لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

پیش‌بینی جهش 20درصدی در حوزه فراوری تولیدات معدنی معاون وزارت صمت اعلام کرد؛ پیش‌بینی جهش ۲۰درصدی در حوزه فراوری تولیدات معدنی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: قصد داریم که در سال جاری استخراج و بهره‌برداری معادن را ۲۵ درصد ارتقا دهیم و در حوزه فراوری مواد و تولیدات معدنی، جهش ۲۰ درصدی هدفگذاری شده است.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در نشست تخصصی برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونین وزیر، مدیران ستادی و روسای سازمان‌های صمت استان‌ها برگزار شد؛ با اعلام هدف‌گذاری برای افزایش۲۰ درصدی ذخایر معدنی برای سال ۱۳۹۹، گفت: قصد داریم که در سال جاری استخراج و بهره‌برداری معادن را ۲۵ درصد ارتقا دهیم و در حوزه فراوری مواد و تولیدات معدنی، جهش ۲۰ درصدی هدفگذاری شده است. ضمن اینکه  اجرایی کردن بندهای مختلف نقشه راه معدن و صنایع معدنی و افزایش سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در دستور کار است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت افزود: همچنین افزایش ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی هدفگذاری شده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون محقق شده است. ضمن اینکه با جذب منابع لازم می‌توان تا ۶ هزار میلیارد تومان وام‌ کم‌بهره در حوزه معدن و صنایع معدنی اعم از استخراج، بهره‌برداری و توسعه اکتشافات ارائه داد.

تثیبت سه ساله برای حقوق دولتی وصولی معادن

وی خبر داد: امسال با توجه به شیوع کرونا درصدد هستیم که حقوق دولتی وصولی معادن را افرایش ندهیم و تثبیت سه ساله را برای آن در نظر بگیریم. همچنین حذف عوارض صادراتی محصولات فراوری شده پس از تامین خوراک صنایع معدنی داخلی و سایر مواد معدنی مازاد نیاز داخل نیز در دستور پیگیری است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه  فعالسازی ظرفیت‌های خالی صنایع معدنی با تامین مواداولیه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: صادرات انتهای زنجیره‌های ارزش به خصوص زنجیره فولاد و محدودیت جدی برای صادرات مواد خام نیز از جمله مواردی است که بر روی آن‌ها حساس هستیم. ضمن اینکه تسهیل تصمیم‌گیری در استانها، تسهیل کارگروه جذب سرمایه‌گذار و تفویض اختیارات بیشتر به شورای معادن استان‌ها در دستور کار است.

 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه هوشمندسازی فرآیندهای معدنی و بروزرسانی پرونده‌ها را در شورای عالی معادن و شورای معادن استان‌ها ظرف مدت حداکثر یکماه از زمان وصول، دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در این رابطه از نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی هم از طریق کارگروه‌های مشورتی استفاده می‌کنیم.

وی در پایان بیان کرد: احیا دبیرخانه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن و صنایع معدنی به منظور اصلاح و به روزرسانی قانون معادن به زودی صورت خواهد گرفت.



سایر اخبار

صادرات ۷.۸ میلیارد دلاری محصولات معدن و صنایع معدنی تا پایان آبان‌ماه

حوزه معدن و صنایع معدنی ایران از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه موفق به صادرات بیش از ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول به ارزش هفت میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار شده است.

معاون وزیر صمت خبر داد: تدوین نقشه راه مواد معدنی حیاتی و استراتژیک برای نخستین بار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین نقشه راه مواد معدنی حیاتی و استراتژیک برای نخستین بار در کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت مطرح کرد: جایگاه چهارم ایران در تولید سنگ تزئینی

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۶ ماهه اول امسال تعداد معادن کشور ۲۱۸۸ فقره بوده که ۱۳۵۴ معدن از این تعداد، فعال، ۲۵ معدن در حال تجهیز و ۸۰۹ معدن غیرفعال هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

عوارض صادراتی سنگ، تهدیدی برای کاهش سهم ایران در بازار صادراتی

مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران، متاسفانه عوارض صادرات، ممکن است باعث از دست رفتن اندک سهم ما از بازار جهانی که حدود نیم درصد از بازار ۳۲ میلیارد دلاری تجارت سنگ در دنیا است، بشود.

ضرورت رفع موانع واردات و صادرات از پای فعالان صنعت سنگ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم رفع موانع واردات و صادرات از پیش پای فعالان صنعت سنگ تاکید کرد.

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی

پیرامون قطعی برق صنایع معدنی در یادداشتی نوشت: چندین روز از قطعی برق و در نتیجه تعطیلی در کارخانجات فولاد و سیمان می‌گذرد که اولین نتایج آن در همین اندک زمان در قالب افزایش قیمت و کمیابی خود را نمایان کرده است.

برآورد فروش هزار میلیاردی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در ارتباط با میزان فروش حاصل شده از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران در نیم‌ور محلات گفت: برآورد فروش این دوره حدود هزار میلیارد تومان است که در بخش‌های معدنی، سنگ کوپ، سنگ بریده، ماشین‌آلات فرآوری و ماشین‌آلات معدنی بوده و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

سنگ‌هایی پیش پای صنعت سنگ

-سنگ، از آن دسته محصولاتی است که از استخراج تا تولید، فرآوری و صادرات، چرخه اقتصادی عظیمی را ایجاد و زمینه اشتغال انبوهی را فراهم می‌کند. نگاه ملی به این صنعت در کنار رفع موانع قانونی و تسهیل صادرات می‌تواند سهم ایران به عنوان یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان در زمینه منابع معدنی را، افزایش دهد، اما چالش‌های پیش روی این صنعت از جمله تحریم‌ها و تعارضات قانونی، صنعتگران این عرصه را با نگرانی‌هایی مواجه کرده‌ است.

تکذیب خبرسازی درباره تغییر معاون وزارت صمت

دفتر ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خبر سایت اکو ایران درباره تغییر معاون امور معادن و فرآوری مواد این وزارتخانه را تکذیب کرد

خبر منفی بودجه برای بازار سرمایه/ بورس به کما می رود

همزمان با رشد شاخص کل در روز قبل، ارزش معاملات خرد کاهش پیدا کرده است. ارزش معاملات خرد در یک روند نزولی قرار گرفته است که انتظارات را برای شکست مقاومت شاخص کل تضعیف می‌کند و با توجه به واگرایی بوجود آمده، انتظار اصلاح در بازار افزایش پیدا کرده است.

چشم‌پوشی گمرک از درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع

طی ۵ ماهه امسال از حدود ۱۳۱ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال درآمد گمرکی و مالیاتی به دلیل حمایت از صنایع چشم‌پوشی شده است.