لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

اعلام نتیجه مزایده معادن با دستور دادستانی متوقف شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در نامه اسداله کشاورز، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت به روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت 31 استان و جنوب استان کرمان آمده است:

به پیوست نامه 15 تیرماه معاون قضایی دادستان کل کشور، مقتضی است نظر به برگزاری مزایده عمومی محدوده ها و معادن، ضمن توقف مراحل واگذاری در هر مرحله و سطوح از اعلام نتایج پرهیز نمائید.

حجت الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس پیشتر با اشاره به دستور توقف واگذاری ها از طریق مزایده توسط دادستانی کل کشور، گفته بود: در هفته های اخیر گزارشاتی منتشر شده است که نشان می دهد برخی افراد در پایان عمر دولت دوازدهم، به دنبال سوداگری هستند و امکان دارد این مزایده ها به اهداف اصلی خود نرسد و از دل این مزایده ها مفاسدی ایجاد شود.

وی گفته بود: تدبیری که در قوه قضائیه و دادستانی کل اندیشیده شده در راستای پیشگیری از جرایم و فسادهای احتمالی در مزایده ها است. چرا که دادستان علاوه بر وظیفه برخورد با جرم و مجرم، وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را نیز دارد.

به گزارش فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوزه ای با عنوان «مطالبه ممانعت از بهره‌برداری و فروش غیرقانونی از معادن کشور» خواستار پیگیری این موضوع شدند.



سایر اخبار

۱۱ تغییر عمده قانون جدید چک که موجب اعتباربخشی بیشتر به این ابزار پرداخت شده

۱۱ تغییر عمده قانون جدید چک که موجب اعتباربخشی بیشتر به این ابزار پرداخت شده

متن کامل سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در 1 فروردین 1396

رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای امسال را سال اقتصاد مقومتی، تولید و اشتغال نامیدند. با توجه به این نام گذاری اهم مسئولیت های مدیران کشور باید رفع مشکل بیکاری باشد.

مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 96 تمدید شد

طبق مصوبه مجلس، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت 87 و اصلاحات بعدی آن تا پایان سال 96 تمدید شد. مأخذ مالیات بر ارزش افزوده، ارزش نهایی محصول برای مصرف نهایی است.

روش دریافت مالیات ارزش افزوده تغییر می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بازار بدهی فرصتی برای طرح‌های عمرانی است، بیان کرد: دولت‌ها دو نوع کسری بودجه دارند که یک نوع کسری بودجه جاری به دلیل ضعف در وصول مالیات‌ها وجود دارد که ناشی از ناکارایی زیاد دستگاه‌های اجرایی است.