز شفاف و مشخصی در انجام وظایف هریک وجود ندارد که این پدیده موجب واگرایی فعالیت‌ها و بروز ناکامی در حوزه کشف ذخایر معدنی جدید و در مقیاس جهانی در کشور می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن خبر داد: رتبه نخست ایران در تنوع سنگ‌های تزئینی

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن گفت: ایران از لحاظ تنوع سنگ‌های تزئینی رتبه نخست و از لحاظ ذخایر در دنیا رتبه چهارم را دارد.

وزیر پیشنهادی صمت: برنامه پیشنهادی وزارت صمت مبتنی بر توسعه صادرات‌محور است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه پیشنهادی تهیه شده برای این وزارتخانه، با تمرکز و تاکید بر توسعه صادرات‌محور تدوین شده است که شامل هشت استراتژی مهم است.

«علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «عباس علی‌آبادی» برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.

افزایش 12 درصدی ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی

صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در نخستین ماه 1402، از نظر ارزشی 12 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر صمت مطرح کرد: تحقق رشد ۱۲ درصدی در بخش معدن، نیازمند آگاهی از داشته‌های معدنی/ ایران بهشت عناصر معدنی جهان است

معاون وزیر صمت اعلام کرد که دستیابی به رشد ۱۲ درصدی پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه برای بخش معدن، نیازمند آگاهی کامل از داشته‌های معدنی کشور است.

نخستین نشست شورای راهبردی تحول بخش معدن برگزار شد

نخستین نشست شورای راهبردی تحول بخش معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور سرپرست این وزارتخانه برگزار شد.

معاون وزیر صمت: بهره‌برداران معادن غیرفعال سلب صلاحیت می‌شوند

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معادن در اختیار بهره‌برداران، در صورتی که غیرفعال مانده باشند باید سلب صلاحیت و آزاد شوند.

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه توازن سرمایه گذاری در کشور برقرار نیست، اظهار کرد: توسعه صنایع در مناطق محروم کشور از برنامه های این سازمان است.

لزوم برداشتن گام‌های بلندتر در بازارهای بین‌المللی برای توسعه صادرات

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت ایران برای واحدهای تولیدی‌ داخلی کوچک شده و باید گام‌های بلندتری را در منطقه و بازارهای بین‌المللی برای صادرات محصولات داخلی‌مان برداریم.