لطفا منتظر بمانید ...

معاون وزیر صمت: درصدد توسعه صنایع در مناطق محروم هستیم

برنامه وزارت صنعت برای داخلی سازی 3.2 میلیارد دلاری قطعات.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بومی‌سازی مهمترین دستور کار و ماموریت وزارت صنعت است، گفت: داخلی‌سازی 3.2 میلیارد دلاری قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت و معدن کشور جزء اهداف سال جاری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه «فارس من» با ثبت موضوعی با عنوان «دولت به جای یارانه به واردات، از تولید داخلی حمایت کند»، اعلام کردند که پرداخت یارانه به واردات به معنای حمایت از رونق تولید در چین و هند و کشورهایی است که از آن‌ها کالا وارد می‌کنیم، اگر یارانه فعلی را به تولید داخل دهند، فضا برای رانت‌خواری وجود نخواهد داشت و سود آن به جیب تولیدکننده و مصرف‌کننده داخلی خواهد رفت.

در این باره حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، بومی‌سازی و تمرکز بر به کارگیری توان تولیدکنندگان داخلی در تولید مواد اولیه و ساخت قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی را به عنوان یک دستور کار جدی برای وزارت صنعت اعلام کرد و از داخلی‌سازی 3.2 میلیارد دلاری قطعات و تجهیزات مورد نیاز این بخش خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال هیچ ماموریت و پروژه‌ای بدون توجه به ساخت داخلی وجود ندارد، گفت: مهمترین ماموریت وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه ویژه به ساخت داخل در تمامی پروژه‌های مرتبط با جهش تولید است و تمامی برنامه‎‌ها، ذیل محور ساخت داخل، طراحی و بازنگری شده‌اند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس امسال سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) بالغ بر یک میلیارد دلار برنامه برای داخلی‌سازی قطعات طراحی کرده و بر اجرای این طرح ها متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: در این میان همه تلاش ما آن است که رگه‌های وابستگی را از بخش‌های مختلف صنعت و معدن کشور جدا کرده و بند ناف وابستگی به خارج را از صنایع جدا کنیم.

مدرس خیابانی ادامه داد: خودکفایی‌های صنعتی و معدنی می‌تواند پیش‌زمینه و پشتوانه‌ای برای مذاکرات سیاسی باشد و بر این اساس تمام تلاش ما آن است که وابستگی صنایع را در درجه اول به حداقل کاهش داده و در مرحله بعد، به طور کامل قطع کنیم. به همین دلیل امسال برنامه داخلی سازی برای 3.2 میلیارد دلار قطعات ارزبر در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی طراحی شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: از معاونت‌ها و شرکت های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شده تا برنامه‌های مرتبط با داخلی‌سازی را با قدرت و قوت پیگیری کرده و به صورت مرتبط ضمن پایش، گزارش‌های مرتبط با آن را ارایه کنند.



سایر اخبار

وزیر صمت استیضاح میشود؟

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی مطرح نیست.

معادن ایران پارکینگ ماشین‌آلات معدنی میشوند

مدیرعامل چادرملو درباره نبود تکنولوژی‌های نوین هشدار داد.

آغاز عملیات احداث راه دسترسی به واحدهای معدنی خاش با سرمایه گذاری 28 میلیارد تومانی ایمیدرو

مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی از آغاز عملیات احداث راه دسترسی به 26 واحد معدنی شهرستان خاش (سیستان و بلوچستان) خبر داد.

اثر کرونا بر آموزش معدنکاری

آموزش فعلی در بخش مهندسی معدن تا چه اندازه در راستای مهارت¬های مورد نیاز آینده صنعت معدنکاری است و تاثیر کووید 19 همه¬گیر بر آموزش چگونه است

وصول 200 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن طی 5 ماه امسال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران گفت: طی 5 ماه اول امسال 200 میلیارد ریال حقوق دولتی بر مبنای قیمت‌های پایه جدید مواد معدنی دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 275 درصد رشد داشت.

2 راهکار دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد/ چرخ اقتصاد فساد نباید بچرخد

کارشناسان معتقدند برای مبارزه با فساد باید ساختار و بینش مبارزه با فساد تغییر کند و اینگونه نباشد که بعد از کنار رفتن فردی که با فساد مبارزه می کند و با آمدن فرد دیگر دوباره آن فسادها برگردد.

روایت واعظی از تصمیم مهم دولت برای جلوگیری از قطعی برق و واگذاری معادن

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: منافع استخراج معادن برای دولت بعد خواهد بود و همه این کارها در این دولت شفاف و علنی انجام می‌شود و هیچ پنهان کاری وجود ندارد.

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور

محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو پیرامون قطعی برق صنایع معدنی در یادداشتی نوشت: چندین روز از قطعی برق و در نتیجه تعطیلی در کارخانجات فولاد و سیمان می‌گذرد که اولین نتایج آن در همین اندک زمان در قالب افزایش قیمت و کمیابی خود را نمایان کرده است.

نامه دادستانی به وزیر صمت درباره مزایده معادن

دادستانی در نامه ای به وزیر صمت اعلام کرد اصل مزایده برگزاری 6 هزار معدن تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی متوقف شده است.

سهم یک درصد ایران در تجارت بین الملل / دیپلماسی اقتصادی باید یک صدا باشد

بهرام امیر احمدیان در نشست تخصصی سیاست خارجی اقتصاد محور گفت: برای فعال بودن در محیط بین الملل باید نظم بین الملل را قبول داشته باشیم این در حالی است که ما دیپلماسی اقتصادی نداریم و نظم بین الملل را نمی پذیریم و به ساختارهای بین الملل انتقاد داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن: وزیر نیرو در خصوص بحران بی برقی به مردم پاسخ دهد

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: رها شدگی بازار توسط دولت در روزهای پایانی داد مردم را درآورده است، رهاشدگی بازار از مرغ و گوشت گرفته تا سیمان و فولاد نشان از بی توجهی دولت به ملت است و اعتماد به برجامی که میوه آن گندیده بود، به داد به مردم برسید، چرا که در شرایط بد معیشتی قرار گرفته اند.