لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

افت بیش از ۶ درصدی صدور تمام مجوزهای معدنی

طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با عملکرد سال ۱۳۹۸، تعداد تمامی مجوزهای معدنی شامل پروانه بهره‌برداری، پروانه اکتشاف و گواهی کشف با افت صدور مواجه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در طول مدت سال ۱۳۹۸، صدور مجوزهای فعالیت‌های معدنی کاهش ۶.۸ درصدی تا ۱۱.۳ درصدی داشته‌اند.  

براین اساس، در طول سال  ۱۳۹۸، تعداد پروانه اکتشاف صادر شده معادل ۹۵۹ فقره بوده است که نسبت به ۱۰۲۹ فقره صادر شده در طول سال  ۱۳۹۷، ۶.۸ درصد کاهش داشته است.  

همچنین در این مدت(سال ۱۳۹۸) تعداد گواهی‌های کشف صادر شده نیز افت ۹.۵ درصدی داشته است. در طول سال گذشته ۵۰۶ فقره گواهی کشف صادر شده است در حالی که میزان صدور آن در سال پیش از آن (۱۳۹۷)، ۵۵۹ فقره بوده است.

بر اساس این آمار صدور پروانه بهره‌برداری در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷، بیشترین افت صدور را داشته است. این مجوز معدنی با افت ۱۱.۳ درصدی از ۶۴۸ فقره صادر شده  در سال ۱۳۹۷ به  ۵۷۵ فقره در سال گذشته رسیده است.

همچنین میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری در این مدت (سال  ۱۳۹۸)   ۸.۷ درصد افت کرده است. در طول سال ۱۳۹۷، پنج هزار و ۲۰۹ نفر مشغول شدند. آمار نشان می‌دهد که در طول سال گذشته، ۴۷۵۶  نفر در این زمینه مشغول بودند.  

در مقابل  در سال ۱۳۹۸، سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن رشد ۵۷.۸ درصدی داشته است. در سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۵ میلیارد ریال صرف عملیات اکتشاف شده است؛ در صورتی که در طول سال ۱۳۹۷، این سرمایه مصرفی هفت هزار و ۲۳ میلیارد ریال بوده است.