لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

بررسی دیپلماسی اقتصادی با حضور ظریف در کمیسیون صنایع.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از بررسی دیپلماسی اقتصادی با حضور وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور وزیر امورخارجه و معاونان وی در جلسه کمیسیون صنایع برای بررسی وضعیت دیپلماسی اقتصادی گفت: از آن‌ جایی که زنجیره مکمل تولید، صادرات است، دیپلماسی اقتصادی باید به عنوان یکی از ضرورت‌های کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این جلسه آقای ظریف گزارشی از اقدامات انجام گرفته توسط وزارت امورخارجه در حوزه توسعه دیپلماسی اقتصادی، مشکلات و مسائل موجود در این حوزه ارائه کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به سه ماموریت وزارت امور خارجه در صادرات و واردات، ادامه داد: صادرات مواد غیرنفتی، خدمات فنی مهندسی و نیروی انسانی مازاد کشور، ماموریت وزارت خارجه در حوزه صادرات بوده و افزایش انگیزه برای سرمایه‌گذاری خارجی، واردات توریست و فناوری سه مأموریت وزارت امور خارجه در حوزه واردات است.

سخنگوی کمیسیون صنایع با اشاره به طرح دیدگاه‌های نمایندگان در این جلسه، گفت: عدم شناخت بازارهای هدف، ضرورت آموزش تجار ایرانی، اصلاح ساختار وزارت خارجه، ضرورت استفاده از پول دیجیتال و جذب نیروی متخصص از جمله مواردی بود که مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت. همچنین توسعه صادرات محصولات کشاورزی، چگونگی جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و به کارگیری سفرای متخصص از جمله نکات مطرح شده از سوی نمایندگان بود.

فیروزی در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته مشترکی از بخش اقتصادی وزارت امور خارجه و کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شود تا راهکارهای توسعه صادرات را مشخص کنند.