لطفا منتظر بمانید ...

سنگ گرانیت مشکی و سفید به صورت بریده ، اسلب و تایل

تکمیل سرمایه‌گذاری‌ها راهبرد محوری وزارت صمت برای جهش تولید است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محوری‌ترین سیاست این وزارتخانه در قالب افزایش و جهش تولید، تکمیل سرمایه‌گذاری‌ها برای بهره‌برداری سریع آنها بویژه در زنجیره تامین است.  

محسن صالحی‌نیا روز چهارشنبه در حاشیه آغاز بهره‌برداری یک طرح صنعتی در ناحیه صنعتی کمشچه اصفهان اظهارداشت: سیاستگذاران باید با ساده سازی ضوابط و مقررات و ایجاد زیرساخت‌ها و تامین مناسب مواد اولیه به تحقق جهش تولید کمک کنند.

وی ادامه داد: اگرچه تحریمهای ناجوانمردانه بسیاری از فعالیت‌های صنایع را با تهدید مواجه کرده است اما برخی فعالان اقتصادی و شرکتها نه تنها تحت تاثیر این چالش قرار نگرفته بلکه به بهترین نحو ممکن این تهدید را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه محصول تولیدی این واحد صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد افزود: در سال‌های گذشته فیلم را وارد می‌کردیم و یا از منابع دیگری تهیه می‌شد اما امروز این تهدید، فرصتی را برای تولید این محصول در این شرکت فراهم کرده است.

به گفته وی محصولی که امروز در این شرکت(شرکت فراچاپ آترین در ناحیه صنعتی کمشچه) تولید می‌شود صنایعی را که در زنجیره بعدی قرار دارد را از واردات بی نیاز می‌کند.

صالحی نیا افزود: بیشتر محصولات تولیدی این شرکت ظرفیت صادرات به نقاط مختلف دنیا و کشورهای همسایه را دارد.

وی گفت: وزارت صنعت با تعرفه‌گذاری و محدودیت واردات از تولید صنایع حمایت می‌کند.  

صالحی نیا مدیریت واردات و توزیع صادرات را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در سالجاری برشمرد و گفت: قانون برنامه ما را از محدودیت واردات منع کرده است و به دلیل محدودیت واردات را هم اعمال کردیم.

وی اضافه کرد: تکمیل زنجیره‌های فولاد، آلومینیوم و مس در برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

بهره‌برداری چهار طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار روز چهاشنبه با حضور معاون وزیر صمت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان شهرکها و صنایع کوچک ایران در استان اصفهان آغاز شده است.

 این طرح‌ها همزمان با بزرگداشت دهم تیرماه روز صنعت و معدن توسط بخش خصوصی در شهرهای کمشچه،  نطنز،  کاشان و چادگان افتتاح شده است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.