لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

وزیر صمت استیضاح میشود؟

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایرنا، روح اله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص انتشار خبر استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در شبکه‌های اجتماعی گفت: طبق اصل ۸۹ قانون اساسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند مجموعه وزرا یا یکی از وزیران را طبق قانون اساسی استیضاح کنند.

وی افزود: در این زمینه حداقل باید ۱۰ نفر از نمایندگان نامه استیضاح را امضا کنند تا وزیر استیضاح شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تاکنون بحث استیضاح وزیر صنعت در مجلس شورای اسلامی مطرح نشده و هیچ‌کدام از اقدامات قانونی برای استیضاح انجام نشده است.

 
 

 

وی درباره فرآیند استیضاح وزیران در مجلس گفت: ضرورت دارد ۱۰ نفر از نمایندگان نامه استیضاح وزیر را امضا کنند و موارد استیضاح را به طور نوشتاری به هیات رئیسه اعلام کنند؛ هیات رئیسه نیز نامه را به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌دهد.

عباسپور گفت: در مرحله بعد وزیر مربوطه یک هفته فرصت دارد در کمیسیون حاضر شود و نشستی را با اعضای کمیسیون داشته باشد و موارد را اعلام کند. اگر اعضا قانع شدند، از استیضاح منصرف می‌شوند در غیر این صورت، ظرف ۱۰ روز طرح استیضاح در صحن علنی باید بررسی شود.

 
 

وی تاکید کرد: هیچ کدام از این موارد تا کنون برای استیضاح وزیر صنعت انجام نشده و این موضوع در صحن علنی مطرح نشده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: استیضاح کنندگان در حد ۱۰ نفر نبوده‌اند؛ تنها یکی از همکاران نسبت به بحث قیمت‌گذاری خودرو گله‌مند بود و این نماینده نیز در کمیسیون گفت که اگر قرار باشد اصلاحاتی در قیمت انجام نشود، بدنبال استیضاح وزیر خواهم رفت.

وی تاکید کرد: اما تاکنون موارد استیضاح مطرح نشده و آنچه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده، گمانه‌زنی است.



سایر اخبار

۱۱ تغییر عمده قانون جدید چک که موجب اعتباربخشی بیشتر به این ابزار پرداخت شده

۱۱ تغییر عمده قانون جدید چک که موجب اعتباربخشی بیشتر به این ابزار پرداخت شده

متن کامل سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در 1 فروردین 1396

رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای امسال را سال اقتصاد مقومتی، تولید و اشتغال نامیدند. با توجه به این نام گذاری اهم مسئولیت های مدیران کشور باید رفع مشکل بیکاری باشد.

مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 96 تمدید شد

طبق مصوبه مجلس، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت 87 و اصلاحات بعدی آن تا پایان سال 96 تمدید شد. مأخذ مالیات بر ارزش افزوده، ارزش نهایی محصول برای مصرف نهایی است.

روش دریافت مالیات ارزش افزوده تغییر می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بازار بدهی فرصتی برای طرح‌های عمرانی است، بیان کرد: دولت‌ها دو نوع کسری بودجه دارند که یک نوع کسری بودجه جاری به دلیل ضعف در وصول مالیات‌ها وجود دارد که ناشی از ناکارایی زیاد دستگاه‌های اجرایی است.