لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

۲ هزار واحد صنعتی غیرفعال تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «اصغر مصاحب» افزود:‌ پیش از این مقرر بود که تا پایان سال ۹۹ تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگردند که در راستای اهداف «جهش تولید» و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت، این تعداد افزایش یافت.

این مقام مسوول اظهارداشت: جلوگیری از غیرفعال شدن واحدهای صنعتی فعال، از دیگر برنامه‌های اصلی این سازمان است.

وی بیان‌داشت: رصد واحدهای صنعتی غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سطح کلان و ساختاری نشان می‌دهد علل عمده غیرفعال شدن آنها تامین نقدینگی، تامین مواد اولیه، تامین ماشین آلات و فقدان بازار است.

وی، برخی اقدامات در قالب توانمند سازی واحدهای صنعتی را شامل خدمات ارائه شده در کلینیک‌های کسب و کار،‌ تقویت شبکه سازی در کسب و کارهای کوچک و متوسط و پیوند آنها با صنایع بزرگ در قالب برنامه‏‌های توسعه خوشه‌های کسب و کار و نظام مبادلات پیمان‌کاری فرعی،‌ ارتقای دانش و مهارت شاغلان واحدهای صنعتی، حمایت از حضور و پذیرش SMEها در فرابورس، حمایت از تولید محتوا برای بازاریابی در سامانه فروش محصولات و توسعه بازار در قالب حضور در نمایشگاه‌های مختلف عنوان کرد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان‌کرد: نتایج اجرای طرح‌های حمایتی از صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در کاهش ۵.۲ درصدی روند غیرفعال شدن واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی یک سال گذشته، کاهش ۱.۷ درصدی در ۶ ماه و افزایش ۵۴ درصدی نرخ رشد واحدهای مجدد راه اندازی شده طی هفت ماهه امسال مشاهده کرد.

وی، تعداد واحدهای راه‌اندازی مجدد تا پایان مهر امسال را ۸۱۹ واحد صنعتی اعلام کرد که در نتیجه آن، برای ۱۴ هزار و ۴۵۸ نفر با میزان سرمایه گذاری ۲۶ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال، معادل میزان سرانه اشتغال ۱۸ نفر و سرمایه گذاری ۳۳ میلیارد ریال شغل ایجاد شده است.

مصاحب، استفاده از خدمات ارائه شده در کلینیک‌های کسب‌وکار به منظور عارضه‌یابی دقیق و کارشناسانه واحدهای صنعتی را بهترین گزینه پیشنهادی برای صاحبان صنایع به منظور افزایش بهره‌وری، ارتقای ظرفیت تولید یا راه اندازی مجدد کسب‌وکارهای راکد عنوان کرد.

وی گفت: افزایش تجربه و مهارت آموزی کارکنان، کسب منابع مالی بیشتر، سرشکن شدن هزینه‌های بازاریابی در بازارهای وسیع‌تر و بهبود فناوری، می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های ثابت واحدهای تولیدی، افزایش صرفه ناشی از مقیاس و رشد بسیاری از صنایع شود.

این مقام مسوول ادامه داد: اکنون ۲۸ کلینیک کسب‌وکار راه‌اندازی شده در کشور در ۱۰ گروه عارضه‌یابی، ‌فناوری اطلاعات،‌ زیرساخت، ‌تامین ورودی و مواد اولیه، ‌بازاریابی و بازرگانی، توسعه محصول و فناوری،‌ توسعه نظام مدیریت حقوقی و سیاست‌گذاری، امور مالی، بیمه‌ای و مالیاتی به ارائه خدمات به منظور عارضه‌یابی، ارتقاء و افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تمام شده و همچنین آماده‌سازی بنگاه‌ها برای حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم می‌پردازند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن با دارا بودن ۵۰۱ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۷ مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۸۷ هزار و ۸۶۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۵۵۷ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.



سایر اخبار

وزیر صمت استیضاح میشود؟

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی مطرح نیست.

معادن ایران پارکینگ ماشین‌آلات معدنی میشوند

مدیرعامل چادرملو درباره نبود تکنولوژی‌های نوین هشدار داد.

آغاز عملیات احداث راه دسترسی به واحدهای معدنی خاش با سرمایه گذاری 28 میلیارد تومانی ایمیدرو

مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی از آغاز عملیات احداث راه دسترسی به 26 واحد معدنی شهرستان خاش (سیستان و بلوچستان) خبر داد.

اثر کرونا بر آموزش معدنکاری

آموزش فعلی در بخش مهندسی معدن تا چه اندازه در راستای مهارت¬های مورد نیاز آینده صنعت معدنکاری است و تاثیر کووید 19 همه¬گیر بر آموزش چگونه است

وصول 200 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن طی 5 ماه امسال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران گفت: طی 5 ماه اول امسال 200 میلیارد ریال حقوق دولتی بر مبنای قیمت‌های پایه جدید مواد معدنی دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 275 درصد رشد داشت.

2 راهکار دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد/ چرخ اقتصاد فساد نباید بچرخد

کارشناسان معتقدند برای مبارزه با فساد باید ساختار و بینش مبارزه با فساد تغییر کند و اینگونه نباشد که بعد از کنار رفتن فردی که با فساد مبارزه می کند و با آمدن فرد دیگر دوباره آن فسادها برگردد.

روایت واعظی از تصمیم مهم دولت برای جلوگیری از قطعی برق و واگذاری معادن

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: منافع استخراج معادن برای دولت بعد خواهد بود و همه این کارها در این دولت شفاف و علنی انجام می‌شود و هیچ پنهان کاری وجود ندارد.

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور

محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو پیرامون قطعی برق صنایع معدنی در یادداشتی نوشت: چندین روز از قطعی برق و در نتیجه تعطیلی در کارخانجات فولاد و سیمان می‌گذرد که اولین نتایج آن در همین اندک زمان در قالب افزایش قیمت و کمیابی خود را نمایان کرده است.

نامه دادستانی به وزیر صمت درباره مزایده معادن

دادستانی در نامه ای به وزیر صمت اعلام کرد اصل مزایده برگزاری 6 هزار معدن تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی متوقف شده است.

سهم یک درصد ایران در تجارت بین الملل / دیپلماسی اقتصادی باید یک صدا باشد

بهرام امیر احمدیان در نشست تخصصی سیاست خارجی اقتصاد محور گفت: برای فعال بودن در محیط بین الملل باید نظم بین الملل را قبول داشته باشیم این در حالی است که ما دیپلماسی اقتصادی نداریم و نظم بین الملل را نمی پذیریم و به ساختارهای بین الملل انتقاد داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن: وزیر نیرو در خصوص بحران بی برقی به مردم پاسخ دهد

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: رها شدگی بازار توسط دولت در روزهای پایانی داد مردم را درآورده است، رهاشدگی بازار از مرغ و گوشت گرفته تا سیمان و فولاد نشان از بی توجهی دولت به ملت است و اعتماد به برجامی که میوه آن گندیده بود، به داد به مردم برسید، چرا که در شرایط بد معیشتی قرار گرفته اند.