لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

هفت محور جهش تولید در اولویت وزارت صمت قرار دارد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان صمت خراسان جنوبی، ایرج حسن پور در نشست شورای هم‌خانواده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ و تاکید مقام معظم رهبری به جهش تولید گفت: هفت محور در زمینه‌های توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی و همچنین فعال‌سازی معادن راکد، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری در اولویت این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی افزود: پروژه های بسیار خوبی در استان خراسان جنوبی در حوزه صنعت و معدن آغاز شده و در حال انجام است که نشان می‌دهد خراسان جنوبی در مسیر توسعه قرار گرفته است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این موضوع گویای این است که تمامی مسوولان این استان در حوزه خانواده وزارت صمت و تشکل‌های خصوصی هم‌خانواده و سایر مسوولان مرتبط پای کار و همدل و همراه هستند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و واحدهای شاخص خراسان جنوبی گفت: کویر تایر، واحدهای کاشی و سرامیک، کارخانه اکسید منیزیم، معادن زغال سنگ، منیزیت، بنتونیت و سنگ‌های تزئینی ظرفیت‌ها و برندهایی برای معرفی این استان در سطح کشور هستند.

حسن پور با اشاره به بازدیدش از مجتمع در حال احداث فولاد قاینات و ابراز خرسندی از فعالیت و پیشرفت بسیار خوب این طرح طی چند ماه اخیر تصریح کرد: فعالیت و اشتغال حدود ۹۰۰ نفر در حال حاضر و تحرک و پویایی این طرح در مسیر راه‌اندازی، نوید دهنده این است که در آینده نزدیک اشتغال پایدار و جهشی در حوزه صنعت استان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه اشتغال بسیار خوبی در حوزه صمت استان ایجاد شده است گفت: اشتغال بیش از ۱۰۷ هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گویای جایگاه و اهمیت این بخش در استان است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرزهای استان را با کشور افغانستان یک فرصت خوب عنوان کرد و افزود: فعالیت بسیار خوبی در مرز ماهیرود شکل گرفته است که باعث شده مرز ماهیرود به عنوان یک مرز فعال و پویا در کشور مطرح شود.

وی با اشاره به تاکید وزیر صمت بر تشکیل شورای هم‌خانواده در استان‌ها گفت: در این راستا باید از ظرفیت و توانمندی‌های بخش خصوصی و تشکل‌های هم‌خانواده حوزه صمت به منظور هم‌افزایی و همفکری در رفع مسائل و مشکلات این حوزه استفاده شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی همواره در بحران‌های مختلف کشور از جمله کرونا در کنار و همراه با دولت و البته مردم بوده است تاکید کرد: روسای سازمان‌ها نماینده وزیر صمت در استان‌ها هستند و انتظار می‌رود تشکل‌های هم‌خانواده مرتبط با وزارت ضمن برقراری ارتباط و همراهی و همکاری با روسای سازمان‌ها در مسائل این حوزه، مشکلات هر بخش را به ایشان منتقل کنند تا در زمان مناسب در مرکز مورد پیگیری قرار گیرد.

حسن پور با اشاره به فعالیت‌ها، پیگیری‌ها همچنین بازدیدهای میدانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از طرح‌های صنعتی و معدنی، از عباس جرجانی به عنوان فردی جوان، پرانرژی، پرتلاش، پیگیر و دلسوز یاد کرد و افزود: قطعا با پیگیری‌های وی، طرح‌های صنعتی و معدنی که در این استان شکل گرفته به سرانجام خوبی خواهد رسید.

بر پایه این گزارش، ابتدای این نشست اعضای شورای هم‌خانواده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به بیان مسائل و درخواست‌های خود در بخش‌های نظام مهندسی معدن، اتاق اصناف، بانک صنعت و معدن، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره غله و بازرگانی و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان پرداختند که مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز قول پیگیری این مسائل را داد.

در پایان این نشست حکم انتصاب عباس جرجانی به عنوان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با امضای وزیر صمت از سوی مدیرکل امور استان‌های این وزارتخانه به وی اعطا شد.

عباس جرجانی که از تیر ماه امسال سرپرستی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی را برعهده داشت، اول آذر امسال با حکم وزیر صمت به سمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی منصوب شد.

وی پیش از آن مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی بود و مدیرعاملی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی را در سوابق مدیریتی خود دارد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به خراسان جنوبی از مجتمع فولاد قاینات نیز بازدید و میزان پیشرفت این طرح در حال اجرا را از نزدیک بررسی کرد.



سایر اخبار

احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی غیرفعال تا پایان امسال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: مقرر شده است که تا پایان امسال، از حدود 9800 واحد غیرفعال صنعتی، 1500 واحد احیاء و فعال شود.

صدور و تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان گفت: درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی توسط متقاضیان در سامانه جامع تجارت به عنوان سامانه یکپارچه تجارت ثبت می‌شود.

تحقق جهش تولید نیازمند نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی

بررسی آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که امسال رشد ۳۰ درصدی برای استخراج از پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال برنامه‌ریزی شده، اما اینکه تحقق این هدف با ماشین‌آلات ۳۰ تا ۴۰ ساله چه میزان قابل تحقق باشد، حال تامل دارد.

تولید 700 دستگاه ماشین آلات معدنی توسط هپکو

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ساخت 700 دستگاه ماشین آلات راهسازی توسط هپکو تا سال آینده انجام خواهد شد و در برنامه بلندمدت ساخت ماشین آلات معدنی توسط این تولیدکننده برنامه ریزی شده است.

برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالورژی و تجهیزات وابسته در تبریز

هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالورژی و تجهیزات وابسته ایران - تبریز در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس به زودی شکل می‌گیرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن انتقاد از بی‌توجهی ایمیدرو به اکتشاف در سال‌های گذشته، از تشکیل فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پیش‌بینی وصول ۳۳ میلیارد تومانی حقوق دولتی برای امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل ۳۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شود.

نامه رییس اتاق بازرگانی به رییس قوه قضاییه

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی از ابلاغ بخشنامه اخیر قوه قضاییه در مورد خودداری مراجع قضایی از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قدردانی کرد

زنجان در تولید سنگ‌های تزئینی، رتبه دوم کشور را دارد

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۶ نوع ماده معدنی و در مجموع سالانه ۱۱ میلیون تُن از معادن این استان استخراج می‌شود و زنجان، دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی است.

شرایط سرمایه‌گذاری‌های کلان را باید فراهم کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب این استان، خواستار همراهی نمایندگان مردم فارس در مجلس برای فراهم شدن شرایط جذب و انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان و احداث واحدهای بزرگ در راستای تولید محصولات رقابت‌پذیر شد.

رئیس جمهور پنج طرح صنعتی و معدنی را افتتاح می کند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی یا سرمایه گذاری ۵هزار و۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.