لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

افتتاح ۶۷ طرح صنعتی و معدنی با اشتغالزایی برای ۱۵ هزار نفر در دهه فجر

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، برای این طرح‌ها ۵۹ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که در ۲۱ استان کشور به بهره برداری می‌رسند.

بر اساس گزارش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت،  بیشترین سرمایه‌گذاری برای این طرح‌ها در استان فارس با ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت یک طرح بوده که اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفری به دنبال خواهد داشت.

پس از آن، استان کرمان با ۱۵ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای هشت طرح و اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۹۱ نفری و استان یزد با هشت هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶ طرح و اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۶۲۵ نفری در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین کمترین سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها در استان سیستان و بلوچستان با ۳۱ میلیارد تومان برای ۲ طرح با اشتغال‌زایی ۶۴ نفری، استان اردبیل با ۱۵۰ میلیارد تومان برای یک طرح و اشتغال‌زایی ۷۵ نفری و استان هرمزگان با ۱۸۲ میلیارد تومان برای ۲ طرح و اشتغال‌زایی پنج هزار و ۶۰ نفری است.

در استان تهران نیز افتتاح یک طرح با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

به گفته «سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، بیشترین طرح‌ها در استان‌های کرمان، خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی به بهره‌برداری خواهند رسید و این هفته در روز پنجشنبه (شانزدهم بهمن) افتتاح پنج طرح پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: پنجشنبه این هفته پنج طرح بزرگ صنعتی و معدنی با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر توسط رییس جمهوری در استان زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید.